וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות "נקודות חולשה": חמינאי אישר את הסכם הגרעין

21.10.2015 / 15:24

המנהיג העליון והסמכות העליונה ביותר במדינה שלח מכתב לנשיא רוחאני, שבו אישר ליישם את עסקת וינה בהתאם לכמה תנאים. הוא הדגיש כי על המערב להכריז על ביטול כל הסנקציות

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(נתניהו על הסכם הגרעין במהלך נאומו באו"ם)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אישר היום (רביעי) את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות בחודש יולי האחרון והורה כי הוא ייושם בהתאם לכמה תנאים - כך נמסר באתר הרשמי של חמינאי.

במכתב שנשלח לנשיא חסן רוחאני ופורסם באתר, הסמכות העליונה ביותר ברפובליקה האסלאמית כתב שארצות הברית והאיחוד האירופי צריכים להכריז בבירור על ביטול כל הסנקציות נגד טהראן. חמינאי הזהיר כי לעסקת וינה יש כמה נקודות חולשה.

חמינאי הדגיש כי איראן לא תוותר על מצבור האורניום המעושר שברשותה או תשנה את הייעוד של מתקן המים הכבדים באראק, כפי שנקבע בהסכם, עד שסוגיית הממד הצבאי של תכנית הגרעין שלה תיפתר. "כל מהלך בנוגע לאראק והעברת האורניום מחוץ למדינה תיושם אחרי שהנושא ייסגר", כתב המנהיג העליון.

לקריאה נוספת בנושא
"צעד קריטי": אובמה הורה על צעדים להסרת הסנקציות מעל איראן
ערב ההחלטה על הסרת הסנקציות: שר החוץ הגרמני בטהראן

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
אישר את ההסכם. המנהיג העליון חמינאי/AP

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט את החוק המאפשר לממשלה ליישם את הסכם הגרעין. 161 מחוקקים הצביעו בעד, 59 התנגדו ו-13 בחרו להימנע. עם זאת, המחוקקים התעקשו להכניס לחוק סעיף המביע התנגדות לפיקוח אחר אתרים צבאיים. על פי הסעיף, הפיקוח יצטרך לעבור אישור על ידי גוף ביטחוני בכיר.

מאז תחילת השיחות התנגדו האיראנים לאפשרות של פיקוח אחר המתקנים הצבאיים, ולפי הההסכם בין איראן והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אם יתעורר חשד להפרה של איראן את הסכם הגרעין, יעברו 24 יום עד שפקחים יורשו להיכנס למתקנים החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully