וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר כרמיאל על רצח רבין: "האצבעות שלחצו על ההדק נמצאות בשלטון"

26.10.2015 / 8:30

עדי אלדר ראש העירייה אמר את הדברים השנויים במחלוקת בטקס לציון רצח רבין בעירו. "הימין המתלהם, שהסית. היה טיפש אחד שביצע. אבל צריך לזכור שבאצבע הזו שלו, שלחצה על הדק האקדח, היו הרבה אצבעות", ציין. תושב העיר: "לא האמנתי שאלה הדברים שנאמרים". צפו

צילום: עיריית כרמיאל, עריכה: גדי וינסטוק

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר האשים אתמול (ראשון) נציגים בממשלה באחריות לרצח יצחק רבין לכאורה מבלי לנקוב בשמם, ואמר כי "צריך לזכור שבאצבע הזו שלחצה על הדק האקדח, היו הרבה אצבעות שנמצאות היום בשלטון, הם היו שותפים ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב". היום חל יום הזיכרון ה-20 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ובעיר כרמיאל ציינו אמש את המאורע בטקס מיוחד.

בנאום שנשא בטקס הסביר אלדר את דבריו השנויים במחלוקת. "הימין המתלהם, זה שרדף אחריו לכל מקום, זה שהסית, זה שעשה פולסא-דנורא, של קללה, שרבין ימות. היה טיפש אחד שביצע בעצם את פסק הדין שהוציאו עליו. אבל צריך תמיד לזכור שבאצבע הזו שלו, שלחצה על הדק האקדח, היו הרבה אצבעות, שנמצאים היום בשלטון של מדינת ישראל. לא נעשה מזה דברים יפים. הם היו שותפים ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב".

אלדר הוסיף עוד: "אתם הדור הצעיר צריכים להסיק מסקנות מהדבר הזה. לחשוב איך אנחנו משמרים את הדמוקרטיה הישראלית. זה לא משהו שנולדנו איתו. על דמוקרטיה צריך להילחם כי זה לא משהו פשוט, יש כאלה שרוצים להחזיר אותנו לחוקי התנ"ך, לחוקי התורה, למלך על ישראל, לכל מיני דברים כאלה".

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל רבין סיכם את הניצחון: "צבאות ערב ספגו מכה מוחלטת"
ריבלין בטקס לזכר רבין: "אנחנו צריכים לשאול - האם אנו עושים מספיק?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדי אלדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב העיר שנכח בטקס וביקש לשמור על עילום שם, סיפר כי דברי ראש העיר הסעירו אותו. ''איני איש שמאל, הגעתי על מנת להשתתף בטקס לציון רצח ראש הממשלה שהיה גם שלי אך הרגשתי בדברים שנאמרו שאיני רצוי ושעדיין מנסים לנכס את הכאב והזיכרון לשמאל בלבד. דבריו של ראש העיר, לכאורה, הכלילו את כל ציבור הימין ואת ממשלתו שנמצאת היום בשלטון - באופן דמוקרטי - כשותפים ברציחתו של יצחק רבין, לא האמנתי שאלה הדברים שנאמרים". עם זאת, התושב הוסיף כי "המשך הטקס היה מכובד יותר ומכליל פחות'".

במלאות 20 שנה לרצח רבין, אמר אתמול נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון: "אני עומד היום כנשיא מדינת ישראל. אני עומד כיום כאן כמי שהתנגד להסכמי אוסלו ולדרכו של יצחק רבין, עליו אמרתי אז, ואני אומר גם כיום - השם ייקום דמו. ואני אומר ומכריז, 20 שנה אחרי - כל עוד אני נשיא מדינת ישראל, לא ישתחרר רוצח ראש ממשלה מדינת ישראל. לעולם לא".

היום תיערך בהר הרצל בירושלים האזכרה השנתית לזכרו של רבין. לאחר האזכרה, שתחל בשעה 15:00, תקיים מליאת הכנסת ישיבת זיכרון מיוחדת במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ובני משפחתו של רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully