וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "נבחן מקרוב את יישום הסכם הגרעין בצד השני"

במכתב שהעביר למנהיג העליון, הבהיר נשיא איראן כי ממשלתו "תיישם את פרטי ההסכם ברצון רב" תוך שמירה על ההנחיות שהעביר חמינאי. אתמול דן סגן שר החוץ של איראן עם שר החוץ הבריטי בהידוק היחסים. בחודש הבא רוחאני יגיע לביקור רשמי בוותיקן

צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני בירך אתמול (חמישי) על האישור שהעניק המנהיג העליון עלי חמינאי להסכם הגרעין בין טהראן לשש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין. במכתב שהעביר למנהיג העליון ופורסם ברשתות הטלוויזיה האיראניות, כתב רוחאני כי ממשלתו "תיישם את פרטי ההסכם ברצון רב", תוך שמירה על ההנחיות שהעביר חמינאי – המשך חלקים מהפעילות הגרעינית והסרת הסנקציות.

"המועצה הלאומית העליונה לביטחון לאומי תנטר מקרוב אחר יישום ההתחייבויות בצד השני", הבהיר, "כמו כן, נחליט על תגובה ראויה" במקרה של הפרת התנאים. עוד כתב רוחאני: "ההסכם הביא למיטוט משטר הסנקציות, שהפעיל לחץ על אומתנו היקרה ועל כלכלתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
המערב למועצת הביטחון: פעלו נגד איראן עקב ניסוי הטילים
למרות "נקודות חולשה": חמינאי אישר את הסכם הגרעין
"צעד קריטי": אובמה הורה על צעדים להסרת הסנקציות מעל איראן

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
"ההסכם הביא למיטוט משטר הסנקציות". חמינאי/AP

בתחילת השבוע, אישרו ארצות הברית והאיחוד האירופי באופן רשמי את הסרת הסנקציות נגד איראן. ההחלטה תיושם ככל הנראה לקראת סוף השנה או תחילת השנה הבאה, בכפוף לקבלת אישור מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הפועלים באיראן.

לקראת יישומו המלא של ההסכם, ביום רביעי נפגשו סגן שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללאהיאן, ושר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, בלונדון. מלבד היחסים הבילטראליים בין המדינות, דנו השניים במשברים בסוריה ובתימן. "התמקדנו בחיפוש דרכים מדיניות ודיפלומטיות לסיום המשברים, תוך התחשבות באינטרסים המשותפים של הצדדים", מסר המונד בתום פגישתם.

כמו כן, היום דווח כי הנשיא רוחאני יבקר בוותיקן בעוד כחודש כאורח רשמי של האפיפיור פרנציסקוס. זאת, במסגרת סבב פגישות עם מנהיגים אירופיים, במטרה לחדש את קשרי המסחר והכלכלה בין מדינות אירופה לאיראן בעידן שלאחר הסכם הגרעין. במהלך שיחות הגרעין, פרנציסקוס נודע שתומך נלהב של ההסכם.

(עדכון ראשון: 23:40)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני נואם באו"ם. AP
רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully