וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כשנה: הובא למנוחות ההרוג השישי בטבח בבית הכנסת בירושלים

משה שטיינמץ ויקי אדמקר

25.10.2015 / 0:35

בפיגוע בשכונת הר נוף נהרגו ארבעה מתפללים ושוטר שהגיע לזירה, ואתמול נקבע מותו של יחיאל רוטמן, שהיה מאושפז מאז במצב קשה. רוטמן, בן 53, עבד במשרד מבקר המדינה והותיר אחריו עשרה ילדים

צילום רוני כנפו עריכה: טל רזניק

בבית החולים שערי צדק בירושלים מת במהלך השבת מפצעיו יחיאל רוטמן, שנפצע באורח קשה בטבח שהתרחש לפני כשנה בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, בכך עולה מניין הקורבנות מהפיגוע לשישה בני אדם. רוטמן, בן 53, עבד במשרד מבקר המדינה והשאיר אחריו עשרה ילדים. הלווייתו התקיימה אמש בבית העלמין בבירה.

רוטמן אושפז במהלך השנה האחרונה בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין שברעננה, לאחר מכן עבר לבית החולים הרצוג שבירושלים. לפני כחודש וחצי הוא הועבר לבית החולים שערי צדק בעיר, לאחר שסבל מקוצר נשימה, שם במהלך השבת נקבע מותו.

עוד בוואלה NEWS:
קרי: "נתניהו הסכים לספק לווקף אמצעי מעקב אחר המתרחש בהר הבית"
צפו בתיעוד: מחבל בן 16, שהתחזה למוכר קרמבו, שולף סכין - ומחוסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחיאל רוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הפיגוע נהרגו ארבעה מתפללים - משה טברסקי, קלמן לוין, אברהם שמואל גולדברג ואריה קופינסקי - וכן, השוטר זידאן סייף שהיה מהראשונים שהגיעו לזירה.

ב-18 בנובמבר 2014, בסביבות השעה 7:00 בבוקר החל האירוע הקשה. שני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ'ל משכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים - קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדחים וסכיני קצבים לבית הכנסת "קהילת בני תורה" שבשכונת הר נוף והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. שני שוטרי תנועה שהיו באזור הגיעו לאחר כדקה למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבלים. אחרי כחמש דקות הגיעו שוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) לבית הכנסת, ואחד מהם חיסל את המחבלים.

ישראל, בנו של יחיאל רוטמן, ספד לו בלוויה ואמר: "אבא אתה עכשיו עולה למקום שאין גבוה ממנו, והרי ידוע שאין לאדם בשעה זו - אלא רק תורה ומעשים טובים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הלוויית יחיאל רוטמן בשכונת הר נוף בירושלים  24 באוקטובר 2015. רוני כנפו
הלוויתו של רוטמן, אמש/רוני כנפו

רב קהילת "בני תורה", יצחק מרדכי רובין, ספד לרוטמן בלוויה: "עברה כמעט שנה והלבבות שוב רותחים. אי אפשר לשכוח ולעבור על סדר היום על מה שראו עיננו. אומרים לנו מן השמים: זכור מה עשה לך ישמעאל, כשהיינו עטופים בטליתות ובתפילין". עוד הוסיף רובין כי "מספר האלמנות עלה לחמש והיתומים לשלושים וחמישה".

לדבריו, "לסכינים כאלה של מחבלים נוראים לא תועיל כיפת ברזל. אי אפשר ליירט אותה. מה שיעזור זה רק לחבוש כיפה ולהכיר בכך שיש מנהיג לבירה". הדגיש כי מחזק את כוחות הביטחון ולא בא להרפות את ידם, אלא "להזכיר שכל מה שקורה אותנו אינו מקרה חס ושלום, לעורר ולהראות שיש יד מכוונת".

מרדכי רובין גם סיפר בדבריו על יחיאל רוטמן, "נעים הליכות, חרוץ. הוא היה יהודי מאמין בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו". על האישה שהוא השאיר מאחור סיפר רובין כי "קיבלה עליה את הדין באהבה אבל לא ויתרה על להיות לצדו כל הזמן, לנסות, לעזור. רק לפני כמה ימים אמרה דברי חיזוק בטקס הפרשת חלה לבנות הקהילה: 'אם זה רצון השם - את זה אנחנו מקבלים'".

(עדכון ראשון: 22:35)

הלוויית יחיאל רוטמן בשכונת הר נוף בירושלים  24 באוקטובר 2015. רוני כנפו
הלוויתו של רוטמן, אמש/רוני כנפו
הלווית יחיאל רוטמן, פיגוע הר נוף. ישראל פולק, מערכת וואלה! NEWS
הלוויה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ישראל פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully