וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים מפחדים": כ-35 אלף משפחות נערכות לעוד לילה בלי חשמל

26.10.2015 / 17:11

עשרות אלפי תושבי השרון מדליקים נרות, מצטיידים באוכל ומפסיקים את עבודתם מוקדם – ולא רואים את האור בקצה המנהרה. "אין תחושת זמן, זה פיקוח נפש". מזג האוויר הסגרירי יישאר עד סוף השבוע. צפו בתחזית המלאה מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

יותר מיממה אחרי שהחלו השיבושים באזורם, מתכוננים תושבי השרון לעוד לילה ללא חשמל. בעדכון האחרון שפרסמה היום (שני) חברת החשמל נמסר כי 33 אלף בתי אב עדיין מנותקים מחשמל, רובם ברעננה ובנתניה. צוותים של חברת החשמל מירושלים הגיעו לאזור כדי לתגבר ולפתור את התקלות, אולם התושבים רואים שחורות.

"אין חשמל מאתמול בשעה 9:00 בבוקר, מהרגע שבו החלה הסערה. אין לי כבר תחושת זמן", סיפרה הילה בן שושן, תושבת כפר סבא. "אנחנו נערכים לעוד לילה כזה. הדלקנו נרות ויצאתי מוקדם מהעבודה כדי להיות עם הילדים - אני לא יכולה להשאיר אותם לבד. עשיתי קניות בסופר, אבל נראה לי שהכול ילך לפח. הילדים מפחדים מהחושך ואין לנו תאורת חירום. אמרו לנו שהחשמל יחזור בצהריים אבל זה לא קרה, רק לחמש דקות ושוב נפל".

לקריאה נוספת:
"כל הארטיקים נמסים": במכולת של דוד בכפ"ס סוגרים 30 שעות בלי חשמל
"אי אפשר היה לחזות למה מזג האוויר יגרום": שיא הגשם עוד לפנינו
פשרה: בחברת החשמל עובדים במתכונת חירום; 60 אלף בתי אב עדיין ללא חשמל

בעלי העסקים בכפר סבא אחרי יממה ללא חשמל: "מי יפצה על ההפסדים?". יותם רונן
"הילדים מפחדים מהחושך". בעלי עסקים מדליקים נרות בכפר סבא, אתמול/יותם רונן
מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מזג האוויר הסגרירי לא צפוי לחלוף בימים הקרובים. בני ברק/ראובן קסטרו

איילת, אימא לשתי בנות מכפר סבא, סיפרה: "אין טלפון ואין אינטרנט. כל האוכל הלך לפח. הילדים לא התקלחו אתמול כי אין מים חמים. בקצב הזה נצטרך ללכת לישון בשעה 19:00 בערב. אי אפשר להתנהל ככה עם הילדים – הם נורא מפחדים, זה פיקוח נפש".

מירב, תושבת רעננה, סיפרה כי משפחתה לא יכולה לתפקד במצב הנוכחי. "כל האוכל נזרק לפח, אי אפשר לעבוד", אמרה. "כמו שזה נראה עכשיו צפוי לי עוד לילה כזה. אי אפשר להתנהל ככה, תחושה של חוסר ביטחון. גם בבית הספר של הבת שלי אין חשמל ואין לנו אפילו קשר איתם. זו חוצפה ומחדל. מילא כמה שעות, אבל זה כבר יותר מיום. אין אפילו סימן לתקווה, ניצוץ. הכול מת".

ליאורה מאירי, תושבת רעננה, סיפרה כי נאלצה ללכת לבית קפה סמוך על מנת להטעין טלפונים ולמלא סוללות. "למזלי, באתר הבנייה הצמוד לבניין היה חשמל, והפועלים הערביים סייעו בידי למתוח כמה כבלים מאריכים", סיפרה. "כך אני מזינה דיפפריזר ומקרר בחנייתי ועוד כמה טלפונים וסוללות רזרביות לטלפונים. אולי בסוף ארשם להישרדות".

מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בני ברק/ראובן קסטרו
דוד, ממינימרקט דוד, כפר סבא. יותם רונן
דוד, בעל מינימרקט בכפר סבא, הדליק נרות בחנות/יותם רונן

המערכת החורפית לא צפויה לחלוף בימים הקרובים. בשעות הלילה ירד גשם לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. מחר יוסיפו לרדת גשמים עם סופות רעמים באותם אזורים, אך תחול ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכנו שיטפונות בנחלים בדרום ובמזרח.

מזג האוויר ביום רביעי יהיה ללא שינוי והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. בחמישי הגשמים יחלשו במהלך היום, אך עדיין קיים חשש משיטפונות בנחלים במזרח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמשת מכונית שנפגעה מברד בכפר סבא, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
תלמידי תיכון מפנים את ענפים שנפלו כתוצאה ממזג האוויר, כפר סבא. יותם רונן
עץ שקרס בכפר סבא כתוצאה ממזג האוויר הסוער, אתמול/יותם רונן
משפחת השר נפתלי בנט בפוסט בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל. פייסבוק, אתר רשמי
מזג האוויר פגע גם בו. בנט וילדיו ברעננה/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully