וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירה בבית ספר בשבדיה: מורה ותלמיד נהרגו, 3 ילדים נפצעו

התוקף, בן 21, פרץ לבית הספר עם חרב כשהוא עוטה מסכה של "מלחמת הכוכבים", ונורה על ידי שוטרים שהגיעו למקום. על פי ההערכות, התקיפה היא על רקע לאומני. "חשבנו שזאת בדיחה, התלמידים רצו להצטלם איתו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אדם חמוש בחרב ועטוי מסכה של "מלחמת הכוכבים" פרץ היום (חמישי) לבית ספר בעיר טרולהטן שבדרום שבדיה, דקר למוות מורה ופצע לפחות ארבעה תלמידים – כך דיווחה המשטרה המקומית. אחד מהתלמידים מת מפצעיו בבית החולים. לפי הודעת המשטרה, המתקפה אירעה בקפיטריה של בית הספר קרונן בעיר, הממוקמת בסמוך לעיר השנייה בגודלה במדינה, גטבורג. התוקף נורה על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום, ומת מפצעיו כעבור שעות ספורות.

"ארבעה אנשים נלקחו לבית החולים מבית הספר", אמר נציג בית החולים בעיר. "התוקף נפגע מירי ומטופל", נמסר. כמו כן נמסר כי שני הנפגעים קשה, בני 11 ו-15, סובלים מחתכים בגופם. דובר המשטרה תומס פוקסבורג אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי התוקף הוא בן 21, ונשא יותר מכלי נשק אחד. פוקסבורג לא אמר מהן נסיבות התקיפה ואם לתוקף יש קשר לבית הספר.

עוד כתבות מהעולם:
מערכות הגנה, שומרים חמושים ורכבים משוריינים. ביקור בבסיס בלטקיה
מקסיקו: נעצר "המוח" מאחורי בריחת ברון הסמים "אל צ'אפו" מהכלא
הצלמת ההונגריה שבעטה בפליטים בגבול: "אתבע את הפליט שהפלתי"

אדם חמוש הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים בית ספר בעיר טרולהטן שבשבדיה, אוקטובר 2015. רויטרס
אזור בית הספר שבוא אירעה המתקפה/רויטרס
"נעלנו את הדלת, אבל המורה היה עוד במסדרון. רצינו להזהיר אותו, ואז ראיתי את הרוצח. המורה שלנו נדקר"

על פי הדיווח ברשת TV4, התוקף היה מוכר לרשויות בשל פעילותו נגד מהגרים. חוקרי המשטרה מעריכים כי המניע למתקפה הוא דעותיו הקיצוניות של התוקף. החוקר תור הרלדסון מסר כי "כמה פריטים מעניינים" נמצאו בעת חיפוש בביתו של התוקף.

"כשרק ראינו אותו, חשבנו שזאת בדיחה", סיפר אחד התלמידים לסוכנות הידיעות TT. "הוא עטה מסכה ובגדים שחורים, והייתה לו חרב ארוכה ביד. חלק מהתלמידים רצו להצטלם איתו ולגעת בחרב".

תלמיד נוסף סיפר לאתר "The Local": "הייתי בכיתה, ואחות של אחת התלמידות התקשרה להזהיר אותה שיש רוצח בבית הספר. נעלנו את הדלת, אבל המורה היה עוד במסדרון. רצינו להזהיר אותו, אז חלק יצאו החוצה, ואז ראיתי את הרוצח. המורה שלנו נדקר". הוא הוסיף: "הרוצח התחיל לרדוף אחריי, רצתי לכיתה אחרת. אם לא הייתי רץ, הוא היה רוצח אותי, אני ממש מפחד. כולם מפחדים כאן".

ראש הממשלה של שבדיה, סטפן לפבן, הגיע לזירת המתקפה. לפני יציאתו מהבירה שטוקהולם, מסר לפבן כי "זהו יום אפל עבור שבדיה. מחשבותיי עם הקורבנות ועם משפחותיהם, עם התלמידים והצוות והקהילה כולה. מילים לא יוכלו לתאר את מה שעובר עליהם כרגע. נוודא שהם יקבלו את כל התמיכה שהם צריכים".

בבית הספר ישנם 400 תלמידים מגילאי הגן ועד התיכון. אירוע התקיפה האחרון בבית ספר במדינה אירע בשנת 1961, בעיר קונגלב שבדרום-מערב שבדיה. אדם אחד נהרג אז מירי ושישה נפצעו.

(עדכון ראשון: 14:43)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אדם חמוש הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים בית ספר בעיר טרולהטן שבשבדיה, אוקטובר 2015. רויטרס
בית הספר קרונן, היום/רויטרס
אדם חמוש הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים בית ספר בעיר טרולהטן שבשבדיה, אוקטובר 2015. רויטרס
אדם חמוש הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים בית ספר בעיר טרולהטן שבשבדיה, אוקטובר 2015/רויטרס
שבדיה: רעול פנים חמוש בחרב פרץ לבית ספר, הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים. רויטרס
שבדיה: רעול פנים חמוש בחרב פרץ לבית ספר, הרג מורה ופצע ארבעה תלמידים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully