וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה הפרה את האמברגו והעבירה נשק איראני לסוריה

ברשת "פוקס" האמריקנית דווח מפי גורם מודיעין מערבי כי מטוסי תובלה רוסיים הובילו נשק ללטקיה, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. על פי הדיווח, המבצע מתואם על ידי מפקד "כוח קודס" האיראני, פוטין ושר ההגנה הרוסי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה סייעה לאיראן להעביר משלוחי נשק לסוריה בעשרת הימים האחרונים – כך מסר אתמול (רביעי) גורם מודיעין מערבי לרשת "פוקס" האמריקנית. לדברי הגורם, מטוסי תובלה רוסיים העבירו שני משלוחים ביום, בטיסות לא רשומות. המטוסים זוהו על ידי סוכנויות ביון מערביות בשדה התעופה הצבאי של רוסיה בלטקיה, שבמערב סוריה. עד כה לא נמסרה כל התייחסות רשמית לדיווח.

אם המידע נכון, מדובר בהפרה של שתי החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם, שאוסרות על סחר בנשק עם איראן. על פי הפרסום ב"פוקס", משלוחי הנשק נעשים בתיאום בין מפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

עוד בוואלה! NEWS:
ועידת פסגה: איראן תשתתף לראשונה בשיחות על המלחמה בסוריה
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
חשש בארה"ב: רוסיה תנתק את רשת האינטרנט העולמית בזמן עימות

גנרל קאסם סולימאני לצד כוחות סוריים במחוז לטקיה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
קאסם סולימאני בלטקיה/צילום מסך, טוויטר

ההנהגה האיראנית מעורבת בלחימה בסוריה, ומסייעת לכוחותיו של הנשיא בשאר אסד. מלבד סיוע כלכלי נרחב, טהראן אישרה כי בכירי משמרות המהפכה נמצאים בסוריה. למרות שאיראן מכחישה נוכחות של כוחות קרקעיים בסוריה, דווח על קצינים וחיילים איראניים שנהרגו בלחימה בחודשים האחרונים.

בתוך כך, פורסם אתמול כי איראן תשתתף לראשונה בשיחות הבינלאומיות שמנהלות ארצות הברית ורוסיה סביב המשבר בסוריה. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף יצטרף לעמיתיו בווינה, אחרי שהרפובליקה האיסאלמית הוזמנה לפני יומיים על ידי וושינגטון לקחת חלק בדיונים המרתוניים. "בחנו את ההזמנה והחלטנו ששר החוץ ישתתף בשיחות", מסרה הדוברת מרזיה אפחם, מבלי לחשוף מתי הוא יגיע לבירת אוסטריה.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully