וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התקיפות הרוסיות: יותר ממאה אלף נמלטו מבתיהם ברחבי סוריה

26.10.2015 / 22:11

האו"ם מסר כי עשרות אלפים נעקרו מבתיהם במחוזות חאלב, אידליב וחמאת, שם פתח צבא אסד במתקפות נרחבות בתמיכת מוסקבה. במקביל, אישר הקרמלין שמשלחות מטעם צבא סוריה החופשי ביקרו במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 120 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם מתחילת החודש בשל הלחימה העזה בשלושה מחוזות בסוריה – כך מסר היום (שני) האו"ם. האלפים נמלטו מחאלב, מחמאת ומאידליב, שם החלו מתקפות נרחבות בתמיכת חיל האוויר של רוסיה. מדובר בכמות הגבוהה פי שניים מההערכות המוקדמות שנאמדו בכ-50 אלף פליטים.

לדברי ונסה הוגנין, דוברת של המשרד לתיאום הפעילות ההומניטרית של האו"ם, רובם שוהים עתה באותם המחוזות, בסמוך למקום מגוריהם או במחנות הסמוכים לגבול עם טורקיה. "הם בעיקר זקוקים לאוהלים, למוצרי צריכה בסיסיים, למזון ולמים ולשירותי תברואה", אמרה.

לקריאה נוספת בנושא
הסולטנות שתיווכה בהסכם הגרעין מנסה לפתור את המשבר בסוריה
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"
אסד: "חיסול הטרור יוביל לפתרון פוליטי. מוכן לבחירות לנשיאות"

ילד בהריסות בדומא, פרבר של דמשק, בירת סוריה, 26 באוקטובר 2015. רויטרס
ילד סורי בהריסות בדומא, פרבר של דמשק, היום/רויטרס

בתוך כך, סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, אמר הערב כי משלחות מטעם צבא סוריה החופשי ביקרו במוסקבה. זאת ברקע הצעת הקרמלין לשתף פעולה עם ארגוני המורדים המתונים במלחמה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), במסגרת המערכה שהיא מנהלת בסוריה.

לדבריו, אחת מהן אף ביקרה ברוסיה בשבוע האחרון. "כן, הם היו כאן, כולל השבוע הזה", צוטט בוגדנוב בכמה סוכניות ידיעות במדינה, לאחר שהשיב על השאלה אם היו במוסקבה בשבוע שעבר. בשבת הבהיר שר החוץ סרגיי לברוב כי ארצו מוכנו לשלב ידיים עם המורדים המתונים, אחרי שבעבר טענה כי אין הבדל בין הקבוצות החמושות הלוחמות במשטר בדמשק.

ואולם, לטענת האופוזיציה וגורמים במערב ובמדינות ערב הסוניות, חלק הארי מההפצצות של רוסיה פגעו במטרותיהם ולא באלו של דאעש או של ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה.

כמו כן, הקרמלין מסר הערב כי הנשיא ולדימיר פוטין שוחח עם סלמאן מלך ערב הסעודית בדרכים שבהן ניתן לפתור את המשבר בסוריה, כחלק מהמאמצים המחודשים להביא לסיום המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully