וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: הג'יהאד האיסלאמי בחזית הלחימה במורדים בסוריה

בתמונות נדירות נראים לראשונה לוחמים פלסטינים מארגון הג'יהאד האיסלאמי במתקפה הגדולה של משטר אסד נגד המורדים בצפון המדינה. בשעה שחמאס נטש את ציר אסד-איראן, הג'יהאד לוקח חלק פעיל בכוח האיראני ההולך וגדל בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(כוחות אסד וחיזבאללה בחאלב)

לוחמים מארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני תועדו בתמונות נדירות שפורסמו אתמול (רביעי) נלחמים לצד צבא סוריה באזור העיר חאלב שבצפון-מערב המדינה. אחד הלוחמים העלה את התמונות לחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "יחידת הקומנדו של פלוגות ירושלים (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי) בחאלב".

המערכה בחאלב החלה לפני כשבועיים, אז פתח צבאו של הנשיא בשאר אסד בתקיפות נרחבות סביב העיר השנייה בגודלה במדינה, יחד עם מאות חיילים איראנים ולוחמי חיזבאללה, ובחיפוי של מטוסי חיל האוויר של רוסיה. מחצית מחאלב נשלטת בידי ארגוני המורדים זה שלוש שנים, ובכיר בצבא סוריה אמר כי "מדובר בתחילתה של מתקפה גדולה, שחיכינו לה זמן רב". בתוך מספר ימים דווח כי כוחות אסד הצליחו להשתלט מחדש על כמה מהכפרים באזור שהיו בידי המורדים, בשעה שרבבות בני אדם נמלטו מזירת הקרבות. המתקפה היא פרי החלטה משותפת של רוסיה ואיראן שהתקבלה לפני מספר חודשים, במטרה לעצור את התקדמות המורדים נגד אסד ולהרחיב את השטחים שבשליטת דמשק.

עוד בנושא:
בשל התקיפות הרוסיות: יותר ממאה אלף נמלטו מבתיהם ברחבי סוריה
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
ועידת פסגה: איראן תשתתף לראשונה בשיחות על המלחמה בסוריה

לוחמים בג'יהאד האיסלאמי בסוריה. טוויטר, אתר רשמי
תמונות נדירות. לוחמי הג'יהאד האיסלאמי בחאלב/אתר רשמי, טוויטר

כעת מתברר שגם הג'יהאד האיסלאמי, ארגון הטרור הפלסטיני שעיקר כוחו ברצועת עזה, נוטל חלק פעיל בקואליציה הרחבה שנלחמת למען הנשיא אסד בחאלב. בניגוד לחמאס, שנטש את מפקדתו בסוריה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים במדינה ועקב כך איבד את בריתו עם איראן, הג'יהאד האיסלאמי נותר נאמן לציר אסד-איראן, וכוחותיו בסוריה הפכו הלכה למעשה לחלק מהמחנה השיעי באזור, על אף היותם מוסלמים סונים.

הג'יהאד האיסלאמי גם לחם למען אסד נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, הסמוך לבירה דמשק, עד שזה נפל בידי דאעש בחודש אפריל האחרון. לצד הג'יהאד נלחם בירמוכ גם ארגון "החזית העממית" בפיקודו של אחמד ג'יבריל, הכפוף באופן תיאורטי לאש"ף אך משמש בפועל כזרוע פלסטינית של ממשל אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוקת השליטה בסוריה, אוקטובר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזית נוספת וקרובה יותר שבה פועל הג'יהאד האיסלאמי היא הגולן הסורי, שם חבר הארגון הפלסטיני לתשתית הטרור נגד ישראל שהקימו האיראנים וחיזבאללה בהובלת סמיר קונטאר וג'יהאד מורנייה, שחוסל בתקיפת צה"ל. בסוף חודש אוגוסט שיגר הג'יהאד ארבע רקטות שפגעו ברמת הגולן ובאצבע הגליל, לראשונה מאז 1973. בתגובה תקף צה"ל מטרות של אסד בקונייטרה, וכן חיסל את חוליית השיגור בסמוך לגבול. קצין בכיר בצה"ל אמר אז אמש כי מי שעמד מאחורי ירי הרקטות הוא ראש המחלקה הפלסטינית בכוח קודס, סעיד איזדי, אשר הורה ישירות למזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי רמדאן שלח לבצע את הירי לעבר ישראל.

(עדכון ראשון: 20:14)

לוחמים בג'יהאד האיסלאמי בסוריה. טוויטר, אתר רשמי
הפכו לחלק מהמחנה השיעי. לוחמי הג'יהאד האיסלאמי בחאלב/אתר רשמי, טוויטר
לוחמים בג'יהאד האיסלאמי בסוריה. טוויטר, אתר רשמי
תשתית טרור בגולן. לוחמי הג'יהאד האיסלאמי בחאלב/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully