וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 הרוגים ברעידת אדמה בפקיסטן, אפגניסטן והודו

מוקד הרעש, בעוצמה של 7.5, היה ברכס הרים בצפון-מזרח אפגניסטן, אולם הוא הורגש באזורים נרחבים בצפונה של תת-היבשת ההודית. על פי ההערכות, מניין ההרוגים יעלה. "הפציעות קשות במיוחד, ופצועים רבים עוד בדרך"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לפחות 200 בני אדם נהרגו היום (שני) ועוד מאות נפצעו ברעידת אדמה עזה שפקדה את צפון-מזרח אפגניסטן והורגשה גם בצפון פקיסטן. רעשי המשנה הורגשו גם בהודו השכנה. מניין ההרוגים מרעידת האדמה, שעוצמתה הייתה 7.5 דרגות, צפוי לעלות בימים הקרובים בשל השיבושים הקשים בדרכי התקשורת ברכס הרי הינדו קוש, שם היה מוקד הרעש.

בפקיסטן נמסר עד כה על יותר מ-150 קורבנות, רובם במחוזות הצפוניים והצפון-מערבים, הגובלים באפגניסטן. באפגניסטן, דווח עד כה על לפחות 52 הרוגים. באחת התקריות הקשות ביותר, נהרגו לפחות 12 ילדות לאחר שנרמסו למוות כשברחו מבית ספר במחוז תחאר, שבצפון-מזרח המדינה.

"זאת הייתה רעידת האדמה הכי ארוכה שהרגשתי אי פעם בדלהי", כתב אחד התושבים בטוויטר. טרם התברר היקף הנזק שנגרם, אולם תושבים רבים פונו מבנייני המשרדים ומבתיהם. תושבים רבים מדווחים על נפילת הרשתות הסלולריות ועל נזק שנגרם לבניינים רבים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: המבצע האמריקני-כורדי הנועז לשחרור בני ערובה מידי דאעש
400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים
למרות החשש מאסון - הוריקן פטרישיה נחלש ולא גרם לנזק משמעותי

פינוי מבניינים בניו דלהי, הודו, בעקבות רעידת אדמה חזקה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
פינוי מבנייני משרדים ומגורים בניו דלהי, היום/צילום מסך, טוויטר
פינוי נפגעים בג'אמו, הודו, בעקבות רעידת אדמה, אוקטובר 2015. AP
פינוי נפגעים באזור ג'אמו, צפון הודו/AP

פצועים רבים פונו לבית החולים רידינג שבפשוואר, פקיסטן. דובר בית החולים סיד ג'מיל שאה מסר: "קיבלנו כבר 50 פצועים, ורבים עוד בדרך. הפציעות נגרמו מקריסת בניינים, ולכן הן קשות במיוחד".

לאחר הרעש, הורגשו שני רעשי משנה באזור, בעוצמה של 4.7ו-4.8 בסולם ריכטר. כמו כן, דווח על מפולות בוץ בצפון אפגניסטן בעקבות רעידת האדמה.

ברשת הטלוויזיה הפקיסטנית הממלכתית דווח כי לפחות אדם אחד נהרג בהתמוטטות גג בניין מגורים בעיר קאסור שבמזרח המדינה. עוד דווח כי ראש הממשלה נוואז שריף הורה לרשויות "להשתמש בכל המשאבים" על מנת לסייע לנפגעים.

ראש ממשלת הודו מסר כי ממשלתו מוכנה לסייע "באופן מידי" למדינות השכנות בהתמודדות עם נזקי הרעש. "שמעתי על רעידת האדמה החזקה באזור אפגניסטן-פקיסטן, שהורגשה גם בחלקים מהודו", צייץ בטוויטר. "אני מתפלל לשלומם של כולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
פינוי נפגעים בפשוואר, אפגניסטן, בעקבות רעידת אדמה, אוקטובר 2015. רויטרס
פינוי נפגעים בפשוואר, פקיסטן/רויטרס

רק בחודש אפריל האחרון הורגשה רעידת אדמה עזה נוספת באזור - בנפאל. יותר מ-9,000 בני אדם מצאו את מותם ברעש, שגרם לנזק רב. יותר מ-900 אלף בתים נהרסו, ומאמצי השיקום טרם הסתיימו.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully