וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות נוסף הלילה: מה עוד יגידו המועמדים הרפובליקנים?

המועמדים המובילים במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ישתתפו בעימות השלישי במרוץ, שרק הולך ומתחמם. במרכז הבמה: דונלד טראמפ ובן קרסון. לקראת העימות, צפו באמירות השערוריתיות והמוזרות ביותר של המועמדים

עריכה: יאיר דניאל

(צפו: העימות הדמוקרטי, לפני כשבועיים)

המועמדים במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ישתתפו הלילה (רביעי) בעימות מתוקשר נוסף – השלישי במספר – של רשת CNBC בבולדר, קולורדו. עם התחממות המרוץ וההתקרבות למועד ההכרעה, תמונת המצב עדיין רחוקה מלהתבהר וקשה לחזות מי יתמודד מול מי שככל הנראה תייצג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות לבית הלבן, הילרי קלינטון.

העימות ייפתח בשעתיים עם המועמדים שנמצאים במקומות הנמוכים ביותר בסקרים – בובי ג'ינדאל, ריק סנטורום, לינדזי גרהאם וג'ורג' פטאקי. לאחר מכן, בשעה 2:00 (שעון ישראל) יעלו דונלד טראמפ, בן קרסון, מרקו רוביו, קרלי פיורינה, ג'ב בוש, טד קרוז, מייק האקבי, ג'ון קייזיק, ראנד פול וכריס כריסטי לעוד שעתיים נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
פול ראיין יהיה יו"ר בית הנבחרים: "חזון חדש לארצות הברית"
בזמן הביקור בוושינגטון: נתניהו ינאם במכון המזוהה עם הדמוקרטים
שרדה את המבחן: קלינטון עברה שימוע של 11 שעות - ויצאה מנצחת

הילרי קלינטון במהלך העימות הדמוקרטי בלאס וגאס, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
מי יתמודד נגדה? קלינטון בעימות הדמוקרטי האחרון/רויטרס

חלק לא מבוטל מהמועמדים מגיעים למרוץ ללא כל ניסיון במערכת הפוליטית בוושינגטון, וביניהם כאלה שנודעו באמירותיהם השנויות במחלוקת. לקראת העימות, שוודאי יוסיף לארסנל הציטוטים הבלתי-נשכחים של המועמדים הרפובליקניים, הנה כמה מהדברים השערורייתיים, המוזרים והמצחיקים ביותר שאמרו המועמדים בתקופה האחרונה.

על פי סקרים רבים, את המרוץ מוביל איל ההון דונלד טראמפ, שהתפרסם בעיקר בזכות תכנית הטלוויזיה שהנחה, "המתמחה", והמשפט האלמותי מתוכה: "אתה מפוטר!". השבוע עלה טראמפ לכותרות בפעם המי-יודע-כמה, כשהביע בנאום בניו המפשייר תמיכה בזכותן של נשים מוסלמיות לעטות כיסוי פנים – בדרכו המיוחדת.

"זה קל יותר", הכריז, "לא צריך לשים איפור. תראו איך כולם נראים יפים. זה לא יהיה קל יותר? נכון? אני אומר לכם, אם הייתי אישה, גם לא הייתי רוצה". טראמפ החווה בידיו תנועה של לבישת בורקה, והוסיף: "'אני מוכן, מותק, בוא נלך'. זה נכון!".

בן קרסון, שמופיע בסקרים אחרי טראמפ – מלבד סקר שפורסם אתמול ומציב אותו במקום הראשון במדינת אייווה האסטרטגית, הגיע למרוץ כמועמד כמעט לא מוכר, אולם זכה תוך זמן קצר לאחוזי תמיכה מפתיעים. מנתח המוח לשעבר עורר הדים בתחילת החודש, כשתרם את השואה לקמפיין להחזקת נשק פרטי.

לדבריו, "יש סיבה שדיקטטורים לוקחים את הנשק קודם". הוא הוסיף: "הסבירות שהיטלר היה מצליח להשיג את מטרותיו הייתה הרבה יותר קטנה אילו יהודי אירופה היו חמושים".

מועמד מוביל נוסף, ג'ב בוש מפלורידה, נאבק במורשתו של אחיו ג'ורג' וו. בוש שמעיבה על מועמדותו לנשיאות. במהלך ריאיון באירוע בלאס וגאס בשבוע שעבר, בוש נשאל מי גיבור העל האהוב עליו. "אני לא יודע", ענה בוש. "אני די מיושן, אני אוהב את החבר'ה הישנים, כמו באטמן". עם זאת, הוא בחר להמשיך: "ראיתי פרסומת ל'סופרגירל' החדש, היא נראית די לוהטת. אני לא בטוח באיזה ערוץ זה, אבל אני מצפה לתכנית".

מועמד נוסף שאינו מזהיר בסקרים, אולם זוכה לתשומת לב תקשורתית רבה, הוא לינדזי גרהאם. אתמול הוא הגיע לאירוע לא שגרתי במיוחד במסגרת הקמפיין – גרהאם הגיש בירה ללקוחות בבר בקולורדו.

בתום האירוע, ראיינה אותו כתבת ה-CNN דיינה באש, שהציגה בפניו משחק שתייה – בגרסה מרוככת. הוא התבקש לבחור עם מי ירצה לצאת לדייט, מי יישא לאישה ומי "יעלים לעד" מבין הילרי קלינטון, שרה פיילין והמועמדת הרפובליקנית קרלי פיורינה. גרהאם ענה כי ייקח את פיילין לדייט ראשון במטווח, יתחתן עם פיורינה, "כי היא עשירה", ורק רמז מהי בחירתו עבור קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully