וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הארטיקים נמסים": במכולת של דוד בכפ"ס סוגרים 30 שעות בלי חשמל

כ-40 אלף משקי בית עדיין נותרו ללא חשמל מאז הסערה שגרמה אתמול בבוקר לשיבושים ולהרס תוך דקות ספורות. באין מענה מהעירייה ומחברת החשמל, החליטו התושבים לדאוג לעצמם. "הרשויות לא נערכו כמו שצריך, מי יפצה אותנו?", תהה בייאוש דוד, בעל מינימרקט בעיר

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

הסערה שטלטלה אתמול את המדינה הותירה כמה ערים בשרון ללא חשמל יותר מ-24 שעות. כפר סבא היא אחת מהן, ותושביה מספרים היום (שני) על שיבושים קשים בשגרת חייהם. "העיר הזאת ממש במצב חירום", הזהיר בעל מינימרקט בעיר. "לא היה דבר כזה 20 שנה". תושב אחר טען כי "הרשויות לא נערכו כמו שצריך".

בוואקום שנוצר מהעומס על הרשויות, לקחו תושבים רבים את המושכות לעצמם. דוד כיוון את התנועה במקום הרמזור התקול. ותלמידי תיכון הרצוג פינו יחד עם אב הבית את ענפי העצים שחסמו את הכניסה למוסד החינוכי. "כמו כולם איחרתי לעבודה קצת בגלל הפקקים", סיפר דוד, "הרמזורים לא עבדו. החלטתי לעשות מעשה וללכת ולכוון את התנועה".

דוד, שעמד במזג אוויר סוער בצומת סואן, מצטנע. "גם ככה הייתי מאחר, לפעמים עדיף שבן אדם אחד יקריב בשביל שכולם יוכלו, איך אומרים, להיות בקצת נורמליות". אבי, אב הבית בתיכון הרצוג, סיפר על רגעי הסערה שגרמה לקריסת עשרות עצים בחצר בית הספר. "בתוך מספר דקות העצים נשרו ונפלו, מזל שלא נפגעו אנשים. והיום הילדים התגייסו לפנות את כל הגזם", שיתף אבי ושיבח את התלמידים.

לקריאה נוספת:
"אי אפשר היה לחזות למה מזג האוויר יגרום": שיא הגשם עוד לפנינו
200 אלף אנשים 24 שעות בלי זרם: "זו התעללות, אנחנו בני ערובה"

תלמידי תיכון מפנים את ענפים שנפלו כתוצאה ממזג האוויר, כפר סבא. יותם רונן
תלמידים מפנים גזם בחצר בית הספר/יותם רונן

"בבוקר ראינו שהכול חסום ואי אפשר היה להגיע בכלל לבית ספר. העירייה עסוקה בפינוי כבישים ואין להם זמן, אז התלמידים התגייסו מיוזמתם והוציאו את כל הענפים החוצה כדי שלא יפריעו בחצר בית הספר". לדבריו, "העירייה בכלל לא עונה לטלפונים, מהבוקר אני מנסה לאתר אותם - אין, לא עונים, לא 106, לא 109, שום טלפון לא עונה".

אולם את הנזקים שנגרמו למינימרקט של דוד, לא יוכלו תלמידי תיכון לסייע בתיקונם. "תסתכל פה על המקרר של הארטיקים, כל הארטיקים נמסים, הכול, כל הקרח הפשיר פה ואין עם מי לדבר", העיד בעצב. "אנשים נכנסים ויוצאים, לא קונים ולא מוכרים. זה בעייתי. מי ייתן לנו עכשיו על ההפסדים ימי עבודה, הוצאת של התשלומים השוטפים לבנקים?", תהה בייאוש. "אין לי מה להגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דוד, ממינימרקט דוד, כפר סבא. יותם רונן
דוד במינימרקט החשוך/יותם רונן

בחברת החשמל הסבירו כי עובדיהם ממשיכים לתקן את מפגעי מזג האוויר ברשתות החשמל בערים בשרון. צוותי תגבור ממחוזות ירושלים וחיפה הגיעו לשטח כדי לסייע בתיקון המפגעים בהקדם האפשרי. מדובר על כ-300 קווי מתח גבוה שנפגעו ואלפי חוטי חשמל שנקרעו. נכון לשעה 14:00 כ-40 אלף משקי בית עדיין ללא חשמל ועיקר הפגיעות ברשת הן בערים רעננה ונתניה. חברת החשמל התנצלה בפני התושבים שנותרו עדיין ללא חשמל מאתמול.

מעיריית כפר סבא טרם התקבלה תגובה לטענות התושבים.

תלמידי תיכון מפנים את ענפים שנפלו כתוצאה ממזג האוויר, כפר סבא. יותם רונן
הנזקים בכפר סבא/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully