וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: הריסת בתי מחבלים תרתיע מפגעים פוטנציאליים

יהושע בריינר

27.10.2015 / 16:28

בתגובה לעתירה שהוגשה בשבוע שעבר, נכתב כי ישנה חשיבות שהעתירות ידונו במהרה ולא יידחו, שכן יש משמעות לקרבה בין מועד ביצוע ההריסה לבין הפיגוע. "חיוני להרתעה בשל גל הטרור"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

המדינה הגיבה היום (שלישי) לעתירה שהוגשה בשבוע שעבר נגד הריסת בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נהרגו בני הזוג הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גונן. בתגובת המדינה לבג"ץ נכתב כי "בשל גל הפיגועים ההולך ונמשך, יש צורך חיוני בהרתעת מפגעים נוספים מביצוע פיגועים".

עוד נכתב כי ישנה חשיבות שהעתירות ידונו במהרה ולא יידחו שכן יש משמעות לקרבה בין מועד ביצוע ההריסה לבין הפיגוע, וזאת על מנת להרתיע מפגעים פוטנציאליים. לעמדה זו, כך נכתב, שותפים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, והרמטכ"ל גדי איזנקוט.

בתי מחבלים שמיועדים להריסה נמצאים בשכם ובכפר סילוואד שבשומרון. בתגובתה מפרטת המדינה את שיטות ההריסה, ולדבריה הנזק שייגרם למבנים יהיה מינימלי ולא יפגע בדירות שכנות. מלבד העתירות שהוגשו בשבוע שעבר, היום הקפיא בג"ץ גם את הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב מלכי ישראל בירושלים. זאת, עד לקיום הדיון בעתירות, ביום חמישי הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו
ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"
מחר שביתה בגליל המערבי; "ביטול הטבת המס יכול לפרק אותנו"

בית משפחתו של המחבל רסאן אבו ג'מל, שהרג מתפללים בבית כנסת בירושלים, לאחר שנהרס בידי כוחות הביטחון, אוקטובר 2015. AP
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים/AP

ביום חמישי האחרון הוציא בג"ץ צו זמני האוסר על מערכת הביטחון להרוס את בתי המחבלים. שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הורה על מתן הצו עד לדיון בעתירה שהוגשה על ידי המוקד להגנת הפרט בשמם של משפחות המחבלים, זאת לאחר שצו הריסה הוצא לכמה מבנים בשכם.

מוטי יוגב אמר לאולפן וואלה!NEWS בהתייחסו לכך שעל פוגלמן הוצבה שמירה: "לא אמרתי שפוגלמן הוא האויב, אלא שפוגלמן מייצג בעמדותיו את האויב. אני אישית מוכן לבוא ולשמור עליו". יוגב חזר על עמדתו לפיה "בית המשפט מסכן חיים של אנשים כשהוא דוחה ומעכב את פסק הדין ומרחם על האכזרים כמו המחבלים ומתאכזר לחלשים כמו תושבי דרום תל אביב. אין דרך להרתיע טרור של בודדים מלבד פגיעה במי שהשאירו מאחור, ביתו ומשפחתו".

''בית המשפט העליון לא חזות הכל", הוסיף יוגב, "עיקר סדר יומי בימים האחרונים הוא בביטחון ישראל ובביטחונה של ירושלים. אבל מעבר לכך אני עסוק בחיזוק ערי הפריפריה בצפון ובדרום ובחיזוקם של גרעינים חברתיים וכפרי סטודנטים הפועלים בפריפריה החברתית

על רקע גל הטרור, החליטה הממשלה לקדם את הליכי הריסת בתי המחבלים בדגש על קיצור הזמן שבין מועד ביצוע הפיגוע לבין ההריסה בפועל. על פי עמדת שב"כ, להריסה יש אפקט הרתעה משמעותי לא רק על סביבת המחבל אלא גם על מפגעים פוטנציאליים. אלא שעד היום, בשל הליכי בירוקרטיה ועיכובים שונים מצד בג"ץ, התקופה שבין ביצוע הפיגוע להריסת הבית נמשכה במקרה הטוב שנה, ובמקרים אחרים שנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully