וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא עדכנה את המכון הפתולוגי - גופת נאשם תוצא מהקבר?

26.10.2015 / 12:30

אזרח גינאה שהואשם בתקיפה מינית מת לפני חודשיים בבית החולים אברבנאל מסיבה לא ברורה. מאז מתנהלת פארסה: גופתו נותחה ללא נציגות עורך דינו ואף שמשפחתו ביקשה לקבור אותו במולדתו, במכון לרפואה משפטית הבינו מהמשטרה שאין לו דורש וקברו אותו בארץ

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

קוני מאדו, אזרח גינאה שהואשם בתקיפה מינית של אישה בשדרות הר ציון בדרום תל אביב, מת לפני חודשיים בבית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים. בעקבות מותו, פתחה המשטרה בחקירה, אולם מאז טוען עורך הדין המייצג את המשפחה כי מתנהלת פארסה שלמה בנושא קבורתו ונתיחת גופתו.

בחודש אפריל פורסם בוואלה! NEWS כי מאדו נאזק למיטתו במשך עשרה ימים בניגוד לדעת הצוות הרפואי, ואף על פי שהוצבה לחדרו אבטחה צמודה במשך 24 שעות ביממה. תמונותיו אזוק למיטה חשפו צלקות שנגרמו לו מהכבילה הממושכת.

כמה חודשים לאחר מכן, מת מאדו, אולם סיבת המוות עדיין לא התבררה. חקירת המשטרה עדיין מתנהלת, אולם מאז התרחשו שורת מהלכים שהעידה על סחבת מצד הרשויות במקרה הטוב, ואטימות בירוקרטית במקרה הרע.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר נפצע קשה בפיגוע דקירה ליד קריית ארבע; המחבל נורה ונהרג
ראש העיר כרמיאל על רצח רבין: "האצבעות שלחצו על ההדק נמצאות בשלטון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאדו אזוק למיטה, כארבעה חודשים לפני שמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה, ביקש עורך הדין של משפחת מאדו, ניסים לוי, מחוקר המשטרה שמונה לחקירה להיות נוכח בדיון בבית המשפט שדן בנסיבות מותו של הנאשם, אולם הדיון התנהל בלעדיו. לאחר מכן ביקש לוי להיות נוכח בנתיחת הגופה בתור נציג מטעם המשפחה. אך נציג המשטרה לא עדכן את לוי על מועד הנתיחה והוא גילה שהיא נערכה רק בדיעבד, כך עלה בדיון שנערך לאחרונה בבית משפט השלום בתל אביב.

משפחתו של מאדו ביקשה לקבור אותו בארץ הולדתו, גינאה. אך לטענת לוי, כל בקשותיה בעניין נתקלו בקיר אטום. בהתחלה אמר נציג המשטרה לעורך הדין כי עליו להביא מסמכים מזהים מהמשפחה ואלה הועברו. לאחר מכן, נאמר לו כי דרוש אישור מהשגרירות, אולם לגינאה אין שגרירות בישראל. לבסוף, כשכל המסמכים כבר היו אצל עורך הדין, התברר כי יש צורך לפנות לאינטרפול על מנת להסדיר את נושא הקבורה. כל אותו הזמן שכבה גופתו של מאדו במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

לאחר שלוי הגיש בלית ברירה עתירה לבית המשפט בבקשה לקבור את גופתו בגינאה, הסתבר כי הוא כבר נקבר כמה ימים לפני כן. המשטרה לא עדכנה את המכון לרפואה משפטית על ההליך וכשהבינו שם שאין דורש לגופה המשיכו בהליך קבורתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קוני מאדו חשוד בתקיפת אישה בשדרות הר ציון, בבית משפט השלום תל אביב. מרץ 2015. יותם רונן
קוני מאדו המנוח/יותם רונן

שופטת בית משפט השלום בתל אביב יעל פרדלבסקי קבעה כי הגופה תוצא מהקבר ותוחזר למכון לרפואה משפטית עד שיוסדר עניין ההעברה לגינאה, אולם המכון לרפואה משפטית השיב כי הדבר אינו אפשרי שכן התפוסה בו מלאה ושהעברה כזו עשויה להביא לזיהום. כרגע ממתינים בני משפחתו של מאדו בגינאה להחלטת בית המשפט השלום בנושא הוצאתו מהקבר והעברת גופתו לארץ מוצאו.

"צר לי ששיקולים כספיים מונעים את העברת גופת המנוח לגינאה", אמר לוי. "אני מצפה מהרשויות למעט חמלה ועשיית ככל שביכולתם על מנת להחזיר את גופת המנוח לחיק משפחתו שרק מבקשת קבר להתאבל עליו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוריו של מאדו, המחכים בגינאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוברות משטרת מרחב יפתח במחוז תל אביב מסרו בתגובה כי "הטענות שהועלו בשאילתא ובאופן מגמתי על ידי הכתבת כבר נטענו על ידי בא-כוח המשפחה בפני בית משפט השלום בתל אביב, ובית המשפט בחר שלא לקבל אף לא אחת מהטענות. משטרת מרחב יפתח פעלה על פי דין שתוקף אף בהחלטת כבוד השופט". אולם, בניגוד לתגובת המשטרה, הטענות כן התקבלו בבית המשפט ולכן ניתנה ההחלטה להחזירו מהקבר למכון לרפואה משפטית.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לסיבת המוות באברבאנל כי "המנוח הובא למרכז הלאומי לרפואה משפטית במסגרת חקירה משטרתית. חקירה זו, לרבות חקירת אלמנטים שונים הקשורים למוות, עדיין נמשכת. לפיכך, תוצאות הנתיחה וחוות הדעת בעניין סיבת המוות נידונות בשלב זה עם גורמי החקירה בלבד". בשירותי בתי הסוהר מסרו כי "הנושא אינו נמצא בתחום אחריותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully