וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הגודל של הממשלה מקשה עליה לפעול, אני לוחץ להרחיבה"

26.10.2015 / 18:16

שר האוצר אמר בשיחה עם תא כתבי הכנסת כי נדרשים יותר מ-61 ח"כים כדי להתמודד עם המצב החברתי-כלכלי: "לכולם יש מקום, זו לא ממשלה עם אג'נדה לעומתית". על יישום החוק הנורווגי: "ייתכן שאתפטר מהכנסת ואמשיך לכהן כשר"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו וכחלון מודיעים על הפחתת מס חברות, בחודש שעבר)

שר האוצר, משה כחלון, אמר היום (שני) כי גודלה של הממשלה – 61 חברי כנסת – מונע ממנה לפעול כראוי. "יש לנו קושי לתפעל בגלל גודל הממשלה. סוכנויות דירוג האשראי מציינות בדוחות שלהן כי זו הסיבה לכך שדירוג האשראי שלנו לא עולה. זו הסיבה שאני לא עוצר לרגע ולוחץ בכל הזדמנות להרחיב את הממשלה", אמר בשיחה עם תא כתבי הכנסת.

לדברי כחלון, הרחבת הממשלה תעזור להתמודד עם האתגרים הנוכחיים של ישראל. "השסעים רק הולכים וגדלים. אם רוצים להרגיע את הרוחות בבית, צריך להגדיל את הממשלה. לכולם יש מקום. זו לא ממשלה עם אג'נדה לעומתית שאף אחד לא יכול להצטרף אליה".

יו"ר כולנו התייחס גם לעובדה שחוק הלאום של חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) לא עלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בתחילת הקדנציה אמרנו שלא יהיה שינוי בחוק ללא הסכמה שלנו, ולכן הוא ירד לפי דרישתנו. תקום ועדה בנושא, שם יהיה נציג שלנו. אם לא תהיה הסכמה זה לא יהיה. כך גם לגבי הרכב הוועדה לבחירת שופטים – לא יהיה שום שינוי כל עוד אנחנו שם".

לקריאה נוספת:
בתו של רבין: "דם שוב נשפך, ארצי שינתה את פניה"
סקר: 55% מהציונות הדתית - יגאל עמיר לא רצח את רבין
ראש העיר כרמיאל על רצח רבין: "האצבעות שלחצו על ההדק נמצאות בשלטון"

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, יוני 2015. טלי מאייר
"זו לא ממשלה לעומתית שאי אפשר להצטרף אליה". כחלון ובנט/טלי מאייר

על ההתקפה של חברי הקואליציה נגד בית המשפט, בין היתר של ח"כ מוטי יוגב שאמר כי שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן "שם את עצמו בצד של האויב", השיב כחלון: "אני הגעתי מבית מדרש שאומר שבית המשפט העליון הוא המעוז האחרון של החלשים. אמרתי את זה בשעתו מול 3,500 חברי מרכז הליכוד. ההשפעה שלנו על שמירת מעמדו של בית המשפט העליון היא דרמטית". הוא ציין בשיחה כי נפגש אתמול עם נשיאת העליון מרים נאור, וביקש לחזק את ידיה.

"לא הקמתי את כולנו כדי לרוץ לליכוד"

כחלון התייחס גם לדיווחים על ניסיונותיו של נתניהו להקים גוש ימין שיכלול כמה מפלגות, בהן סיעתו כולנו. "ראש הממשלה דיבר איתי על זה כמה פעמים. כרגע אני רץ עם כולנו, לא הקמתי את המפלגה כדי לרוץ לליכוד. יש לנתניהו רצון להקים גוש, אבל אני לא רואה את עצמי יושב שם כרגע", אמר. על עמדתו בנוגע לצעדי הממשלה בניסיון להתמודד עם גל הטרור השיב כחלון כי הוא תומך באופן שבו נתניהו מתמודד עם המצב. הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית עושה הרבה כדי להרגיע את השטח".

כחלון נשאל לגבי החוק הנורווגי, שנכנס לתוקף לפני כמה שבועות ומאז עשה בו שימוש יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "משהו יקרה עם החוק הזה בהמשך. יכול להיות מאוד שאתפטר בהמשך מהכנסת ואמשיך לכהן כשר, אך כרגע אני פה", אמר. על היחסים עם הנגידה קרנית פלוג: "יש מתח מובנה, אבל היחסים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully