וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה שלישית בחודש על בית חולים פלסטיני בבירה: "מסתיר מחבלים"

29.10.2015 / 0:40

המשטרה פשטה על בית החולים אל-מוקאסד פעמיים ביממה האחרונה ופעם נוספת בתחילת החודש, וטוענת כי המקום משמש מסתור למבוקשים. "המשטרה רומסת את קדושת המקום", טוענים בבית החולים שבמזרח ירושלים

עריכה: טל רזניק

"חציית קו אדום" - כך מגדירים במשטרה את ההתנהגות של צוותי בית החולים אל-מוקאסד שבמזרח ירושלים, שלטענתם, משתף פעולה עם מתפרעים וחשודים ולא מדווח לרשויות כי אושפזו בין כותליו. שלוש פעמים בחודש האחרון פשטו כוחות יס"מ רעולי פנים על המקום - שתיים מהן רק אתמול - בניסיון לקבל מסמכים הנוגעים למאושפזים. במשטרה סבורים כי בית החולים הפך למתחם בעייתי, שמסתיר מתפרעים וחשודים בפעילות חבלנית. "זו בהחלט חציית קו מבחינתו של בית החולים, שמסתיר מחבלים ומתפרעים, ואינו מדווח לרשויות על שמות של אנשים שאנחנו מבקשים לדעת אם התאשפזו", אמר גורם במשטרה.

אל-מוקאסד הוא אחד מבתי החולים היחידים שנמצא בתוך אחריותה המוניציפאלית של ירושלים, אך משרת את תושבי מזרח העיר ותושבי הגדה המערבית בלבד. מדובר במתחם שעבר לאחריות השלטון הישראלי לאחר מלחמת ששת הימים, ומורכב כולו מעובדים ממזרח ירושלים. בבית החולים האשימו את המשטרה בשבירת מוסכמות, וטוענים כי היא עורכת חיפושים והחרמות משמעותיות במתחם ללא שום הבחנה.

בעוד שלשום המשטרה הסתפקה בלקיחת מסמכים, אתמול, מדווחים העובדים במקום, כי המשטרה לקחה מחשב מרכזי, על מנת לחזק ראיות במסגרת חקירה של נער בן 16. אותו הנער נורה על ידי כוחות משמר הגבול באמצעות רובה רוגר בשכונת ראס אל-עמוד לאחר שיידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה. הוא פונה לבית החולים, אך למרות בקשות חוזרות ונשנות של המשטרה לדווח אם הנער אושפז שם, לא התקבלה מבית החולים כל תשובה בעניין.

עוד בוואלה! NEWS:
"זרקנו ספסל, בעטתי בעורף, אני לא מצטער על מה שעשיתי"
במחאה על הקיצוץ: בצפון מאיימים בשביתה כללית ללא הגבלת זמן
דיווח: רוסיה הפרה את האמברגו והעבירה נשק איראני לסוריה

פשיטה של המשטרה על בית החולים אל-מקאסד שבירושלים. טוויטר, צילום מסך
פשיטה בבית החולים/צילום מסך, טוויטר

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בחודש שעבר החליטה המשטרה בפעם הראשונה לפשוט על בית החולים. גם אז חיפשה המשטרה נער שיידה בקבוקי תבערה וניסתה למצוא מסמכים המעידים על כך. שלשום ואתמול המשטרה הייתה מאורגנת יותר מבפעמים עברו, ולאחר שהשיגו צו בית המשפט לחיפוש במקום, הגיעו השוטרים וביצעו חיפושים נרחבים במתחם. לאחר שלא מצאו מסמכים רפואיים מוחשיים, החליט הכוח להחרים את המחשב המרכזי.

"המדינה עושה כל מה שהיא רוצה בשטח בית חולים, שהוא מקום מקדש לאוכלוסיה הפלסטינית", אמר גורם במוסד הרפואי. "במקום לשמור על קדושת מקום שהוא למטרות רפואיות, המשטרה רומסת זאת ביד גסה תחת אמתלה של צו בית המשפט"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהומות באבו דיס, מזרח ירושלים. אוקטובר 2015. יותם רונן
"הפעילות היא נדבך נוסף במאבק במפרי הסדר". התפרעויות באבו דיס/יותם רונן

למרות הביקורת מצד בית החולים על הפשיטה, שכללה גם את תחקור הצוות הרפואי, שלכאורה, חיפו על מתפרעים בתוך המתחם, במשטרה הביעו שביעות רצון מן הפעולה. "פעילות זו מהווה נדבך נוסף של משטרת ירושלים במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד מפרי הסדר ופורעי החוק במטרה לשמור על ביטחון תושבי העיר והמבקרים בה", אמר סגן-ניצב אלי אסייג, מפקד מפקדת החקירות המשימתית שמונתה לצורך שמירה על העיר. האמירה נותנת המחשה של יותר מרמז: מבחינת המשטרה, בית החולים אל-מוקאסד הפך למקום מסתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully