וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי טס לביקור מולדת לארמניה – ונדרש להתגייס בה לצבא

7.10.2015 / 12:04

לפני חודש נסע אריק מרטויאן, חייל בשירות סדיר, שעבר מארמניה לישראל בגיל חמש, לביקור מולדת. עם הגעתו הוא נדרש להתגייס לצבא המקומי ומאז נאסר עליו לצאת מהמדינה בטענה כי לא הסדיר את מעמדו. "אני מחכה לתשובה, אף אחד לא עונה לי". משרד החוץ מסייע

אריק מרטויאן, החייל הישראלי שנסע לביקור מולדת בארמניה ונדרש להתגייס לצבא המקומי. פייסבוק, צילום מסך
"ביקשו ממני להוציא ויזה". מרטויאן/צילום מסך, פייסבוק

אריק מרטויאן, חייל ישראלי ממוצא ארמני, נסע לפני כחודש לביקור מולדת לאחר שקיבל את אישור הצבא. עם הגעתו למדינה, נדרש מרטויאן, בן 21 שעבר לישראל בגיל חמש, להתגייס לצבא המקומי, ומאז אף נאסר עליו לצאת מהמדינה. "אני כאן חודש וחצי, מחכה לתשובה, וכבר כמה ימים שאף אחד לא עונה לי ולא מדבר איתי", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי מרטויאן, הוא טס לביקור מולדת לאחר שהגיש את המסמכים הרלוונטיים. "אני משרת בצה"ל כבר שנתיים ושלושה חודשים, בחיל האוויר. לפני חודש קיבלתי אישור מהצבא לצאת לטיול במשך שבוע. קניתי כרטיסים הלוך-חזור לארמניה, וכשהגעתי לא נתנו לי ויזה וביקשו ממני ללכת להוציא ויזה. אמרו לי שאני אזרח ארמני ואני חייב להוציא דרכון ארמני, ועכשיו הם רוצים שאשרת כאן בצבא. פניתי למפקדים שלי בצבא וגם למשרד החוץ, וגם הייתי בשגרירות הארמנית בגיאורגיה, והם אמורים לעזור בעניין", אמר. מאז הוא נמצא בבית משפחתו.

לקריאה נוספת:
ישראלי נמחץ למוות כשניסה לצאת ממעלית בני יורק
מדריך טיולים ישראלי נהרג ברומניה: "נפל כשניסה לעזור לחבר"
רוסיה: ישראלית בת 17 שנעדרה משבוע שעבר יצרה קשר עם משפחתה

הר א?ר?ג?ץ והעיר ירוואן, ארמניה. ShutterStock
בירת ארמניה, ירבאן/ShutterStock

ככל הנראה, מרוטיאן לא השלים את תהליך הוויתור על אזרחותו הארמנית עם הגעתו ארצה לפני יותר מ-15 שנים, ולכן חויב בשירות סדיר עם הגעתו. הליך זה דומה למצב בישראל – אזרח שלא הסדיר את מעמדו עם צה"ל ועבר להתגורר בחו"ל, ייחשב לעריק עם חזרתו ארצה. משרד החוץ מדגיש כי בעניינים משפטיים ובעת מעצרים יש לגייס עורך דין מקומי, שיעזור בסוגיות המשפטיות מול הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

משרד החוץ מסייע: "מקווים שהמקרה ייפתר בקרוב"

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי הם מסייעים ככל הניתן. "המקרה מוכר ומטופל על ידי כל הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ. מדובר במקרה של אזרח ישראלי המשרת בשירות סדיר אשר על פי הרשויות בארמניה, מחזיק גם באזרחות ארמנית ולכן מחויב לפעול על פי החוק המקומי בארמניה ולהתגייס לשירות חובה. לפני כחודש פנה החייל ושוחח עם השגריר הישראלי בארמניה שמואל מרום והעביר לו את פרטי המקרה. עם קבלת הפרטים, הקונסול הישראלי בגיאורגיה, שאחראי לטיפול בנושאים קונסולריים בארמניה, החל לפעול מול הרשויות הארמניות על מנת לסייע. קונסול הכבוד של ישראל בארמניה הופעל גם הוא על מנת לנסות לעזור.

"בנוסף לכך, משרד החוץ פנה לסגן שר החוץ הארמני שנענה לבקשה לסייע בטיפול המקרה. במהלך כל התקופה, משרד החוץ נמצא בקשר הדוק עם צה"ל, שמעורב בפתרון המקרה. חשוב להדגיש את האחריות האישית שיש לכל אזרח ישראלי שהוא גם אזרח של מדינה זרה, להסדיר ענייניו ומעמדו מול הרשויות של המדינה בה הוא מבקר. משרד החוץ ימשיך לסייע ואנו מקווים כי המקרה ייפתר בקרוב", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully