וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מות האזרח האריתראי: בקשה לתיקון חוק נפגעי פעולות האיבה

27.10.2015 / 1:15

הנתין הזר הפטום זרהום, שנורה והוכה במהלך הפיגוע בבאר שבע, לא נחשב כנפגע פעולות איבה מכיוון שנכנס לארץ שלא כחוק וטרם הסדיר את מעמדו. ח"כ יואל חסון מבקש לשנות זאת בעזרת תיקון החוק. "ישראל חייבת לספק הגנה וביטחון לכל אדם"

עריכה: גדי וינסטוק

הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) מבקשת לתקן את חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, כך שיחול מעתה גם על מי שנכנסו לארץ שלא כחוק, או על אלה שמעמדם טרם הוסדר. ההצעה הוגשה בעקבות מותו של מבקש המקלט הפטום זרהום, שנורה למוות ואף בוצע בו לינץ' בפיגוע שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע, לאחר שנחשד בטעות כמחבל.

לפי החוק הקיים, ניתן להכיר באדם כנפגע פעולות איבה על פי שלושה קריטריונים: תושב ישראל, אזרח ישראל או מי שנכנס לישראל באשרה או ברישיון. אלא שזרהום, שנכנס לארץ ללא אשרה, לא עונה על הקריטריונים הללו ולכן משפחתו לא תוכר על ידי משרד הביטחון כמשפחה שכולה ולא תקבל תגמולים.

קריאה נוספת:
הלינץ' באריתראי בבאר שבע: שניים מהחשודים יפוטרו משב"ס
הפיגוע בתחנת המרכזית בבאר שבע: המחבל הבדואי היה בקשר עם חמאס
הלינץ' בב"ש: המשטרה צפויה לעצור חשודים נוספים, בהם שני חיילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותו הטרגי הוביל להצעת החוק. הפטום זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הצעתו של חסון, שהונחה בסוף השבוע האחרון על שולחן הכנסת, כניסה לארץ כחוק לא תהיה יותר קריטריון מחייב כדי לקבל פיצויים והכרה של נפגע פעולת איבה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מדינת ישראל אימצה בחוק ובאמות המוסר את המחויבות למשפחותיהם של אלו שנפגעו בפעולות איבה, קרי אלו שהמדינה לא הצליחה למלא את חובתה כלפיהם ולהגן על זכותם לחיות".

עוד נכתב בהצעה: "במקרה של זרהום, המדינה מצאה שאין חובה בחוק לשלם פיצויים למשפחתו, על אף שהיה המפרנס העיקרי בה וכעת אבד מקור פרנסתם של משפחתו". לסיכום כתב חבר הכנסת חסון כי "על כן מוצע בתיקון זה להכיל את חוק התגמולים לכל אדם שנמצא בשטחה של מדינת ישראל ונפגע בפעולת איבה מבלי להתייחס למעמדו החוקי ולאזרחותו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הזדעזעתי מהלינץ' האכזרי שבו נרצח הפטום זהרום"

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר חסון: "כמו כולם, גם אני הזדעזעתי מהלינץ' האכזרי שבו נרצח הפטום זהרום ז"ל. לדובר שלי, אלעד שפינדל, היה קשר אישי להפטום, כשעבדו יחד בחקלאות בעבר, כך שנוסף גם אבל אישי לציבורי". לדבריו, "נדהמתי לגלות שהפטום לא יוכר כנפגע פעולות איבה מפני שמעמדו היה לא מוגדר. מדינת ישראל חייבת לספק הגנה וביטחון לכל אדם שנמצא בשטחה, בוודאי מפני אירועי טרור ואיבה. לכן יזמתי והגשתי כבר אתמול הצעת חוק שמבקשת להגדיר כל אדם שנפגע בפעולת איבה כזכאי לתמלוגים, ולא משנה מה מעמדו ואזרחותו".

עוד הוסיף חסון כי "לאחר הנחת הצעת החוק שוחחתי בטלפון עם משפחתו של הפטום מאריתראה, ביקשתי להשתתף בצערם ולנחמם בטרגדיה שהתרחשה בבאר שבע. אני מקווה שאם חלילה יתרחש אירוע דומה בעתיד, תימנע עוגמת הנפש וכל נפגע יוכר לצורך תגמולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully