וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הוחזק הנאשם כשהוא אזוק למיטתו במשך עשרה ימים?

6.4.2015 / 13:32

אזרח גאנה שנעצר לפני כשבועיים בחשד שתקף מינית אישה לאור יום בתל אביב, עתר לבית המשפט לאחר שנאזק בידיו וברגליו בבית החולים הפסיכיאטרי שבו אושפז, אף שהוצב שוטר בחדרו במחלקה סגורה. "נרמסו זכויותיו הבסיסיות". תמונות קשות לצפייה

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: התקיפה המינית שבגינה נעצר הנאשם. תמונות קשות לצפייה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרה ימים של אשפוז במחלקה סגורה, שוטר שעובד 24 שעות - וגם אזיקים. מאדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים, לאחר שנעצר קוני מאדו, אזרח גאנה אשר הואשם בתקיפה מינית של אישה, הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית בבית החולים לבריאות הנפש "אברבנאל" שבבת ים. התקיפה המינית שבה הואשם מאדו ופורסמה לראשונה בוואלה חדשות, עוררה בזמנו הדים רבים בקרב הציבור, מאחר שאירעה בשעת בוקר ברחוב מרכזי בדרום תל אביב – אך איש לא נחלץ לעזרת האישה במשך דקות ארוכות. כעת, מאדו עומד במרכזו של דיון נוסף בבית המשפט בתל אביב, הפעם בתור עותר. זאת, משום שבמשך עשרה ימים מאז שהגיע להסתכלות – הוא נאזק למיטתו בידיו וברגליו בניגוד להחלטת הרופאים, על אף שמדובר במחלקה סגורה והוצב שוטר בחדרו אשר שומר עליו במשך 24 שעות. פרטי המקרה עלו בפרוטוקול הדיון שנערך בנושא בבית משפט השלום בתל אביב.

לטענת עורכת הדין של מאדו מטעם הסניגוריה הציבור, סנדי אלמוגי, הכבילה שלו למיטה גרמה לו לפציעה בידיו וברגליו. "משיחה עם המחלקה הוברר שסיבת האיזוק ברגליים ובידיים במשך 24 שעות לצד הצבת זקיף לצידו מבוצעת אך ורק נוכח הוראות המשטרה ולא על דעת המחלקה שבה הוא מצוי", אמרה אלמוגי. "זאת בניגוד להנחיות נהלי המשטרה ופסיקת בית המשפט תוך רמיסת זכויותיו הבסיסיות של המבקש".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
הבנות הגרעין עם איראן: האם ההסכם טוב או רע ליהודים?
במשטרה בודקים חשד לרשלנות בהלוויה; "נמצה את הדין עם האחראים"
פסח בספארי: מה אוכלות החיות בחג המצות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיימים שני תנאים שצריכים להתקיים על מנת לכבול עצור חולה נפש למיטתו. האחד, על מנת למנוע סכנה ממשית להימלטות או כדי למנוע סכנה הנשקפת מצדו לציבור, לצוות הרפואי, לעצור עצמו או לרכוש. השני, הוא כי אין במקום האשפוז כל אמצעי אחר שיכול למנוע סכנה מצד העצור ושפחות יכביד עליו – אלא שבחדרו של מאדו הוצב זקיף שתפקידו לשמור עליו. כמו כן, נקבעו בפקודה כללים לאופן ביצוע הכבילה: "מפקד מקום המעצר יעשה את כל הפעולות הדרושות כדי שכבילת העצור החולה לא תגרום לעצור אי נוחות, מעבר לנחוץ ולחיוני; את הכבילה יש לעשות באופן שלא ייגרם לעצור החולה סבל או נזק בריאותי, ויישמרו כבודו של העצור החולה ופרטיותו, במידת האפשר; כבילה של עצור חולה למיטה יש לעשות בכבלים מיוחדים, שיסופקו לצורך כך במיוחד".

השופטת דניאלה שריזלי קבעה כי על אף שהכבילה לא הייתה בעייתית מלכתחילה, כשעבר הזמן ניתן היה לשחררו. "ההליך בוצע כדין והיה מקום להבטיח הן באמצעות זקיף והן באמצעות כבילה את המניעים שעמדו בבסיס ההחלטה", כתבה השופטת בהחלטתה. "עם זאת, משלחפו הימים, ההסתכלות הפסיכיאטרית נמשכת, זקיף ניצב בחדר ואין בפניי נתונים חדשים בדבר חשש שהמשיב יפגע בעצמו ובאחרים או ינסה להימלט מאימת הדין. אני סבורה שאין עוד צורך בכבילת המשיב כשהוא שוהה בחדרו ובמיטתו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בעצור אשר על פי קביעת הפסיכיאטר המחוזי וכפי שעלה בפרוטוקול בית המשפט, שרוי במצב פסיכוטי חריף. בהתאם לכך בוצעה הערכת מצב ובהתאם לחוק ולנהלי המשטרה הוחלט על איזוקו של העצור וזאת בשל המסוכנות הנשקפת ממנו. בדיון שהתקיים ב-29 במרץ בבית המשפט המחוזי בפני כבוד השופטת דניאלה שריזלי, היא ציינה בהחלטתה כי ההליך בוצע כדין. בהמשך ניתנה הנחייה כי בעת שהעצור ישהה בחדרו ניתן להסיר את האיזוק וכך אכן נעשה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully