וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הנתיחה: ייבדק מי נושא באחריות למות היהודי שנחשד כמחבל

25.10.2015 / 14:30

בגופתו של חודדטוב נמצאו שלושה קליעים, וכעת בפרקליטות מעוניינים לבדוק מי מאנשי כוחות הביטחון בזירה, חייל או מאבטח, ירה את הכדורים שגרמו למותו. משפחתו דורשת חקירה: "מדובר ברשלנות, העוול המוסרי זועק לשמיים"

צילום: מצלמת אבטחה

שמחה חודדטוב, שנורה למוות ביום רביעי בירושלים, יובא היום (ראשון) בשעה 15:00 למנוחות בבית העלמין ירקון. למרות סירובה של המשפחה וזק"א לבצע נתיחה שלאחר המוות מסיבות הלכתיות, הורה בית המשפט על נתיחה חלקית, כאשר מגופתו הוצאו הבוקר שלושה קליעים. במחלקה המשפטית של זק"א הסבירו כי הפרקליטות רוצה לבדוק ממי הגיע הקליע הקטלני שהרג את חודדטוב - מהחייל או מהמאבטח שנכחו בזירת האירוע.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א, אמר היום בשיחה עם וואלה! NEWS: "פנינו לבית המשפט בהתנגדות לנתח את הגופה. תחילה, בית המשפט תמה כיצד הגיעו בכלל לדיון – הרי שאם סיבת המוות ידועה, אין צורך לבצע נתיחה לאחר המוות". עוד הוסיף גוטווין כי "נציג המשטרה הסביר שהפרקליטות רוצה להגיש כתבי אישום, נגד החייל או המאבטח, אולם הם לא יודעים איזה קליע הוביל למותו". לכן המליצו בבית המשפט על נתיחה חלקית לאחר המוות בגופתו של חודדטוב, זאת על מנת להוציא את הקליעים מגופו ולבחון את סיבת המוות.

עוד בוואלה! NEWS:
בן 40 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון, המחבל ברח
נתניהו: "מי שמצטרף לאויב להילחם בישראל לא יהיה אזרח ישראלי"
למרות ההבנות בין קרי לנתניהו, שני הצדדים מבינים: ההסלמה בדרך

שיחת טלפון יקי אדמקר על שמחה חודטוב. מערכת וואלה!
יובא היום למנוחות. שמחה חודדטוב/מערכת וואלה!

עורך הדין של המשפחה, עו"ד מרדכי ציבין, אמר היום לוואלה! NEWS כי המשפחה האבלה וארגון זק"א דרשו שגופתו של שמחה לא תנותח, זאת בשל האיסור ההלכתי. "הפשרה שאליה הגיעו היא שיוציאו רק את הקליעים בנתיחה שאחרי המוות", אמר ציבין והוסיף כי "לפי זק"א, ברור לכולם כי הוא נהרג בשל שלושת הקליעים שחדרו לגופו". עוד הוסיף ציבין כי "נפנה בהליכים משפטיים נגד המדינה לאחר בדיקת דוח המשטרה, שמראש אנו מטילים ספק בנכונותו".

עו"ד ציבין אמר כי "המשפחה מצפה שתיערך חקירה משטרתית מדוקדקת", זאת בעיקר משום שלטענתה מדובר "ברשלנות של אחד החיילים". "העוול המוסרי שנעשה לשמחה, ללא חקירה וללא בדיקה, זועק לשמיים. אני מאשים את המשטרה בהתנהגות בלתי מוסרית בכך שהיא מטפטפת במזיד כל העת הכפשות בטרם בדקה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בלה חודדטוב, אמו של שמחה, שזוהה בטעות כמחבל ונורה, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בלה חודדטוב, אמו של שמחה שנהרג מאש צה"ל/ראובן קסטרו

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי ברביעי האחרון, שני חיילים שפעלו במשימת אבטחת התחבורה הציבורית ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו בבירה. בשלב מסוים, חודדטוב ירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, מה שהעלה את חשדם של החיילים ואלו בקשו ממנו להזדהות.

על פי החשד, התפתח ויכוח בין השלושה, במהלכו ההרוג תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע לחיילים בהשתלטות על חודדטוב תוך שימוש בשוקר חשמלי. למרות זאת, חודדטוב המשיך בניסיונו לחטוף את הנשק מהחייל תוך שהוא קורא "אני דאעש". מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וירה לעברו. ירי נוסף בוצע בהמשך על ידי החיילים עצמם.

אמו של חודדטוב, המתארחת בימים אלו אצל קרובי משפחה בפתח תקווה, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי בהתחלה חשבה שערבים הרגו אותו. "כשאמרו לי שחיילים הרגו הייתי בשוק, הוא למד בישיבה. לא האמנתי. עכשיו אני פה לבד, אין לי אף אחד". בשיחה עמה היא הביעה תרעומת על הרג בנה. "החיילים לא היו בסדר, איך הם עשו את זה, צריך לעשות צדק, אני לא אסע הביתה עד שלא יבדקו מי אשם. למה חיילים שלנו הרגו אותו ככה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully