וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משאל העם בקונגו: הרוגים מירי משטרתי בהפגנות אופוזיציה

לפחות ארבעה מפגינים נהרגו בהפגנה נגד כוונתו של הנשיא נגואסו להאריך את כהונתו בניגוד לחוקה הנוכחית. ביום ראשון ייערך במדינה משאל עם לשינוי החוקה. "לא ניסוג, נחזור לרחובות מחר"

הפגנות בברזאוויל, קונגו, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
העימותים בברזאוויל, אתמול/צילום מסך, טוויטר

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) מירי משטרתי במהלך הפגנות נגד כוונתו של נשיא הרפובליקה של קונגו, דניס ססו-נגוסו, להאריך את כהונתו בניגוד לחוקה. אלפי המפגינים תומכי האופוזיציה יצאו לרחובות נגד משאל העם הצפוי להיערך ביום ראשון, במטרה לבטל את ההגבלה החוקית למשך כהונתו של נשיא. נגואסו עלה לשלטון בשנת 1979, ומלבד חמש שנים שהסתיימו ב-1997, שלט במדינה המרכז-אפריקנית מאז.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "סאסו, לך", "לא למשאל העם", ו"סאסו, מספיק" - משחק מילים בצרפתית על שמו של הנשיא. הם התפזרו לאחר שכוחות המשטרה ירו לעבר הקהל וריססו גז מדמיע. עם זאת, רבים מהם נותרו ברחובות ברזאוויל, הבעירו צמיגים והקימו מחסומים מאולתרים. כמו כן, פעילי אופוזיציה תקפו תחנות משטרה בדרום הבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה תוך שבוע: ציידים הרעילו עשרות פילים בזימבבואה
המאבק בבוקו חראם מתרחב: ארה"ב תשלח חיילים לקמרון
הפיכה בבורקינה פאסו: נאמני הנשיא המודח עצרו את הנשיא וראש הממשלה

נשיא קונגו ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי, וושינגטון, אוגוסט 2014. AP
האופוזיציה קראה למערב להתערב. הנשיא נגואסו ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי/AP

פאולין מקאיה, מנהיג מפלגת האופוזיציה "מאוחדים עבור קונגו", טען: "הנשיא סאסו נגואסו מארגן הפיכה חוקתית. אנחנו לא ניסוג, נחזור לרחובות מחר". כמו כן, מקאיה הפציר במדינות המערב לפעול בנושא. תושבי ברזאוויל מסרו כי רשתות האינטרנט והסלולר הוחשכו, ותחנת רדיו צרפתית המשדרת מהעיר מסרה כי התדר שלה נחסם. לטענת הממשלה, ה"תקלות" נגרמו בשל עומס יתר.

דובר הממשלה תיירי מונגלה טען: "האופוזיציה הרדיקלית הבטיחה לצעוד לארמון הנשיאותי היום, אז זה הגיוני לחלוטין שכוחות הביטחון נקטו צעדים לשמור על שלום אזרחינו, על חופש התנועה ועל יציבות המדינה". בסוף השבוע האחרון, אלפי בני אדם הפגינו בעד הארכת כהונתו של נגואסו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנות בברזאוויל, קונגו, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנות בברזאוויל, קונגו, אוקטובר 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully