וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ביקר אמירותיו של יוגב על בג"ץ: "אסור לשפוך את התינוק עם המים"

עמרי נחמיאס ויהושע בריינר

25.10.2015 / 21:01

לאחר שמנהל בתי המשפט טען כי הדברים של ח"כ יוגב נגד השופט עוזי פוגלמן "מתירים את דמו", התייחס בנט לאמירותיו של חבר מפלגתו והבהיר: "בית המשפט אינו אויב העם". האבטחה סביב פוגלמן תוגברה

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: גדי וינסטוק

(ח"כ יוגב: "צריך להרים כף של טרקטור D-9 על בג"ץ" - התבטאות בעקבות ההחלטה על הריסת בתי המריבה בבית אל, יולי 2015)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט העביר הערב (ראשון) ביקורת מרומזת על חבר הכנסת מוטי יוגב ממפלגתו, לאחר שמנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, טען כי אמירותיו של יוגב נגד השופט עוזי פוגלמן מכשירות את הציבור "להרים יד על שופטי בית המשפט העליון". זאת, לאחר שהאחרון הורה על הקפאת הריסת בתי מחבלים. "בתקופה האחרונה מתחדדת ביקורת של חלקים בעם וגם של פוליטיקאים מהמחנה שלי על בית המשפט העליון", אמר בנט. "ביקורת היא דבר לגיטימי, וגם לי יש לא מעט ביקורת על מערכת המשפט, אבל אסור שמתוכנו יהיה מי שישפוך את התינוק עם המים".

בהמשך הדברים שנשא בפתח עצרת תנועות הנוער בתל אביב, אמר בנט כי בית המשפט "אינו אויב העם". "גם אם יש לנו מחלוקת קשה על זהות המדינה, כולנו בצד אחד. באותו צד", אמר.

עוד בנושא:
מנהל בתי המשפט לאדלשטיין: "ח"כ יוגב התיר את דמו של שופט"
יוגב שב לתקוף את מערכת המשפט - ח"כים נטשו במחאה את המליאה

ח"כ מוטי יוגב, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"פוגלמן מגן על זכויות רוצחים". ח"כ יוגב/צילום מסך, פייסבוק

בפוסט בפייסבוק כתב יוגב כי פוגלמן "שם את עצמו בצד של האויב. הוא מגן על זכויות רוצחים, מונע ענישה מרתיעה ובכך מסכן חיים". עוד כתב כי הוא "קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

שפיצר, שהתייחס מוקדם יותר היום להתבטאויות של יוגב, פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וכתב כי אמירותיו של יוגב מסיתות, וכי "יש בהן משום התרת דמו של השופט". שפיצר הדגיש כי אין לעבור לסדר היום על דבריו של יוגב, וציין כי "אמירה זאת מתווספת לאמירה קודמת שלו, בנוגע הצורך לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון. מכאן עולה מסקנה שאין אנו יכולים להרשותה, כי קיים חשש של ממש לעידוד מצד יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ועל מערכת המשפט כולה". בעקבות הדברים, מתכוונת שרת המשפטים איילת שקד לזמן את שפיצר לשיחה, שבה היא צפויה להבהיר לו כי אין זה מתפקידו להביע ביקורת על התנהלות חברי כנסת.

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"גם אם יש לנו מחלוקות על זהות המדינה, כולנו באותו הצד". בנט/נועם מושקוביץ

בעקבות התגובות לקביעתו בנוגע להקפאת הריסת בתי המחבלים, משמר בתי המשפט הגביר את האבטחה סביב השופט פוגלמן. ההחלטה לתגבר את האבטחה באה על רקע פוסטים שונים שפורסמו בפייסבוק נגד פוגלמן, וחלקם בתגובות שהופיעו לפוסט שפירסם יוגב. דבר האבטחה פורסם הערב לראשונה בערוץ 10. בהנהלת בתי המשפט מסרו בתגובה כי "משמר בתי המשפט אינו מוסר מידע אודות פעילות בנושא אבטחת שופטים ובכלל זה אם קיימת או לא קיימת אבטחה לשופט זה או אחר".

ח"כ רויטל סוויד תקפה הערב את דבריו של יוגב ואמרה כי "אבוי לח"כ המנצל את הדמוקרטיה ובשמה מסית וקורא לאלימות שוב ושוב נגד בית המשפט העליון. 20 שנה לרצח רבין ונדמה שלא הפקנו את הלקחים הנדרשים. לא חייבים להסכים עם פסיקות בית המשפט אך מכאן ועד להתרת דמו של שופט וקריאה מסיתה לאלימות נגד בית המשפט העילון הדרך ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully