וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ההחלטה על הסרת הסנקציות: שר החוץ הגרמני בטהראן

"איראן הוכיחה שלנשק גרעיני אין ולא יהיה מקום באסטרטגיית ההגנה שלנו", הבהיר שר החוץ של איראן בפגישה עם מקבילו הגרמני, שקרא ל"שקיפות ברמה הגבוהה ביותר". מחר תימסר הודעה רשמית על צעדים להסרת הסנקציות, שייושמו בסוף השנה

צילום: רויטרס

משלחת של בכירי ממשל גרמנים, בראשותו של שר החוץ פרנק וולטר שטיינמאייר, נפגשו היום (שבת) עם מקביליהם האיראניים לסבב שיחות בנושא יישום הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות – ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיה וסין. בנוסף לכך, דנו שטיינמאייר ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף במשבר בסוריה.

"הרפובליקה האיסלאמית של איראן הוכיחה - ונמשיך להוכיח - שלנשק הגרעיני אין מקום באסטרטגיית ההגנה שלנו, ולעולם לא יהיה לו מקום", הבהיר זריף במסיבת עיתונאים משותפת עם שטיינמאייר. בהתייחסות לדיווחים על ניסוי שביצעה איראן בטיל בליסטי שיכול לשאת ראש קרב גרעיני, טען זריף: "הטילים שלנו מעולם לא תוכננו לשאת ראשי קרב גרעיניים. כולם מכירים בכך שניסוי הטילים שלנו לא קשור להסכם הגרעין. סוגיית הטילים לא הוזכרה בהסכם".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: "ניסוי הטילים האיראני - הפרה של החלטת מועצת הביטחון"
מחממים מנועים: איראן חשפה בונקר תת-קרקעי וטילים בליסטיים
ברוב קולות: הפרלמנט האיראני אישר את הסכם הגרעין

שרי החוץ של גרמניה ושל איראן במסיבת עיתונאים משותפת בטהראן, אוקטובר 2015. רויטרס
"כל הצדדים מחויבים לא להרוס את האמון שנבנה". זריף ושטיינמאייר, היום/רויטרס

אתמול נמסר מוושינגטון כי הניסוי שביצע משרד הגנה האיראני בטיל "עימאד" לפני כשבוע מהווה "הפרה ברורה" של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לטילים בליסטיים. שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור צפויה להגיש דוח בנושא לוועדת הסנקציות נגד איראן של מועצת הביטחון "בימים הקרובים".

"אנחנו מאמינים כי לניסוי הטילים אין קשר להחלטה 2231, מכיוון שההחלטה מתייחסת לטילים שתוכננו עבור יכולות גרעיניות, ואף לא אחד מהטילים של איראן הם כאלה", הבהיר היום זריף. שטיינמאייר התייחס גם הוא בדבריו לניסוי, וניסה להרגיע את הרוחות. "כל הצדדים מחויבים לא להרוס את האמון שנבנה", אמר. "לא ניתן לשפוט על פי דיווחים בתקשורת אם היו הפרות של הנהלים הבינלאומיים או לא, אבל על מנת להימנע מדיון ציבורי על כך ולוודא שאין חוסר הבנות, אני יכול רק להבהיר כי מה שנחוץ כעת הוא שקיפות ברמה הגבוהה ביותר, גם עם השותפים האמריקנים".

בתוך כך, מחר צפויים ארצות הברית והאיחוד האירופי להכריז באופן רשמי על סדרת צעדים להסרת הסנקציות נגד איראן, שייכנסו לתוקפם לאחר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) תאשר כי טהראן פועלת למילוי חלקה בהסכם. מסבא"א נמסר כי עבודות הפיקוח הראשוניות יושלמו במסגרת לוח הזמנים שנקבע, עד 15 בדצמבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שרי החוץ של גרמניה ושל איראן במסיבת עיתונאים משותפת בטהראן, אוקטובר 2015. רויטרס
"היישום צפוי בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה". פגישת נציגי גרמניה ואיראן, היום/רויטרס

גורמים דיפלומטיים מערביים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "האיחוד האירופי יאמץ מסגרת חוקית להסרת כל הסנקציות הכלכליות הקשורות לגרעין, אולם המסלול הזה ייושם רק לאחר שנקבל את כל האישורים מסבא"א". גורם נוסף העריך כי "היישום צפוי בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully