וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: החייל הישראלי שנתקע בארמניה נחת בארץ

22.10.2015 / 21:09

המגעים האינטנסיביים בין משרד החוץ למקבילו הארמני הניבו פרי ואריק מרטויאן, יליד ארמניה, שב לארץ לאחר כשבוע שבו נאסר עליו לצאת מהמדינה משום שנדרש להתגייס בה לצבא: "אנו שמחים על חזרתו לחיק משפחתו"

אריק מרטויאן, החייל הישראלי שנסע לביקור מולדת בארמניה ונדרש להתגייס לצבא המקומי. פייסבוק, צילום מסך
תיאום רגיש ומורכב. מרטויאן/צילום מסך, פייסבוק

אריק מרטויאן, חייל ישראלי ממוצא ארמני שטס למולדתו ונתקע בה לאחר שנדרש להתגייס לצבא, נחת הערב (חמישי) בארץ לאחר כשבוע מורט עצבים שבו נאסר עליו לצאת מהמדינה. "אנו שמחים על חזרתו של אריק לחיק משפחתו", נמסר ממשרד החוץ שפעל למען השבתו ארצה. "משרד החוץ וסגנית השר ציפי חוטובלי עשו ימים כלילות על מנת להביא לסיום המוצלח של הפרשה תוך תיאום רגיש ומורכב מול שלל גורמים".

המגעים האינטנסיביים בין משרד החוץ למשרד החוץ הארמני להשבתו של מרטויאן התנהלו עד אתמול, בעקבות מכתב שכתבה חוטובלי לסגן שר החוץ הארמני. במהלך כל התקופה, משרד החוץ היה בקשר הדוק עם צה"ל, שהיה גם הוא מעורב בפתרון המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: צעיר מונע בגופו פינוי המחבלים מבית שמש לבית החולים
מסימני המצב: סטודנטית לבישול עם סט סכינים בתיק עוכבה לחקירה
חבר של היהודי שנחשד כמחבל: "סבל מקשיי שפה, אולי לא הבינו אותו"

הר א?ר?ג?ץ והעיר ירוואן, ארמניה. ShutterStock
"נסייע לכל ישראלי במצוקה בחו"ל". בירת ארמניה, ירוואן/ShutterStock

מרטויאן נסע לפני כחודש לביקור מולדת לאחר שקיבל את אישור הצבא. עם הגעתו למדינה, נדרש מרטויאן, בן 21 שעבר לישראל בגיל חמש, להתגייס לצבא המקומי, ומאז אף נאסר עליו לצאת מהמדינה. "אני כאן חודש וחצי, מחכה לתשובה, וכבר כמה ימים שאף אחד לא עונה לי ולא מדבר איתי", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי מרטויאן, הוא טס לביקור מולדת לאחר שהגיש את המסמכים הרלוונטיים. "אני משרת בצה"ל כבר שנתיים ושלושה חודשים, בחיל האוויר. לפני חודש קיבלתי אישור מהצבא לצאת לטיול במשך שבוע. קניתי כרטיסים הלוך-חזור לארמניה, וכשהגעתי לא נתנו לי ויזה וביקשו ממני ללכת להוציא ויזה. אמרו לי שאני אזרח ארמני ואני חייב להוציא דרכון ארמני, ועכשיו הם רוצים שאשרת כאן בצבא. פניתי למפקדים שלי בצבא וגם למשרד החוץ, וגם הייתי בשגרירות הארמנית בגיאורגיה, והם אמורים לעזור בעניין", אמר.

ככל הנראה, מרוטיאן לא השלים את תהליך הוויתור על אזרחותו הארמנית עם הגעתו ארצה לפני יותר מ-15 שנים, ולכן חויב בשירות סדיר עם הגעתו. הליך זה דומה למצב בישראל – אזרח שלא הסדיר את מעמדו עם צה"ל ועבר להתגורר בחו"ל, ייחשב לעריק עם חזרתו ארצה.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא "ימשיך לעשות כל שנדרש על מנת להעניק את הסיוע המירבי לכל ישראלי במצוקה בחו"ל, כפי שהוא נוהג תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully