וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שינוי חקיקה: 25 תינוקות ישראלים תקועים בנפאל

27.10.2015 / 10:17

בית המשפט במדינה הודיע לפני כחודשיים על הקפאת ביצוע הליך הפונדקאות. הליכים שהחלו לפני כן נמשכו, וכעת רשויות ההגירה מסרבות להנפיק לתינוקות אישורי יציאה. "הפכנו לבני ערובה"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

(ישראלים שחולצו מנפאל שבו לארץ עם תינוקות הפונדקאות שלהם, בחודש אפריל)

25 תינוקות ישראלים תקועים בנפאל יותר מחודש, בשל הליכים פנימיים לשינוי חקיקה בנושא הפונדקאות. באוגוסט הודיע בית המשפט בנפאל על הקפאת החלטת ממשלה המאפשרת את ביצוע ההליך במדינה, אז גם הופסקו הליכים חדשים. אלא שהליכים שכבר החלו נמשכו, וכעת רשויות ההגירה במדינה מסרבות להנפיק אישורי יציאה לתינוקות שנולדו בהליך פונדקאות.

משרד החוץ מודע למצב ועומד בקשר עם המשפחות ועם השלטונות הנפאליים על מנת לפתור את הסוגיה. בימים אלו נמצאים בשלבים שונים של ההליך במדינה עשרות זוגות ישראלים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
בשרון נכנסים ליום ה-3 ללא חשמל: "נגיש תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל"
"הפלסטינים חוטפים יותר": הרב שמצליח לעצבן את המתנחלים
חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" - ומיהרה להרגיע

נחיתת תינוקות הפונדקאות מנפאל והוריהם, נתב"ג, מאי 2015. מד"א
תינוק שנולד בהליך פונדקאות מגיע לארץ, מאי האחרון/מד"א

בספטמבר 2014 התקבלה החלטה על ידי ממשלת נפאל לפיה ניתן לבצע הליכי פונדקאות במדינה בכפוף לתנאים שקבעה. עתירה פרטית לבית המשפט הובילה להוצאת צו מניעה זמני ליישום ההחלטה באוגוסט, שהורה על הקפאת ההליכים עד להכרעה סופית בעתירה, מה שהוביל להפסקת ביצוע הפריות ופתיחה בהליכים חדשים.

"לא ביצענו שום עבירה"

אלא שבשלב זה היו הריונות בעיצומם, כשההליך החל אחרי החלטת הממשלה וטרם הוצאת צו בית המשפט. משפחות שפנו לפני שלושה שבועות בבקשה להנפקת אישור יציאה לתינוקות שנולדו במסגרת ההליך, נתקלו בסירוב מצד הרשויות הנפאליות בטענה שעד שלא ייקבע מתווה זמני, אינם יכולים להנפיק אישורי יציאה מהמדינה לתינוקות. מדובר בשינוי רגולטורי המשפיע על כלל האנשים המצבעים הליך פונדקאות במדינה ולא רק על ישראלים.

"הפכנו, ההורים והתינוקות שנולדו ואלו שייוולדו בשבועות ובחודשים הקרובים, לבני ערובה להליכים הפנימיים בנפאל ללא כל עילה", אמר אורי, שבנו נולד בהליך פונדקאות לפני כחודש ואף נאלץ לשהות באשפוז בבית חולים בשל מצוקה נשימתית. "הבן שלנו חייב להגיע לארץ בהקדם על מנת לקבל טיפול רפואי לו הוא נזקק".

אורי הוסיף כי "אנחנו מעריכים מאוד את פעילות משרד החוץ שמסייע לנו ומנסה לפעול מול הרשויות הנפאליות על מנת לאפשר את הגעתנו ארצה. ייטב לו נפאל תעמוד מאחורי ההחלטות שלה עצמה ותאפשר לנו לצאת לביתנו, שכן לא ביצענו שום עבירה על חוקי המדינה".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully