וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למפלגת השלטון בטנזניה: האופוזיציה טוענת לזיופים

בתום מערכת בחירות מתוחה במדינה הנחשבת ליציבה למדי, ועדת הבחירות הכריזה על נצחונו של מועמד מפלגת השלטון. יריבו, שפרש מהמפלגה לפני כמה חודשים, מסרב לקבל את התוצאות. מתיחות בזנזיבר, שם נפסלו כל קולות המצביעים

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

ועדת הבחירות המרכזית בטנזניה הכריזה היום (חמישי) כי מועמד מפלגת השלטון "צ'אמה צ'ה מאפינדוזי" (CCM), ג'ון מגופולי, ניצח בבחירות לנשיאות, לאחר שזכה ב-58% מקולות הבוחרים. יו"ר ועדת הבחירות, דמיאן לובובה, ביטל את טענות האופוזיציה בדבר זיופים ומסר: "מאחר שג'ון פומבה מגופולי ממפלגת CCM קיבל את מרבית הקולות, אני מכריז עליו רשמית כנשיא הנבחר".

מערכת הבחירות האחרונה במדינה, שנחשבת יציבה למדי, הייתה מתוחה במיוחד, לאחר שמפלגות האופוזיציה התאחדו מאחורי ראש הממשלה לשעבר אדוארד לוואסה, שפרש ממפלגת CCM בחודש יולי האחרון לאחר שהפסיד בבחירות המקדימות לראשותה. על פי נתוני ועדת הבחירות, לוואסה זכה ל-40% מקולות המצביעים, אולם הוא קרא לספירה חוזרת לפני ההכרזה הרשמית.

עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית
חוף השנהב: הנשיא זכה בכהונה נוספת ברוב מוחץ של הקולות
לקראת משאל העם בקונגו: הרוגים מירי משטרתי בהפגנות אופוזיציה

בחירות בדאר א-סלאם, טנזניה, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
חיילי צבא טנזניה מאבטחים את ספירת הקלפיות בדאר א-סלאם, היום/רויטרס

כמו כן, קולות המצביעים באיי זנזיבר החצי-אוטונומיים – הנחשבים מסורתית לתומכי האופוזיציה – נפסלו על ידי ועדת הבחירות המקומית בשל טענות ל"אלימות". גורמי אופוזיציה בזנזיבר טענו מנגד כי פסילת הקולות היא "מזימה של ה-CCM להימנע מהודאה בהפסד". למרות שכמה מדינות מערביות פרסמו אזהרות לאזרחיהן משהייה בזנזיבר, לפי שעה לא דווח על אירועים חריגים.

כוחות המשטרה עצרו כמה צעירים בזנזיבר שניסו לחסום דרכים ולהפגין בעקבות פסילות הקולות מהאיים. מפכ"ל משטרת זנזיבר, חמדאני עומר מקאמה, טען כי המצב הושב לשגרה והוסיף כי שוטרים רבים מפטרלים ברחובות. משקיפים זרים מהאיחוד האפריקני ומהאיחוד האירופי יצאו נגד ההחלטה לפסול את הקולות, והבהירו כי "הליך ההצבעה בזנזיבר התנהל כראוי".

לוואסה ומגופולי הצליחו שניהם להשיג תמיכה נרחבת בחודשים האחרונים, אולם מרבית הסקרים האחרונים חזו ניצחון של מפלגת השלטון. שני המועמדים הבטיחו ליצור מקומות עבודה, לסייע למעמד הנמוך, לפעול נגד השחיתות ולהבטיח כי כל 47 מיליון אזרחי המדינה ירוויחו ממאגרי הגז הטבעי שהתגלו במדינה. מנתוני ועדת הבחירות עולה כי 67% מתוך 22.75 מיליון בעלי זכות ההצבעה נתנו את קולם בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully