וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המצב: סטודנטית לבישול עם סט סכינים בתיק עוכבה לחקירה

רוני שמש, סטודנטית במכללת השף, ולוחמת בצה"ל לשעבר, עוכבה לטענתה מעל שעה במשטרה כשניסתה להיכנס לתחנה המרכזית עם סט סכינים. "התייחסו אליי כמו פושעת". המשטרה: "היא שוחררה אחרי דקות ספורות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בימים של מתיחות ביטחונית ואינתיפאדת סכינים, גם שפים הופכים להיות חשודים. כך למדה על בשרה רוני שמש, תלמידה במכללת השף. "הלכתי הבוקר ללימודים, כמדי בוקר, ובכניסה לתחנה המרכזית המאבטח שאל אותי מה יש לי בתיק אז הצהרתי שיש סכינים".

שמש נושאת עליה ערכת סכינים המשמשת אותה בלימודי הבישול. "הראיתי לו את התיק של השף, לא שכנע אותו", היא סיפרה. "הוצאתי תעודת לוחם, אני לוחמת משוחררת, הראיתי לו גם שאני עובדת כמאבטחת בעבודה היום-יומית שלי, לא עזר. הוא לקח אותי לקב"ט שלקח אותי לשוטרי סיור שחיכו לי בחוץ ולקחו אותי לתחנה".

גל טרור - סיקור מיוחד:
תיעוד: צעיר מונע בגופו פינוי המחבלים מבית שמש לבית החולים
חרף הוראת ראש הממשלה: בג"ץ הורה להקפיא הריסת בתי מחבלים
היהודי שנחשד כמחבל ונורה עלה לאוטובוס וקרא: "אני דאעש"

ערכת הסכינים של התלמידה רוני שמש. מאצ'י הוף
"לקחו אותנו לתחנה כמו פושעות בניידת משטרה". ערכת הסכינים של רוני שמש/מאצ'י הוף

שמש לא היתה שם לבד. "יחד איתי היתה עוד טבחית ושתינו הראינו להם תעודת זהות שהכול תקין אנחנו עובדות במקצוע, אבל לקחו אותנו לתחנה כמו פושעות בניידת משטרה וכיבו לנו את הפלאפון, ביקשתי מהם שידברו עם השף שלי, שיגיד שאני באמת לומדת שם, שהם יכולים לדבר איתו. לא עזר".

לשפים יש אישור לשאת כמות סכינים מסוימת, אך הם צריכים להיות מלווים באישור המתאים. שמש טוענת שיש לה את האישור, אך היא שכחה אותו בבית. גם עברה כלוחמת לא עזר לה. "הייתי לוחמת ועבדתי עם שוטרים. איבטחתי אותם באיו"ש ופתאום מתייחסים אליי כמו איזה מחבלת, כמו פושעת. הם רואים ישראלית, עם עבר צבאי, תעודת ביטחון. מה צריך יותר מזה? אני תומכת בכוחות הביטחון. העבודה שהם עושים עבודה מצוינת, שימשיכו ככה, אבל לא היתה להם עילה סבירה לקחת אותי למאסר או לתחקור של שעתיים, זה משפיל ופוגע".

במשטרת תל אביב דחו את טענותיהן של שתי הצעירות. גורם בתחנה אמר כי הן "הגיעו לתחנה המרכזית וכשנשאלו אם ברשותם כלי נשק השיבו שיש סכינים להגנה עצמית שנשיאתן אינה חוקית ללא התעודות המתאימות. בשלב הזה התערבה המשטרה, ובתחקור הן טענו שמדובר בהגנה עצמית בשל המצב הבטחוני. שוב, מדובר במעשה נגד החוק, לכן הן עוכבו לחקירה. מיד עם הגעתן, ועוד בעמדת היומן, הם פגשו את הקצין התורן שהחליט לשחררן אחרי הליך קצר ואחרי שהסביר להן את טעותן. מדובר באירוע שארך מספר דקות ובוודאי שלא מדובר בשעתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully