וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מאסון - הוריקן פטרישיה נחלש ולא גרם לנזק משמעותי

מרכזי החיזוי וכלי התקשורת במקסיקו הזהירו בימים האחרונים מההוריקן הנחשב לעוצמתי ביותר בהיסטוריה בחצי המערבי של כדור הארץ - אך עם פגיעתו במדינה הוא נחלש במהירות, ולא נרשמו אבידות בנפש. "המצב פחות או יותר בסדר"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

אחד ההוריקנים החזקים בהיסטוריה הגיע הבוקר למערב מקסיקו עם רוחות עוצמתיות וגשם, אך עד מהרה נחלש באופן משמעותי – דבר שהסיר את החשש מ"נזק בממדי אסון", שממנו הזהירו הרשויות במדינה ומרכזי החיזוי. ההוריקן, שנחשב לעוצמתי ביותר שנרשם בחצי הכדור המערבי, אמנם פגע במדינה אמש בעוצמה חמש – החזקה ביותר שיש, עם רוחות בעוצמה של 322 קמ"ש. עצים נעקרו, רחובות הוצפו, וכמה בניינים ניזוקו. עם זאת, תוך זמן קצר, כאשר הגיעה לאזור ההררי הסמוך לחוף, החלה הסופה להיחלש.

בשבת בבוקר כבר הגיע ההוריקן לדרגה שתיים, עם רוחות המגיעות ל-160 קמ"ש. בהמשך היום, עם התקדמות הסופה לכיוון צפון-מזרח, היא נחלשה לדרגה אחד – שבה רוחות במהירות של 120-150 קמ"ש. בהמשך הסופה נחלשה עוד יותר, והוגדרה "סופה טרופית" בלבד.

עוד כתבות מהעולם:
תאורה, איוורור - ורכבת: "סופר מנהרה" להברחת סמים נמצאה בארה"ב
לראשונה מאז 2011: חייל אמריקני נהרג על אדמת עיראק
ארה"ב: אדם שמסר מידע על מטוסים אמריקניים לאיראן נידון למאסר

הוריקן "פטרישיה" שפגע בחופ המערבי של מקסיקו, אוקטובר 2015. רויטרס
אזור החוף מעט לפני פגיעת הסופה/רויטרס

עד כה לא דווח על הרוגים ופצועים כתוצאה מהסופה, ככל הנראה בעקבות ההיערכות המשמעותית לפניה - כ-15 אלף תיירים פונו במהירות מאתרי הנופש בפוארטו ולרטה שבמרכז המדינה, שם היכתה הסופה, ותושבים רבים הגיעו לכ-1,780 המקלטים המיוחדים שהוקמו באזורים השונים. כמו כן, 50 אלף איש מכוחות הביטחון הגיעו לאזורים שהיו צפויים להיפגע, כמו גם 4,000 קצינים מהצבא. בנוסף, חברות החשמל והגז השהו את פעילותיהם ונמלי התעופה באזור הושבתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הוריקן "פטרישיה" שפגע בחופ המערבי של מקסיקו, אוקטובר 2015. רויטרס
תיירים מתפנים למקלט שהוקם באוניברסיטה המקומית בפוארטו ולרטה/רויטרס

כשעין הסערה חלפה מהעיר פוארטו ולרטה, שבו התושבים לבתיהם וחלק מהתיירים שנשארו בה חזרו לבתי המלון. "אני לא חושבת שצפויות להיות בעיות משמעותיות", אמרה דאריו פומינה, מנהלת אחד המלונות בעיר. "המצב פחות או יותר בסדר". "הסופה גרמה לנזק – נהרסו כמה תשתיות, גגות ועצים נעקרו ממוקמם", אמר דומינגז הרננדז, עובד במלון ליד נמל בעיר מנסניו שנפגעה בסופה. עם זאת, רבים מהעיר אמרו כי הם ציפו לנזק משמעותי יותר.

נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, קרא לתושבי האזור שאותו פוקדת הסופה לעקוב אחרי התקדמותה ולהמשיך ולנקוט באמצעי זהירות למרות היחלשותה. "הדיווחים הראשוניים מראים כי נגרם נזק קל מהצפוי מהוריקן בעוצמה כזו", אמר פניה נייטו והוסיף: "עם זאת, עלינו להמשיך ולהיות ערניים".

הוריקן "פטרישיה" שפגע בחופ המערבי של מקסיקו, אוקטובר 2015. רויטרס
ילדים במקלט בפוארטו ולרטה/רויטרס
הוריקן "פטרישיה" שפגע בחופ המערבי של מקסיקו, אוקטובר 2015. רויטרס
הוריקן "פטרישיה" שפגע בחופ המערבי של מקסיקו, אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully