וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8,000 משפחות עדיין ללא חשמל; "נזקקים וקשישים הפכו לבני ערובה"

השר דרעי הפנה אצבע מאשימה להנהלה ולוועד העובדים וביקש לשים בצד את המחלוקת, כדי לחבר לחשמל אלפי משפחות שעדיין מנותקות. "אנשים סובלים ועסקים נפגעים", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. שר התשתיות שטייניץ: "נחקור את המקרה". ראשי ערים בשרון דורשים ועדת חקירה ממלכתית

עריכה: ניר חן

מחברת החשמל נמסר הבוקר (שלישי) כי צוותי חירום של החברה פעלו כל הלילה בכוחות מתוגברים על מנת לתקן את הנזקים והמפגעים ברשתות החשמל, בעיקר ברעננה, נתניה ויישובי השרון. כמו כן, נכון לשעה זו, כ-8,000 בתי אב עדיין מנותקים מחשמל. שר הכלכלה אריה דרעי התייחס אמש למחדל החשמל ואמר כי התושבים הפכו לבני ערובה של עובדי חברת החשמל. "זה גורם לעוול קשה וסבל למאות אלפי אזרחים ברחבי הארץ. אני מקבל פניות מאזרחים, קשישים וחולים שעוברים סבל קשה מאוד מאי חיבור לחשמל בשל מאבקי כוח בין הנהלת חברת החשמל לוועד העובדים", אמר דרעי בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי דרעי, במצב הנוכחי יש לשים את המחלוקות בצד. "אנשים סובלים, עסקים נפגעים. אני קורא לחברת חשמל ולוועד לדחות את חילוקי הדעות ולהתגייס באופן מידי לחיבור כל אלפי הבתים המנותקים לרשת החשמל".

לקריאה נוספת:
במושב הרפאים בשרון עדיין משוועים לעזרה: "אין זכר לחברת חשמל"
"הילדים מפחדים": כ-35 אלף משפחות נערכות לעוד לילה בלי חשמל
"כל הארטיקים נמסים": במכולת של דוד בכפ"ס סוגרים 30 שעות בלי חשמל

תושבי רעננה בחושך בשל מחדל החשמל, אוקטובר 2015. מגד גוזני
"סבל קשה מאי חיבור החשמל". תושבים ברעננה, אמש/מגד גוזני

שר התשתיות הלאומית יובל שטייניץ אמר אמש כי הממשלה תפיק לקחים מהמחדל. "ברגע שהאירוע יסתיים, אנחנו מתכוונים לבדוק אותו ולתחקר את המקרה. נראה כיצד אפשר לשפר את המוכנות לאירועים כאלה בעתיד ולקצר את זמני השיקום וההתאוששות של רשת החשמל", אמר.

עם זאת, שטייניץ הדגיש כי המקרה מדגיש את הצורך למנוע מהעובדים את הזכות לשבות. "הגיע הזמן לקדם את הרפורמות ברשות החשמל ובחברת החשמל, ולחוקק חוק 'בוררות חובה', שימנע לחלוטין שביתות ועיצומים בשירותי חירום כמו אספקת חשמל, מים, כיבוי אש, בריאות והצלה". הוא הוסיף: "אני מקווה שעד שעות הבוקר יסתיים חיבורם מחדש של כ-30 אלף בתי אב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השרים אריה דרעי ויובל שטייניץ. נועם מושקוביץ, יותם רונן, עיבוד תמונה
"במדינות אחרות השר הממונה כבר היה מתפטר". דרעי ושטייניץ/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, יותם רונן

ראש עיריית רעננה זאב בילסקי וראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו שלחו קודם לכן מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו את התערבותו המידית במצב הנוכחי, שמורגש בעיקר בשתי ערים אלו. בין היתר, הם דורשים מנתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבחן את התנהלותה של חברת החשמל.

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), אמר כי זעקתם של בן חמו ובילסקי צריכה להיות מופנית לשטייניץ. "גם את הלילה יעברו עשרות אלפי ישראלים ללא חשמל. הקריסה הזו בהחלט הייתה נמנעת, אבל אף אחד לא עשה דבר כדי למנוע אותה – לא הנהלת החברה ולא הממשלה. איפה השר הממונה, שר התשתיות והאנרגיה? אותו שר תשתיות שידע כבר להוציא תחת ידיו שלושה מתווי גז שונים: מתווה ישן, מתווה חדש ומתווה חדש-חדש, ושהצליח לייצר מאות רבות של כותרות, ראיונות והודעות לתקשורת. איפה הוא עכשיו? יש לא מעט מדינות שהשר הממונה כבר היה מתפטר מתפקידו", אמר.

הפסקת חשמל ברעננה. מגד גוזני
"התושבים הפכו לבני ערובה". רעננה, אמש/מגד גוזני

לדבריו, הוא ינצל את תפקידו עד תום כדי להבין מי אחראי למחדל. "הקריסה הזו היא שערורייה גדולה – והיא חייבת להיבדק עד תום. ועדת הכלכלה תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד בנושא ותזמן את שר התשתיות והאנרגיה לספק הסברים. פניתי למבקר המדינה על מנת שיפתח לאלתר בבדיקה לגבי תפקודה של חברת החשמל בשתי היממות האחרונות. אני קורא למבקר המדינה לא להסס ולהצביע על האחראים למצב".

הוא הוסיף התייחסות להנהלת חברת החשמל ולעובדיה: "אני מחזק את העובדים. אלה אינם ימים קלים עבורם והעבודה היא סביב השעון. עם זאת, אני קורא להם לנהוג באחריות וברגישות הנדרשת. להנהלת החברה יש לי מסר אחד – מפעלים לא נסגרים בגלל העובדים, הם נסגרים בגלל בעלים חזירים או בגלל מנהלים כושלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המערכת החורפית לא צפויה לחלוף בימים הקרובים. בשעות הלילה ירד גשם לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. היום יוסיפו לרדת גשמים עם סופות רעמים באותם אזורים, אך תחול ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכנו שיטפונות בנחלים בדרום ובמזרח.

מזג האוויר ביום רביעי יהיה ללא שינוי והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. בחמישי הגשמים יחלשו במהלך היום, אך עדיין קיים חשש משיטפונות בנחלים במזרח.

(פרסום ראשון: 22:45)

מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
עלטה במושב בני ציון בשרון, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully