וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות רעידת האדמה: טליבאן השתלט על אזורים באפגניסטן

למרות שהארגון האיסלאמיסטי הבטיח כי לוחמיו קיבלו הנחיה "לספק תמיכה מלאה" למאמצי השיקום, דווח על לחימה בצפון המדינה ביומיים האחרונים. בפקיסטן השכנה, הצבא פועל במלוא הכוח: "לא צריכים סיוע"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בימים שלאחר רעידת האדמה העזה שפקדה שלשום (שני) את צפון אפגניסטן ואת פקיסטן השכנה, מאמצי השיקום נמשכים במלוא הכוח – עד כמה שהתנאים בשטח מאפשרים זאת. במקביל, פעילות לוחמי טליבאן באפגניסטן מאיימת על הצלחת מאמצי השיקום, והיום אף דווח על השתלטות מחודשת על אזורים מסוימים בחסות המשבר.

היום עלה מניין ההרוגים ברעידת האדמה, בעוצמה 7.5 בסולם ריכטר, ל-385. 226 מההרוגים הם תושבי פקיסטן ו-115 בני אדם נוספים נהרגו באפגניסטן. הרעש הורגש גם גם בהודו, וגרם להרס רב בשלוש המדינות ולמאות פצועים.

גורמים ביטחוניים מסרו כי לוחמי הארגון האיסלאמיסטי השתלטו הבוקר על העיר דרקאנד, בירת מחוז טחר הגובל בטיג'קיסטן, שנפגע קשות ברעש. דובר משטרת טחר, עבד אל-חליל אסיר, מסר כי כוחות הביטחון ניסוגו מהעיר בתום שש שעות של לחימה, שבמהלכן נהרגו 12 שוטרים ושני לוחמי טליבאן.

עוד בוואלה! NEWS:
נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 20 טון קוקאין
פצועים בהפצצה אווירית של מרכז "רופאים ללא גבולות" בתימן
גורם אמריקני: שלחנו משחתת לשטח שעליו סין טוענת בעלות

טיפול בנפגעים בפשוואר, פקיסטן/AP

עם זאת, אתמול קרא דובר טליבאן האפגני קרא לארגוני הסיוע "לא להסס" לספק עזרה לקורבנות רעידת האדמה, והבהיר כי הלוחמים באזורים שנפגעו קיבלו הוראות "לספק סיוע מלא". הלחימה ביומיים האחרונים מתווספת למצב התשתיות הרעוע וקשיי הגישה, שמונעים טיפול יעיל בקורבנות ובנזקים.

הארגון "קורא לכל ארגוני הצדקה לא להסס באספקת מקלט, מזון וציוד רפואי", נמסר בהודעה רשמית. "כמו כן, ההנהגה מורה ללוחמי הקודש באזורי הרעש לספק תמיכה מלאה לקורבנות ולאפשר העברת סיוע לנזקקים". להערכת הרשויות, יותר מ-4,000 מבנים ניזוקו ברעידת האדמה, והממשלה בקאבול קראה להעברת סיוע בינלאומי.

בצדו השני של הגבול, צבא פקיסטן שיגר צוותים אוויריים ויבשתיים לכל האזורים שניזוקו ברעש. עד שעות הצהריים, נמסר כי "ארגון פעולות החזית" של הצבא הפקיסטני פינה 27 מתוך 45 מפולות הבוץ שחסמו את דרך קראוקורום הראשית, שמגיעה עד לאזורי ההרים המרוחקים שנפגעו ברעש. פקיסטן הבהירה כי אין לה צורך בסיוע בינלאומי להתמודדות עם הנזק שנגרם – מזערי לעומת רעידת האדמה של לפני עשור, אז נהרגו קרוב ל-80 אלף פקיסטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully