וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה בודקים חשד לרשלנות בהלוויה; "נמצה את הדין עם האחראים"

5.4.2015 / 14:28

מפקד מחוז תל אביב הטיל על מפלג ההונאה לחקור מה הוביל לאסון בהלוויה, שבמסגרתו נרמס למוות מרדכי גרבר. גם שוטרים צפויים לתת עדות. מפקד מרחב דן: "נערכנו מראש, אבל יש דברים שהם מעבר לתכנון, שקורים". צפו בדיווח מזירת האסון

מערכת וואלה

אחרי מותו של מרדכי גרבר, בן 27 מאלעד, בהלוויית הענק של הרב שמואל הלוי וואזנר בבני ברק, במשטרה לא מסירים אחריות מהאסון: מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, הטיל היום (ראשון) על מפלג ההונאה של המחוז לחקור חשד לרשלנות, ובמסגרת החקירה יזומנו לתת עדות לא רק גורמים מקרב עיריית בני ברק, שארגנה את מסע הלוויה, כי אם גם שוטרים שהשתתפו באבטחתו. עד כה, נגבו עדויות מאנשים שהיו מעורבים בארגון האירוע מטעם ישיבת "חכמי לובלין", שממנה יצא מסע הלוויה.

מפקד האירוע מטעם המשטרה, ניצב-משנה שמעון לביא, הדגיש בשיחה עם וואלה חדשות כי גם שוטרים ייחקרו. "בטוח שהחוקרים יעשו את העבודה בצורה מדוקדקת ומצוינת. נהרג אתמול משהו, נפצעו אנשים, האירוע נגמר לא טוב וצריך למצות את הדין עם האחראים", אמר.

עוד על האסון בהלוויה:
בשל הדוחק: צעיר נהרג ושניים נפצעו אנושות בהלוויה בבני ברק
מרדכי נמחץ למוות בהלוויה: "זוועה, אנשים דרכו אחד על השני"

הלוויתו של הרב שמואל הלוי וואזנר, מחשובי פוסקי ההלכה החרדיים שהלך לעולמו בערב חג הפסח, בבני ברק, אפריל 2015. ניב אהרונסון
אנשי הצלה בהלוויה, הלילה/ניב אהרונסון
"כשהוציאו את הארון הייתה ריצת אמוק להוטת יצרים של מאות אנשים שרצו לגעת ברב. הנקודה הקריטית הזאת הביאה לאסון"

לביא סירב להטיל את האחריות למחדל על גורם מסוים, והבהיר: "אני לא נוהג להאשים אף אחד, בוודאי שלא באמצעי התקשורת, תהיה חקירה והיא כמובן תגיע לאמת".

לדבריו, "נערכנו מראש ועשינו את כל ההכנות, יחד עם המארגנים. היו באירוע כ-300 שוטרים, עשרות פרמדיקים ואנשי מד"א ורכבי חילוץ של כיבוי אש. לקחנו בחשבון עומס ודחק, ואפילו שברנו את החומה המקיפה את בית העלמין על מנת לאפשר מעבר חופשי שלא יסכן חיי אדם. כשהוציאו את הארון הייתה ריצת אמוק להוטת יצרים של מאות אנשים שרצו לגעת ברב. הנקודה הקריטית הזאת הביאה לאסון שראינו אתמול. גם חלק מהשוטרים נפצעו. יש דברים שהם מעבר לתכנון וידיעה מוקדמים, דברים שקורים".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
פינוי הפצועים מהלווייתו של הרב שמואל הלוי וואזנר, בני ברק, אפריל 2015. כיכר השבת
קרדיט: שלומי כהן,
אמבולנסים מפנים נפגעים מההלוויה/כיכר השבת קרדיט: שלומי כהן

יותר ממאה אלף בני אדם השתתפו הלילה במסע הלוויה של הרב וואזנר, בן 101 במותו, הוא היה ראש ישיבת חכמי לובלין בבני ברק, ונחשב בעיני חלק ניכר מהציבור החרדי כסמכות ההלכתית הגבוהה ביותר בפלג החסידי-חרדי. בערב חג הפורים הוא אושפז בבית החולים לאחר שחש ברע ופונה מביתו בבני ברק. בתום סדרת בדיקות מצאו הרופאים כי יש לאשפזו בשל דלקת ריאות ומים בריאותיו. בקהילות חרדיות ברחבי הארץ הביעו דאגה רבה, וקראו להתפלל לרפואתו. אתמול, ערב חג הפסח, חלה הידרדרות חמורה במצבו הרפואי. לאחר שנאבק על חייו, הלך לעולמו שעה אחרי כניסת החג.

ההרוג בהלוויה, מרדכי גרבר, יתום משני הוריו שמתו מסרטן, היה תלמידו של הרב וואזנר. עם מותם של הוריו, לקח אותו ואת שבעת אחיו תחת חסותו ודאג לכל מחסורם. הוא הותיר אחריו אישה וילד בן שלוש. במקביל ללימוד התורה עבד לפרנסתו כטכנאי מזגנים. "היו לו ידיים טובות וכל מי שהיה צריך עזרה וקרא לו - תמיד קפץ בשמחה", סיפר עליו אדם שהכיר אותו. מסע הלווייתו ייצא בשעה 15:00 מביתו שבאלעד לכיוון בית העלמין סגולה שבפתח תקווה.

"מצאנו את גרבר שוכב בין ההמון"

גרבר היה אחד מכמה בני אדם שנפצעו באירוע. מצבם של שני נערים בני 18, המאושפזים בבתי החולים בילינסון שבפתח תקווה ושיבא שבתל השומר, עדין מוגדר אנוש. מצבם של שני פצועים נוספים, בן 36 המאושפז בבילינסון ובן 14 וחצי המאושפז בבית החולים מעייני הישועה, מוגדר קשה.

דובר מד"א, זכי הלר, הודה בצהריים כי "הפגיעה של גרבר הייתה קשה ביותר, ולא ניתן היה להצילו. אנשים ככל הנראה דרכו עליו. מצאנו אותו כשהוא שוכב שם בין כל ההמון". לדבריו, במד"א ביקשו במפורש מאלו שמתכננים להשתתף בהלוויה לנקוט משנה זהירות בשל החשש מהצפיפות והדוחק, אולם ללא הועיל. "התרענו, פנינו מראש לציבור, הוצאנו הודעות בתחילת הערב להימנע מצפיפות, מעלייה על מקומות מסוכנים, ולאור ניסיוננו בעבר בהם אנשים טיפסו על גגות אוטובוסים, עמודי חשמל, עצים, גגות מכוניות פנינו לציבור מראש, אך האנשים פשוט המשיכו להצטופף".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

בהכנת הכתבה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully