וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על בית חולים שטיפל בפצוע המעורב במהומות בבירה

27.10.2015 / 19:51

צעיר שהשליך בקבוק תבערה לעבר שוטרים ונפצע, פונה לבית חולים פלסטיני בא-טור – שלא דיווח על קליטתו. מאחר שהחוק מחייב דיווח על קבלת פצועים כתוצאה ממעשים פליליים, החקירה תימשך

צילום מסך

חוקרי מפקדת החקירה המשימתית בירושלים הגיעו היום (שלישי) בליווי כוחות משטרה ומשמר הגבול לבית החולים מוקסד בשכונת א-טור שבמזרח העיר, לשם בדיקת מקרה שבו לא דיווח בית החולים על קליטת נער פצוע החשוד שהיה מעורב בהפרות סדר. על פי המשטרה, צוות בית החולים לא דיווח על קבלתו של בן ה-16 לאחר שנפצע מירי רובה רוגר בעימותים עם כוחות הביטחון בשכונת ראס אל-עמוד, על אף שהוא מחויב לעשות זאת לפי חוק.

החוקרים הגיעו לבית החולים בהתאם לצו שהוציא בית משפט השלום בבירה וקיבלו לידיהם מסמכים שיוכלו לסייע בהמשך חקירת המקרה. מאחר שעל פי חוק, מחויב בית החולים לדווח לכוחות הביטחון על קבלת פצועים שהגיעו כתוצאה ממעשי אלימות ופלילים, במפקדה ימשיכו לחקור את המעורבים באירוע.

לקריאה נוספת:
חייל נפצע קל-בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון, שני מחבלים חוסלו
שבוע אחרי הפיגוע: הקב"ט שירה באריתריאי שב לעבודה – ללא נשק
ישראלי נפצע בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון; שני מחבלים חוסלו

מהומות באבו דיס, מזרח ירושלים. אוקטובר 2015. יותם רונן
מהומות באבו-דיס שבמזרח ירושלים/יותם רונן

הפרות הסדר שבהן כנראה היה מעורב החשוד התרחשו ב-13 באוקטובר, באותו היום שבו בוצעו הפיגועים בשכונת ארמון הנציב וברחוב מלכי ישראל בבירה. העימותים התקיימו בשכונת ראס אל-עמוד ועל פי החשד, במסגרתם השליך הנער בקבוק תבערה לעבר שוטרים. הם ירו לעברו וזיהו כי רגלו נפגעה, אך הוא נמלט מהמקום בסיוע מתפרעים נוספים.

בתום חקירה מודיעינית, כוחות משטרה ומג"ב עצרו את הנער בביתו שבשכונת ג'בל מוכבר. הוא נחקר, מעצרו הוארך בשלושה ימים וצפוי להסתיים מחר. על פי המשטרה, בוסס החשד נגד בן ה-16 ואומתה העובדה כי הוא זה שנפגע מרובה הרוגר.

ניצב-משנה אלי אסייג, ראש מפקדת החקירות המשימתית בירושלים אמר: "פעילות זו מהווה נדבך נוסף של משטרת ירושלים במאבק הנחוש והבלתי מתפשר כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק, במטרה לשמור על ביטחון תושבי העיר והמבקרים בה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully