וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבעת היהודים": כפר קטן בספרד שינה את שמו כמחווה לשורשיו

תושבי הכפר ערכו הצבעה בעד שינוי השם, שפירושו הקודם היה "הרוג את היהודים". שגריר ישראל במדינה, דניאל קורטנר, נכח בטקס לחשיפת השם החדש ושיבח את ההחלטה להיפטר מהשם האנטישמי

מבנה בקהילה האוטונומית קסטילה ולאון בצפון ספרד. GettyImages
מבנה באחד מכפרי קסטילה ולאון שבספרד/GettyImages

שגריר ישראל בספרד, דניאל קורטנר, חגג אתמול (שישי) עם גורמים רשמיים בקהילה האוטונומית קסטילה ולאון שבצפון המדינה את שינוי שמו של כפר עתיק. שמו הקודם של הכפר היה קסטרילו מטחודיוס, שפירושו "מחנה הרוג את היהודים", ואילו השם החדש שנקבע לו הוא קסטרילו מוטה דה חודיוס, שמשמעותו "מחנה גבעת היהודים".

50 תושבי הכפר הקטן ערכו הצבעה להחלפת השם לאחר שראש המועצה טען כי הוא פוגעני, וכי על הכפר לכבד את שורשיו היהודיים. מסמכים היסטוריים הראו כי השם "הרוג את היהודים" ניתן לכפר רק ב-1627, וכי לפני כן שמו היה "גבעת היהודים".

השם הנורא ניתן לכפר ככל הנראה בעקבות ההוראה על גירוש יהודי ספרד ב-1492. באותה העת, אלו שלא הסכימו להמיר את דתם לנצרות הקתולית, נאלצו לעזוב את ספרד או לעמוד בעינויי האינקוויזיציה. חוקרים מסוימים מאמינים כי מקורו של השם "הרוג את היהודים" בתושבים יהודים שהמירו את דתם לנצרות ורצו להפגין את נאמנותם לשלטונות ספרד. אחרים מאמינים שהשינוי נבע מטעות. כיום, יהודים לא מתגוררים בכפר, אך לרבים מהתושבים יש שורשים יהודים. סמל העיר אף נושא סמל מגן דוד.

השגריר קורטנר אמר כי החלטת הכפר לכבד את עברו היהודי ראויה לשבח. "אנו חייבים לזכור שהגירוש מספרד היה אירוע טראומטי עבור יהודים מבחינה היסטורית וסלל את דרכו של העם היהודי מאז הלאה", אמר בטקס קצר שבו נחשף שלט הנושא את שמו החדש של הכפר.

לקריאה נוספת:
שוברת ימינה: מפלגת הימין הקיצוני צפויה לזכות בבחירות בפולין
לקראת פינוי המוני: מקסיקו נערכת להוריקן המסוכן בהיסטוריה
שרדה את המבחן: קלינטון עברה שימוע של 11 שעות - ויצאה מנצחת

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully