וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במושב הרפאים בשרון עדיין משוועים לעזרה: "אין זכר לחברת חשמל"

26.10.2015 / 0:23

הילדים בבני ציון התנתקו מהאייפד, מעט המשפחות שנותרו חזרו לקנות קרח כמו פעם ובעל הצרכנייה הפך ליקיר התושבים בזכות הגנרטור הנכסף. בינתיים, כבלי החשמל עדיין זרוקים ברחוב, עדות להזנחה שנמשכת יותר מ-40 שעות. "זו שביתה איטלקית, מתעללים בנו"

עריכה: ניר חן

שעות בן ערביים במושב היוקרתי בני ציון בשרון. חושך מוחלט עוטף את היישוב ועשרות מטרים של כבלי חשמל חוסמים את כביש הכניסה. כלי רכב מתמרנים את דרכם כדי להימנע מפגיעה. ככל שמתקדמים, על רקע שדרת פיקוסים מזדקנים, מבחינים בתשתיות החשמל הירודות שמזכירות מדינת עולם שלישי.

זה יותר מ-40 שעות שהמושב נמצא בעלטה מוחלטת. ביותר מ-12 מקומות ביישוב נפלו כבלים על הארץ, שמשבשים את התנועה. התושבים המקומיים, כועסים מטבע הדברים, סבורים בחלקם כי ייקח לפחות שבוע ימים לתקן את נזקי מזג האוויר. חלקם אף עזב את המקום בתקווה למצוא נקודת אור.

התושבים לא ממהרים להאמין למוקד 103 של חברת החשמל, שם טוענים כי גם אם לא רואים אותם בשטח – הם נמצאים. "מה, הם דני דין? הרי הכבל מונח פה על הקרקע כבר מאתמול בבוקר, בכניסה לחנות שלי, ולא רואים פה אפילו זכר לעובד של חברת החשמל", אומר שי פרץ, בעל צרכנייה במושב, שהפך אתמול לאדם המחוזר ביותר בבני ציון.

לקריאה נוספת:
"הילדים מפחדים": כ-35 אלף משפחות נערכות לעוד לילה בלי חשמל
"כל הארטיקים נמסים": במכולת של דוד בכפ"ס סוגרים 30 שעות בלי חשמל
"אי אפשר היה לחזות למה מזג האוויר יגרום": שיא הגשם עוד לפנינו

מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
תשתיות החשמל מזכירות מדינת עולם שלישי. בני ציון, הערב/ראובן קסטרו
"אין חשמל, אין סלולרי ואין אינטרנט. תבין לבד מה אפשר לעשות", הוסיפה בחיוך

פרץ נכנס מהר מאוד לעניינים. "בשעה 10:00 בבוקר נפלו הכבלים, ב-13:00 כבר הבאתי את הגנרטורים", אמר בעודו מתעסק במילוי הסולר במתקן שמספק חשמל לצרכנייה. תושבי היישוב מגיעים אליו כדי להטעין את הטלפונים הניידים לקראת עוד לילה של עלטה מוחלטת. במדשאה הסמוכה עומדות כמה אימהות עם ילדיהן, במה שנראה כמו ערב יום כיפור בצומת רחובות שקטים.

"המצב פה מאוד רומנטי. עוד תשעה חודשים יהיה פה בייבי-בום", מספרת וילי, אחת האימהות, כשבידה האחת מנורת חירום שהטעינה בצרכנייה. "אין חשמל, אין סלולרי ואין אינטרנט. תבין לבד מה אפשר לעשות", הוסיפה בחיוך.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אלא שלא כולם לוקחים את העניינים בקלות. "ביישובים בני ציון, חרוצים ובצרה יש כ-3,000 נפשות. אנחנו מרגישים במדינת עולם שלישי – קונים בבוקר קרח כדי לשים במקרר", מלין ערן מאירי, מקומי שמחפש בנרות מקום להטעין בו את הנייד.

מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
האדם המחוזר ביותר ביישוב. בעל הצרכנייה בבני ציון ממלא סולר/ראובן קסטרו

"לצערנו ראש הממשלה האמיתי של המדינה הוא יו"ר ועד העובדים של חברת חשמל. מנכ"ל חברת החשמל לא מחובר לעצמו לחלוטין. הוא מדבר שטויות בתקשורת, אומר שבתוך שעות כל בתי האב יחוברו לחשמל. אבל אין פה אפילו צוות אחד. בכל המושב יש כבלי חשמל, ואף אחד לא בא לטפל בהם. הם בשביתה איטלקית. הוועד פשוט מתעלל באנשים", אמר בזעם. "אני לא יודע מתי זה ייגמר. בכל היישוב יש שניים-שלושה גנרטורים פרטיים, לא יותר מזה", מוסיף פרץ.

דנה פישר מסתובבת עם שלושת ילדיה ומנסה למצוא נחמה. "חברת החשמל ניתקה את הילדים מהאייפד. אין טלוויזיה. בלית ברירה הם נאלצו לחזור למשחקים של פעם, המשחקים שאנחנו שיחקנו", אמרה. רועי הילד סיפר כי הספיק להעביר את הזמן עם כדור ובמשחקי דג מלוח ותופסת.

ויש מי שנאלצו לעזוב את המקום. "זה מבאס שלא נמצאים בבית. מבחינתי זה סיוט. אי אפשר לעשות סידורים, וגם מבחינת התינוקת זה קשה", אומרת עדי, שהלכה עם בתה ובעלה לישון אצל הוריו בנתניה הסמוכה. "זה מפחיד להיות לבד בחושך".

(פרסום ראשון: 20:23)

מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
הנהגים נאלצים לתמרן. כבלי החשמל על כביש הכניסה למושב/ראובן קסטרו
מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
חוזרים למשחקים של פעם/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully