וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל התקרב לעמדת צה"ל בחברון עם סכין - ונורה למוות

שבתי בנדט, אמיר בוחבוט, יוסי אלי, משה שטיינמץ, עמרי נחמיאס ואמיר תיבון

27.10.2015 / 23:35

חשד לתג מחיר במטע ליד המאחז עדי עד שבבנימין: תושב פלסטיני התלונן כי חמישה עצי זית הושחתו. שר הביטחון משה יעלון נאם בארה"ב וטען: "אנו מוכנים לשבת עכשיו לשולחן המו"מ עם הפלסטינים". עדכונים שוטפים

צילום: הצלה יו"ש, עריכה: יאיר דניאל

23:25: חשד לתג מחיר: הושחתו 5 עצי זית במטע בעדי עד שבבנימין

תושב פלסטיני מהכפר תורמוס עיא שבבנימין התלונן כי במהלך מסיק זיתים דרומית מאחז עד הושחתו חמישה עצי זית. למקום הגיעו נציגי משטרה, מנהל אזרחי ומז"פ אשר תיעדו את הנזק ולקחו את פרטי התושב שהתלונן. הוא הופנה להמשך טיפול במשטרה.

22:35: ניסיון פיגוע דקירה בצומת ג'ילבר שבחברון; המחבל חוסל

ניסיון פיגוע דקירה התרחש בצומת ג'ילבר, סמוך לתל רומידה שבחברון. המחבל שהתקרב לעמדת צה"ל במקום כשהוא אוחז בסכין נורה וחוסל. אין נפגעים ישראלים.

ניסיון פיגוע בצומת ג'ילבר שבאזור תל רומידה בחברון. 27 באוקטובר 2015.. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
המחבל שחוסל/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש
ניסיון פיגוע בצומת ג'ילבר שבאזור תל רומידה בחברון. 27 באוקטובר 2015.. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
הסכין שאחז המחבל/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש

20:20: יעלון: מוכנים לשבת עכשיו לשולחן המו"מ עם הפלסטינים

שר הביטחון משה יעלון נשא דברים בפני סטודנטים בארצות הברית בעניין תעמולה שקרית נגד ישראל. "אנחנו חותרים לשלום", אמר, "כמי שחווה מלחמות אני מייחל לשלום. אנו מוכנים לשבת עכשיו לשולחן עם הפלסטינים. אנחנו לא בעזה יותר, אבל היא לא יכולה לשרוד בלעדינו - תשתיות, חשמל, אוכל. היחסים עם ארצות הברית הם אבן דרך בביטחון הלאומי שלנו. יש לנו מזל גדול שיש לנו כזו ידידה".

יעלון צפוי להיפגש מחר עם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. השניים ידונו על כמה נושאים, בהם המצב במזרח התיכון, פרוייקט ה-F-35, המנהרות ברצועת עזה ושיתוף פעולה טכנולוגי.

תרגיל של חטיבה 188. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"עזה לא יכולה לשרוד בלעדינו". משה יעלון, בשבוע שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

18:30: ישראלי נפצע בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון; שני מחבלים חוסלו

ישראלי נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש בצומת הגוש שבגוש עציון. שני מחבלים נורו למוות וחוסלו בזירת הפיגוע. הפצוע פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

פיגוע דקירה בצומת הגוש, 27 באוקטובר 2015. דובר מד"א ירושלים, מד"א
זירת הפיגוע בגוש עציון/מד"א, דובר מד"א ירושלים
פיגוע דקירה בצומת הגוש, 27 באוקטובר 2015. מועצה אזורית גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דקירה בצומת הגוש, 27 באוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית גוש עציון

17:24: בן ה-13 שנפצע אנוש בפיגוע דקירה בפסגת זאב שוחרר לביתו

הנער בן ה-13 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה בפסגת זאב שוחרר לביתו מבית החולים הדסה הר צופים בירושלים כשהוא במצב טוב. גם הפצוע בן ה-21 מאותו ארוע שוחרר לביתו בתחילת השבוע אחרי טיפול ממושך.

15:19 תושבת הנגב מואשמת בהחזקת סכין בכוונה לבצע פיגוע

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד פאטמה אבו צבייח, בת 34 ואם לארבעה מהיישוב ערוער שבנגב. בכתב האישום יוחסו לה עבירה של החזקת סכין בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. הפרקליטות טענה כי אבו צייאח סיפרה לאחותה בהודעת ווטסאפ שבכוונתה לבצע פיגוע התאבדות ולהפוך לשהידית. האחות דיווחה על כך לדודן של השתיים, והם פנו למשטרה. בנוסף לכך, הפרקליטות הגישה בקשה למעצר הנאשמת עד תום ההליכים.

13:15 שני נערים נתפסו עם גרזן וסכין בעיר העתיקה בירושלים

שוטר ממרחב דוד שהיה בדרכו לעבודה, הבחין בסמוך לכיכר צה"ל שבעיר העתיקה בירושלים בשני נערים שנראו לחוצים לדבריו ועוררו את חשדו. הוא חשש כי השניים מתצפתים לעבר עוברי אורח, ומנסים למצוא קורבן לתקיפה. בחיפוש בכליהם מצא שקית שהכילה גרזן וסכין. החשודים, נערים בני 17-16 משכונת א-טור, נעצרו והובאו לחקירה. מפקד מרחב דוד, ניצב משנה דורון תורג'מן, אמר כי "ערנותו ומקצועיותו של השוטר ראויה לכל שבח".

סוכל פיגוע סמוך לכיכר צה"ל בירושלים, 27 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה
הסכין והגרזן שהחזיקו החשודים/חטיבת דובר המשטרה

12:41: כוחות הביטחון עצרו פעילי טרור והחרימו נשק רב בשטים

שני פעילי טרור נעצרו הלילה במחנה הפליטים ג'נין, בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, יחידת המסתערבים של משמר הגבול וצה"ל. על פי החשד, הפעילים תכננו לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון. השניים הם קייס סעדי, פעיל חמאס בן 24, ותאיר ג'רדאת, פעיל הג'יהאד האיסלאמי, בן 29. בדירה שבה שהו נתפסו אמצעי לחימה רבים, בהם רוביM16 , מחסניות, אקדח, רימוני הלם, אמצעי לראיית לילה וקופסאות תחמושת. בנוסף לכך, הוחרמו עוד אמצעי לחימה בפעילות אחרת שקיימו הלילה לוחמי חטיבת כפיר. הפעילות בוצעה בכפר תלת, שנמצא מדרום-מזרח לקלקיליה, ואותרו נשק מסוג M16, אקדח, רובי צלפים וציד, תחמושת, סכינים וחומרי תעמולה.

אמצעי לחימה שנמצאו במהלך מעצר מבוקשים בג'נין, אוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה
אמצעי הלחימה שאותרו הלילה באזור קלקיליה/חטיבת דובר המשטרה

8:36: שיפור במצב החייל שנפצע אתתמול בפיגוע ליד קרית ארבע

חל שיפור במצבו של החייל שנפצע אתמול באורח קשה בפיגוע הדקירה בצומת בית ענון, שמצפון לקרית ארבע. החייל עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא מונשם ומורדם, אך מצבו התייצב. בבית החולים מאושפזים גם שני החיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה ביום רביעי האחרון, וכן שושנה חיים שנפגעה בפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. מצבם של השלושה מוגדר טוב, לאחר שהשתפר בימים האחרונים.

00:32: עקב מות האזרח האריתראי: בקשה לתיקון החוק

הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) מבקשת לתקן את חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, כך שיחול מעתה גם על מי שנכנסו לארץ שלא כחוק, או על אלה שמעמדם טרם הוסדר. ההצעה הוגשה בעקבות מותו של מבקש המקלט הפטום זרהום, שנורה למוות ואף בוצע בו לינץ' בפיגוע שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע, לאחר שנחשד בטעות כמחבל. לפי החוק הקיים, ניתן להכיר באדם כנפגע פעולות איבה על פי שלושה קריטריונים: תושב ישראל, אזרח ישראל או מי שנכנס לישראל באשרה או ברישיון. אלא שזרהום, שנכנס לארץ ללא אשרה, לא עונה על הקריטריונים הללו ולכן משפחתו לא תוכר על ידי משרד הביטחון כמשפחה שכולה ולא תקבל תגמולים.

23:20: חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה אמש בצל גל הטרור הנוכחי כי "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי". חוטובלי בחרה להגיד את הדברים בעיתוי רגיש, על רקע המתיחות סביב כניסת מבקרים יהודים למתחם הנפיץ. זמן קצר לאחר מכן היא מיהרה להרגיע ומסרה: "הדעות הפרטיות שלי אינן מדיניות הממשלה, ואני בוודאי מחויבת למדיניותה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, בכך שהצהיר כי לא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית". מלשכת ראש הממשלה נמסר במקביל כי "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי. נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה".

ציפי חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" – ומיהרה להרגיע, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
מיהרה להרגיע את הרוחות. ח"כ חוטובלי/צילום מסך, פייסבוק

22:56: הפלסטינים קוראים לצעוד בחברון בדרישה לקבל גופות מחבלים

הפלסטינים קראו אמש לצעוד מחר מהמסגד בחברון לאחר תפילת הצהריים, בדרישה לקבל את גופות המחבלים מגל הטרור הנוכחי. בנוסף תתקיים היום שביתה בין השעות 11:00 ל-13:00. לאחרונה החליט הקבינט המדיני-ביטחוני שלא להשיב גופות מחבלים למשפחותיהם.

21:39: בקבוק תבערה הושלך על עמדת צה"ל בגוש עציון; אין נפגעים

פלסטינים יידו אמש בקבוק תבערה לעבר עמדת צה"ל בכביש 60, בסמוך למחנה הפליטים אל-ערוב שבאזור גוש עציון. לא היו נפגעים.

הפרות סדר יידוי אבנים השלכת בקבוקי תבערה בפוקס, בית אל, מחסום הDCO. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפרות סדר בבנימין/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully