וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בתחנת המרכזית בבאר שבע: המחבל הבדואי היה בקשר עם חמאס

25.10.2015 / 12:54

מוהנד אלעוקבי ניהל על פי החשד תכתובות עם פעיליו של ארגון הטרור ואף הביע עניין בהכנת פיגועי טרור והוצאתם לפועל. אחיו: "הוא קנה נשק גנוב וראה סרטונים על אל-אקצא". צפו בתיעוד הפיגוע, שלב אחר שלב

עריכה: יותם וקס

מוהנד אלעוקבי, המחבל בן ה-21 שביצע את הפיגוע בתחנת המרכזית בבאר שבע בשבוע שעבר, היה בקשר עם אנשי חמאס - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. על פי החשד, אלעוקבי היה בקשר עם אנשי הארגון במשך תקופה ארוכה ואף התעניין בהכנת פיגועים והוצאתם לפועל.

במהלך חקירתו נמצאו במכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות של אנשי חמאס, תמונות של כלי נשק וחומרים חשודים נוספים. פרטים אלו תומכים בטענה כי לא מדובר בפיגוע ספונטני, אלא תוכנן יחד עם גורמים בחמאס.

אחיו של אלעוקבי, שנחקר אף הוא בחשד למעורבות באירוע בכך שלא דיווח עליו, סיפר כי מוהנד הלך והקצין בדעותיו בחודשים האחרונים. "הוא קנה נשק גנוב לפני חצי שנה והתחיל לראות סרטונים על אל-אקצא ונכנס כל הזמן לאינטרנט וחיפש דברים כאלה", אמר. עם זאת, הוא הדגיש: "לא ידעתי שהוא מתכנן פיגוע".

לקריאה נוספת:
החייל שנרצח בפיגוע בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי, בן 19 מהשרון
תיעוד: רגעי פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע
אחרי הלינץ': המשטרה תחקור את מותו של האריתראי שנורה בפיגוע

מוהנד אלעוקבי, המחבל שביצע הירי בתחנת האוטובוס בבאר שבע. תקשורת שב?כ,
ניהל קשר עם גורמים בחמאס. מוהנד אלעוקבי/תקשורת שב?כ

המחבל, תושב הפזורת חורה, נכנס ביום ראשון בשבוע שעבר לתחנה המרכזית בבאר שבע דרך הכניסה שבסמוך לסניף מקדונלד'ס, ועקב אחרי חייל גולני עומרי לוי, בן 19 מהשרון. בשלב מסוים, כשלוי נכנס לשירותים, המחבל נכנס אחריו וירה בו מטווח קצר. לאחר מכן הוא לקח את נשקו של לוטי והחל לירות לכיוון השוטרים ולוחמי יס"מ שהתקרבו לעברו.

בשלב מסוים הצליחו הכוחות במקום לנטרל את המחבל, ומצאו ליד גופתו סכין. במהלך האירוע תקפו עוברים ושבים במקום את הבטום זרהום, אזרח אריתריאה, והכו אותו למוות. לטענתם, חשדו כי הוא מחבל נוסף. במהלך הלינץ' הוא אף נורה על ידי קב"ט במקום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כלי הנשק ששימשו את המחבל בפיגוע בבאר שבע. דובר המשטרה,
האקדח ששימש את המחבל/דובר המשטרה

בתוך כך, בתום חקירה משותפת של המשטרה ושב"כ, הוגשה יום הצהרת תובע נגד אחריו של אלעוקבי בחשד לאי מניעת פשע. לפי ממצאי החקירה, הוא רכש אקדח ואף היה עד לתהליך ההקצנה שעבר אלעוקבי - אך לא דיווח על כך.

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, אמר היום כי "הראיות הרבות שנאספו ואשר כללו את מעצרו של האח החשוד באי מניעת פשע מלמדים באופן ברור כי המחבל תכנן את מעשיו בקפידה ולאורך זמן והיה נחוש לפגוע ולהרוג את החייל עומרי לוי ורבים נוספים". בנוסף לכך, שיבח ניצב הלוי את הנהגת המגזר הבדואי, אשר "יצאה מיד בגינוי וסלידה ממעשיו של המחבל".

כלי הנשק ששימשו את המחבל בפיגוע בבאר שבע. דובר המשטרה,
הסכין שנמצאה ליד גופתו של המחבל/דובר המשטרה
כלי הנשק ששימשו את המחבל בפיגוע בבאר שבע. דובר המשטרה,
הרובה שחטף המחבל מהחייל, לאחר שנורה למוות/דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully