וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד קריטי": אובמה הורה על צעדים להסרת הסנקציות מעל איראן

במסגרת ההסכם בין המעצמות לטהראן, הנחה נשיא ארצות הברית את משרדי הממשל לנקוט צעדים להסרת העיצומים הכלכליים שהוטלו על הרפובליקה האיסלאמית. הסנקציות לא יוסרו מידית - אלא רק לאחר שמחלקת המדינה תאשר כי איראן מקיימת את צדה בהסכם

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה היום (ראשון) לממשל האמריקני לנקוט צעדים לקראת הסרת הסנקציות מעל איראן בהתאם להסכם שנחתם בין המעצמות לטהראן. הוראת אובמה מגיעה 90 ימים לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם אימצה את ההסכם שנחת ביולי.

"בזאת אני מורה לכם לנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להעניק תוקף להתחייבויותיה של ארצות הברית בנוגע לסנקציות", כתב אובמה בתזכיר שהועבר למשרדי החוץ, האנרגיה, המסחר והאוצר. הצעדים האלו ייכנסו לתוקף רק כשמחלקת המדינה תאשר שאיראן מקיימת את ההתחייבויות שלה בהסכם הגרעין.

"מדובר ביום חשוב עבור כולנו וצעד קריטי ראשון בתהליך המוודא כי תכנית הגרעין האיראנית תהיה למטרות שלום בלבד", הוסיף שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. כאמור, הסנקציות לא יוסרו מיידית אלא ב"יום היישום", נקודת הזמן שבו סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית (סבא"א) תצהיר רשמית כי איראן קיימה לחלוטין את הצד שלה בהסכם.

לקריאה נוספת:
ערב ההחלטה על הסרת הסנקציות: שר החוץ הגרמני בטהראן
ארה"ב: "ניסוי הטילים האיראני - הפרה של החלטת מועצת הביטחון"
מאות חיילים איראנים משתתפים במתקפה נרחבת בצפון סוריה

שרי החוץ של גרמניה ושל איראן במסיבת עיתונאים משותפת בטהראן, אוקטובר 2015. רויטרס
שר החוץ האיראני ומקבילו הגרמני וולטר-שטיינמאייר, אתמול באיראן/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה איראן לסבא"א כי היא תנהג לפי הפרוטוקול ותעניק לפקחיה גישה רחבה יותר לאתרי הגרעין שלה, צעד נוסף לקראת יישום סעיפי הסכם הגרעין.

אתמול נפגשה משלחת של בכירי ממשל גרמנים, בראשותו של שר החוץ פרנק וולטר שטיינמאייר, עם מקביליהם האיראניים לסבב שיחות בנושא יישום הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות.

"הרפובליקה האיסלאמית של איראן הוכיחה - ונמשיך להוכיח - שלנשק הגרעיני אין מקום באסטרטגיית ההגנה שלנו, ולעולם לא יהיה לו מקום", הבהיר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף במסיבת עיתונאים משותפת עם שטיינמאייר. בהתייחסות לדיווחים על ניסוי שביצעה איראן בטיל בליסטי שיכול לשאת ראש קרב גרעיני, טען זריף: "הטילים שלנו מעולם לא תוכננו לשאת ראשי קרב גרעיניים. כולם מכירים בכך שניסוי הטילים שלנו לא קשור להסכם הגרעין. סוגיית הטילים לא הוזכרה בהסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully