וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לרוזנטל: "מושחת, סתום את הפה", רוזנטל: "טפל במפלגה שלך"

21.10.2015 / 17:22

עימות פרץ במליאה, לאחר שחבר הכנסת מסיעת המחנה הציוני טען כי ליברמן בהכרח ידע על מעשי חברי מפלגתו החשודים בפרשת השחיתות. "אתה בונה בלי רישיונות!", ענה האחרון, ורוזנטל השיב: "זה האיש הכי מושחת בפוליטיקה הישראלית"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

פרשת השחיתות הגדולה בפוליטיקה, שבה מעורבים בכירים בישראל ביתנו, עלתה היום (רביעי) לדיון במליאת הכנסת כאשר עימות קולני פרץ בין יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, לבין ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). האחרון תקף את ליברמן על רקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום ושר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב, שכיהנו מטעם מפלגתו. "איך לא ידעת (על הפרשה, ע"נ)? 35 אנשים מהמפלגה שלך!", אמר. בתגובה, קרא לו ליברמן, שהואשם בעבר במרמה ובהפרת אמונים אך זוכה, "מושחת".

העימות החל אחרי שליברמן עלה לדוכן וטען כי מפלגת העבודה, שמרכיבה יחד עם "התנועה" את סיעת המחנה הציוני, הקימה התנחלויות. "האם מישהו זוכר מי הקים את קריית ארבע? מי הקים את רוב היישובים ביהודה ושומרון? אני יכול לספר לכם שזה ממשלות מפלגת העבודה", אמר.

"אתה אל תדבר על מפלגת העבודה!", צעק רוזנטל ממושבו, והתייחס גם לפרשת השחיתות בשלטון הציבורי שבה חברי מפלגתו מעורבים."אין לך מושג מה זה מפלגת העבודה!", השיב ליברמן. "בטח ברל כצנלסון שומע אותך ומתהפך בקברו". "תתייחס לזה (לפרשה, ע"נ)! תטפל במפלגה שלך!".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בבנימין: ישראלית נפצעה אנוש, אחד המחבלים חוסל
סערת החיילים הבורחים: "לטפל במי שלא חתר למגע בפיגועים"
נתניהו מגיב לסערה: "לא התכוונתי לפטור את היטלר מאחריות לשואה"

מיקי רוזנטל, אביגדור ליברמן. יותם רונן, נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
רוזנטל וליברמן/עיבוד תמונה, יותם רונן, נועם מושקוביץ

"הרי אתה הכי מושחת, אתה הרי בונה בלי רישיונות", אמר ליברמן והתייחס לטענות שהועלו ב-2013, לפיהן חבר הכנסת בנה בביתו קומת מרתף ללא היתר.

"אתה חתיכת מושחת!", המשיך."סתום את הפה, חתיכת מושחת. ספר איך בנית בית בתל אביב! ח"כ רוזנטל - כל מייסדי מפלגת העבודה שומעים אותך ומתהפכים בקבר. אתה מייצג את המושחתים בכנסת. זה חלק מפיצול האישיות של ח"כ רוזנטל וגם של השמאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"30 מתוך 36 אנשים שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין חברים בישראל ביתנו, והאיש מגלגל עיניים לשמיים ואומר 'לא ידעתי'!"

בהמשך עלה רוזנטל לדוכן על מנת להגיב, ואמר: "אני חושב שזו גאווה אם הפוליטיקאי הכי מושחת במדינת ישראל קורא לי מושחת, אין מחמאה יותר גדולה מזו. האיש שנחקר במשטרה, שהעדים נגדו נעלמו, האיש שהעלים עדים, שהעלים ראיות, האיש שהחברה שלו הרוויחה עשרות מיליונים בזמן שהוא היה איש ציבור, בשן ועין הוא נמלט. החברות הועברו לבת שלו, זה היה פיקטיבי כמובן".

בשלב זה יצא ליברמן מהמליאה. "למה אתה בורח, מר ליברמן? קשה עם האמת, קשה! אתה בורח! האיש הכי מושחת בפוליטיקה הישראלית. 36 אנשים המשטרה ממליצה להעמיד לדין, 30 מהם חברים בישראל ביתנו! והיתר הם מינויים של ליברמן! והאיש שפיקח על כל העלמות הכספים הללו, על הרמייה, על הזדון, על הגניבות, מגלגל עיניים לשמיים ואומר 'לא ידעתי!'. לא ידעת? לא ידעת שהבת שלך קיבלה עשרות מיליונים? כמו שלא ידעת על הקשרים עם המאפיונרים ועם בעלי הקזינו, כמו שלא ידעת על העדים שנעלמו".

פרשת השחיתות: קירשנבאום חשודה שקיבלה כספים בתמורה לטובות הנאה

היום הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין 36 חשודים בפרשה, שכונתה "פרשת ישראל ביתנו", בהם כאמור מיסז'ניקוב וקירשנבאום. מהחקירה עולה כי קירשנבאום והחשודים הנוספים פעלו בתבנית שיטתית ומתוכננת היטב להקצאת תקציבי מדינה לגופים ממומנים שונים, בתמורה לקבלת רווח מתוך התמורה, בין בצורת קבלת טובת הנאה אישית ומפלגתיות, לרבות באופן של העסקת פעילי מפלגה ובין בצורת הנחייה לתשלומי "דמי ייעוץ" למקורבים.

העבירות שאותן ממליצה המשטרה לייחס לקירשנבאום הן שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. העבירות שאותן ביצע מיסז'ניקוב לכאורה הן שוחד, מרמה והפרת אמונים

במשטרה שרטטו במהלך החקירה הארוכה "פירמידה" לכל אחת מ-15 תתי-הפרשות. לפי התמונה שהתקבלה במשטרה, קירשנבאום עמדה בראש כל פירמידה, כמי שעל פי החשד קיבלה כספים לחשבונות הבנק שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתר החשודים הם דב ליטבינוף, ראש מועצת תמר, דוד גודובסקי, ראש מטה ארגון מפלגת ישראל ביתנו, ישעיהו ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר, אלכס ויזניצ'ר, יו''ר נ.ת.ע לשעבר, הלוביסט ישראל יהושע, רמי כהן, מנכ''ל משרד החקלאות, דניאל אלינסון מנכ''ל עמותת עזרא, מתן דהן יו"ר עמותת איילים ויאיר גלר מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.

החשודים הנוספים הם ויקטוריה רבין, עוזרת פרלמנטרית של סגנית השר לשעבר, לימור ברזילי ראש לשכת שר התיירות לשעבר, חיים בן שושן, מנכ"ל חל"פ שומרון לשעבר, טלי קידר ראש מטה במשרדי התיירות והחקלאות לשעבר ושאול מזרחי יו''ר משכ''ל (החברה למשק וכלכלה). לכולם מייחסת המשטרה עבירות שונות החל ממתן שוחד, לקיחת שוחד ותיווך בשוחד, ועד הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד הלבנת הון.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully