וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיכה בבורקינה פאסו: נאמני הנשיא המודח עצרו את הנשיא וראש הממשלה

משמר הנשיאות במדינה המערב-אפריקנית פיזרו את ממשלת המעבר, שהוקמה לאחר הדחתו של הנשיא הוותיק בלז קמפאורה לפני פחות משנה. יו"ר הפרלמנט הזמני קרא לתושבים להפגין. צרפת גינתה את המהלך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפיכה צבאית במערב-אפריקה: משמר הנשיאות בבורקינה פאסו הכריז על הדחת ממשלת המעבר, שהוקמה לאחר ההפיכה הקודמת במדינה שאירעה לפני כשנה. הטלוויזיה הממלכתית מסרה כי מנהיגה החדש של המדינה יהיה גנרל גילברט דיינדרה, שהיה ראש משמר הנשיאות של הנשיא הקודם בלז קמפאורה, שסולק מהשלטון באוקטובר אשתקד. לפי כמה דיווחים, כוחות המשמר פתחו באש לעבר מפגינים בבירה ואגאדוגו וכמה מהם נעצרו. לפי מקורות בבית החולים בבירה, לפחות שלושה בני אדם נהרגו ויותר מ-60 נוספים נפצעו.

יו"ר הפרלמנט של ממשלת המעבר, צ'ריף סיי, אמר כי זוהי "בבירור הפיכה". הוא טען כי משמר הנשיאות "עיקל" את ממשלת המעבר וקרא לתושבים לצאת ולהפגין ברחובות. "עלינו להתנגד למצב", הוסיף. במהלך היום ירו כוחות משמר הנשיאות לעבר מפגינים שהתאספו בכיכר המהפכה בבירה ודרשו את שחרור מנהיגי ממשלת המעבר.

הכרזה על ההפיכה הצבאית בבורקיה פאסו, 17 בספטמבר 2015. AP
ההכרזה על ההפיכה בטלוויזיה הממלכתית, היום/AP

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את המהלך בקולוניה הצרפתית לשעבר שאותו כינה "הפיכה". הולנד קרא לשחרורם המידי של נשיא ממשלת המעבר מישל קפאנדו ושל ראש הממשלה אייזק אידה, שנעצרו אתמול במהלך דיון בארמון הנשיאות. הם היו אמורים להעביר את השלטון לממשלה החדשה, אחרי הבחירות שיועדו להתקיים ב-11 באוקטובר.

הנשיא לשעבר קמפאורה הודח בשנה שעברה לאחר מחאה עממית נרחב לאחר 27 שנים בשלטון ונמצא כיום בגלות. על כמה מבעלי בריתו המרכזיים שנותרו במדינה נאסר להשתתף בבחירות.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully