וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב: הנשיא זכה בכהונה נוספת ברוב מוחץ של הקולות

28.10.2015 / 14:32

אלסאן אואטרה, שניצחונו ב-2011 גרר מלחמת אזרחים קצרה, גרף כ-84% מקולות הבוחרים. למרות טענות האופוזיציה על זיופים, במערב טוענים כי ההליך היה תקין. "מברך את כל התושבים", אמר הנשיא

נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה מצביע בבחירות לנשיאות, אוקטובר 2015. רויטרס
נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה מצביע בקלפי/רויטרס

נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה זכה בניצחון מוחץ בבחירות ובכהונה שנייה בת חמש שנים – כך הכריזה הבוקר (רביעי) ועדת הבחירות המרכזית במדינה המערב-אפריקנית, שהייתה נתונה בעבר במשבר ושעדיין מתאוששת ממלחמת אזרחים שהתחוללה ב-2011. לפי התוצאות הרשמיות, הנשיא המכהן קיבל 83.66% מקולות הבוחרים, שהם 2,118,229 מצביעים. ואולם, אחוז ההצבעה היה נמוך יחסית וקצת פחות מ-55% מבעלי זכות הבחירה יצאו לקלפיות.

יריבו הקרוב ביותר של הנשיא היה פסקל אפי אנגוסן, שקיבל רק 9% מקולות הבוחרים. הוא בעל בריתו של הנשיא לשעבר לורן בגבו, שהפסיד לאואטרה ב-2011 וסירב להכיר בכך. כתוצאה מכך נהרגו 3,000 בני אדם במלחמת אזרחים קצרה שפרצה והיום הוא עומד בפני משפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי.

כמה מועמדים נוספים פרשו מהמרוץ, לאחר שטענו כי מערכת הבחירות לא התנהלה בחופשיות ובצורה הוגנת. עם זאת, משקיפים אמריקניים שפיקחו על הליך הבחירות טענו כי הן היו אמינות. בכך צפויות להימשך ההשקעות הזרות ביצואנית הקקאו הגדולה ביותר בעולם, שכלכלתה זינקה ב-9% בשלוש השנים האחרונות. "אני רוצה לברך את כל אזרחי חוף השנהב על בגרותם ועל התנהגותם", אמר הנשיא אתמול, עוד בטרם שהוכרזו התוצאות הרשמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully