וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר של היהודי שנחשד כמחבל: "סבל מקשיי שפה, אולי לא הבינו אותו"

יוסי אלי, יקי אדמקר ודנה ירקצי

22.10.2015 / 18:37

חברו של שמחה חודדטוב, תלמיד הישיבה שנהרג בירושלים, סיפר כי נראה שהקליטה בישראל הייתה לו קשה". אחד מראשי הישיבה: "זה נראה כמו טעות חמורה של החיילים". מצ"ח ומשטרת ישראל יחקרו את המעורבים בהריגתו

צילום: מצלמת אבטחה

"היו לו בעיות במבטא, אז אולי לא הבינו מה הוא צעק" – כך סיפר היום (חמישי) לוואלה! NEWS איש הצוות החינוכי בישיבה שבה למד שמחה חודדטוב, תושב ירושלים בן 28, שנורה אתמול למוות ברחוב ירמיהו בעיר, לאחר שנחשד שהוא מחבל. חודדטוב עלה לפני יותר מעשור מהקווקז ובשנים האחרונות למד בישיבה ידועה בשכונת הר נוף בבירה.

איש הצוות החינוכי סיפר עוד כי "שמחה היה בחור טוב ורציני, שעשה צבא ועבד כמאבטח", הוסיף. "אנחנו לא מבינים למה היה צריך לירות בו אחרי שהייתה שם שיחה והוא ירד מהאוטובוס והיה על הרצפה. זה מזעזע שירו בו". חברו לעבודה הקודמת של חודדטוב סיפר: "הוא טיפוס שקט ומופנם. היו לו קשיי שפה והוא היה לבד. זה נראה כאילו היו לו קשיי קליטה בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
היהודי שנחשד כמחבל ונורה עלה לאוטובוס וקרא: "אני דאעש"
"צעקו 'מחבל, מחבל'": יהודי שהתעמת עם חיילים נורה למוות בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא יכול להבין איך זה קרה". שמחה חודטוב המנוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו המומים ומזועזעים מהטרגדיה", סיפר אחד מראשי הישיבה שבה למד. "אני לא יכול להבין איך זה קרה, זה נראה כמו טעות חמורה של החיילים. זה בלתי נתפס. הוא היה בחור כל כך טוב ומסודר". לדבריו, "המסר הוא שעם ישראל צריך להתאחד ולא לעסוק בוויכוחים". רב נוסף בישיבה אמר: "הבנתי שאולי הוא נכנס לוויכוח עם החיילים. זו טעות טיפשית וטרגית".

מצ"ח ומשטרת ישראל יחקרו את המעורבים בהריגת חודדטוב. "נדרשים חידודי הוראות פתיחה באש כשהחיילים באזרחות. המצבים האלה מעמידים את החיילים במצבים שהם לא מאומנים בהם", אמרו קצינים בצבא. בצה"ל חוששים כי פזיזות דומה של מאות חיילים שמתגברים כעת את שוטרי משטרת ישראל תוביל לתוצאה דומה.

החיילים שהיו מעורבים בהרג חודדטוב הם חיילים העוסקים בתגבור כוחות המשטרה בירושלים. בשבועות האחרונים הוחלט לתגבר את משטרת ישראל ביותר מ-300 חיילים על מנת להגביר את תחושת הביטחון. "מדובר באירוע מורכב מאוד שמחייב תחקיר מבצעי מיידי על מנת להבין מה באמת קרה שם כדי למנוע מקרים מסוג זה בעתיד, ללא כל קשר לחקירת מצ"ח", מסרו גורמי ביטחון. החקירה טרם החלה ובשלב זה התקבלו כמה עדויות סותרות מהמקום. בדובר צה"ל סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully