וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחזק והפך לדתי": משפחתו של הצעיר שעבר לסוריה חוששת לגורלו

25.10.2015 / 13:00

קרוביו של בן ה-23, שחצה את הגבול בכלי טיס ומשתייך למשפחה מוכרת בג'לג'וליה, לא יודעים מה גרם לו "להיסחף ברוח של דאעש". דודו: "בדואי התקשר לאבא ואמר: 'הבן שלך לידי, אל תדאג' - וניתק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

בני משפחה וחברים התאספו הבוקר (ראשון) בביתו של הצעיר מג'לג'וליה, שחצה אתמול את הגבול לסוריה בכלי טיס, וניסו להסביר את מעשיו. לפי כוחות הביטחון, הצעיר עבר את הגבול בכוונת מכוון באמצעות צנחן רחיפה או גלשן רחיפה, ומשם נאסף. "הוא משתייך למשפחה מוכרת בעיר. לא משפחה לאומנית, נהפוך הוא. אנחנו לא יודעים מה קרה שם – אולי הוא נסחף ברוח של מזג האוויר ואולי ברוח של דאעש", אמר ראש המועצה המקומית פאיק עודה בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי עודה, גל הטרור הנוכחי כנראה הניע את הצעיר לפעולה. "במהלך השנים האחרונות היו 12 מקרים של צעירים ערבים ישראלים שחצו את הגבול לסוריה, בהם אחד מג'לג'וליה. אי אפשר להגיד שמדובר במשפחות עניות. במקרה הקודם בעיר, זו הייתה אחת המשפחות העשירות בעיר. אני לא יודע מה קרה לבחור שניסה לעזוב ולנסוע לסוריה. כנראה שגם האירועים האחרונים סביב מסגד אל אקצא השפיעו על הצעירים. אנחנו רואים ושומעים מהם קצת יותר הקצנה".

לקריאה נוספת:
אחרי כשנה: הובא למנוחות ההרוג השישי בטבח בבית הכנסת בירושלים
שוחרר מהכלא הפלסטיני - ונעצר על ידי צה"ל: "הרשות לא שופטת פעילי טרור"
בן 40 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון, המחבל ברח

אתר הרחיפה במבוא חמה ממנו ככל הנראה יצא ערבי ישראלי דרך האוויר לסוריה. ג'יליס
האתר במבוא חמה, ממנו כנראה יצא הצעיר לסוריה/ג'יליס

עם זאת, עודה ציין כי מדובר באירוע חריג. "אנחנו נלחמים בנושא הזה, בהסברה וגם במסגדים. אנחנו נצטרך לעבוד יותר קשה כדי להסביר ולהרגיע. אבל עדיין בטוח להגיע לג'לג'וליה והמקרים האלו מאוד קיצוניים וחריגים". הוא הוסיף כי בשעות הבוקר הגיעו כוחות משטרה ושב"כ לבית המשפחה.

"לפני שבוע היה את הפיגוע בבאר שבע, שבו נהרג חייל צה"ל. לקחנו את זה מאד קשה כי גילינו שהחייל הוא שכן שלנו מהמושב ליד. ביום שישי הייתה משלחת מג'לג'וליה אצל משפחת החייל לניחום אבלים. לא האמנו שיצא בחור צעיר מאצלנו כדי להצטרף לארגון טרור. כולנו בהלם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דודו של הצעיר: "צעירים יונקים טרור"

דודו של הצעיר אמר כי לא ידע שאחיינו יודע להפעיל כלי טיס. "פעם ראשונה ששמעתי שהוא יודע להטיס גלשן רחיפה. העירו אותי בחצות ולא האמנתי. מאיפה בכלל אפשר לקנות את זה? איך הוא הצליח להשיג את זה? אימא שלו התקשרה אליי ואמרה לי שהוא נסע לסוריה ונעלם. מיד רצתי לבית שאלה וראיתי את אבא שלו דופק את הראש. איזה אבא רוצה שהבן שלו יעשה את זה? המשפחה שלנו לא מזוהה עם שום פלג. לא חינכו ככה לא אותי ולא את אחותי (אמו של הצעיר – א"א). זה הדבר האחרון שחשבנו שיצא מהמשפחה שלנו. אנחנו משפחה ישראלית ואנחנו קשורים למדינה הזו, לכל אבן ולכל דבר שקורה כאן", סיפר.

אתר הרחיפה במבוא חמה ממנו ככל הנראה יצא ערבי ישראלי דרך האוויר לסוריה. ג'יליס
"קשורים למדינה הזו, לכל אבן כאן". אזור מבוא חמה, הבוקר/ג'יליס

לדבריו, "ההסתה אפילו לא מגיעה כאן בג'לג'וליה מהמסגדים, נהפוך הוא, מנסים כל הזמן להרגיע. ההסתה היא בטלוויזיה, באינטרנט ובפייסבוק. המצב היום לא טוב, הצעירים יונקים טרור, יש פחד בגלל המצב". הדוד סיפר כי אחיינו הלך ונהיה דתי בשנה האחרונה. "הוא התחזק, אפילו את תפילות הבוקר עשה במסגד. האמת היא שאנחנו משפחה חילונית, אפילו אבא שלו לא הולך למסגד אף פעם. אני יודע שאחותי ובעלה פעלו רבות כדי לחנך את הילדים לכיבוד החוק ולשמירה על החוק הישראלי, ואני לא יודע מה קרה עם הילד הזה. לפני שהוא נעלם אתמול עוד הספקתי לדבר איתו. אמרתי לו שהמצווה הכי טובה שיעשה כמוסלמי אדוק זה להתחתן ולהביא ילדים".

"הצעירים יונקים טרור. ההסתה היא בטלוויזיה, באינטרנט ובפייסבוק. יש פחד בגלל המצב"

הוא הוסיף: "אחותי סיפרה שבגלל מצוקת הקרקעות כאן בג'לג'וליה היא בנתה שני חדרים על הגג כדי שיוכל להתחתן ולגור שם. הוא ילד רגיל, למד בתיכון, ילד טוב שכיבד את אימא שלו - תמיד היה מנשק ומחבק אותה. עבד כפועל בחברה שבונה מגרשי כדורסל. הוא היה משוגע על אופנועים, אבל זו הפעם הראשונה ששמעתי שהוא גם יודע להטיס את הגלשן הזה".

לדברי הדוד, "בשעות הערב האבא גילה את היעלמותו. בשעה 21:00 צלצל הטלפון של האבא. מעבר לקו נשמע גבר בדואי. הוא שאל אותו: 'מה הטלפון של הבן שלי עושה אצלך?' והוא ענה: 'הבן שלך לידי, הוא בסדר, אל תדאגו' - ואחר כך ניתק את השיחה. האבא התחיל לחשוד, ביצע בדיקות והסתבר לו שהבן כנראה נסע עם גלשן לסוריה. אנחנו לא יודעים כיצד הגיע לשם".

תגבורות כוחות צה"ל ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה  24 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
"לא יודעים איך הוא הגיע לשם". אזור הגבול, אמש/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

שעות ספורות לאחר שהותרה הפרשה לפרסום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל נגד הצעיר - וישלול את אזרחותו. "מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל לא יהיה אזרח ישראלי", אמר בישיבת הממשלה השבועית.

הצעיר, בן 23, חצה את הגבול כנראה כחלק מפעולה מאורגנת. לפי הערכות הוא טס במצנח רחיפה או גלשן רחיפה מאתר הרחיפה של קיבוץ מבוא חמה הסמוך למשולש הגבולות ירדן-סוריה-ישראל ונחת בסמוך למוצבי צה"ל מעבר לגדר, במערב מחוז דרעא. בתחילה פעלו כוחות של האוגדה המרחבית 210 שבפיקוד הצפון לחילוצו מהאזור. השב"כ פתח בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully