וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבנימין: לוחמת במצב קשה; חברתה לגדוד חיסלה את המחבל

דקלה מגידיש, לוחמת גדוד קדם של פיקוד העורף נדקרה בפלג גופה העליון בכיכר אדם, הסמוכה להתנחלות אדם שמצפון לירושלים. המחבל שחוסל הוא תושב הכפר הפלסטיני עזריה, בן 21. חשוד נוסף, תושב אבו גוש, נעצר

צילום: מור שאולי עריכה: שניר דבוש

דקלה מגידיש, לוחמת גדוד קדם של פיקוד העורף, בת 20 מאשקלון, נפצעה היום (רביעי) באורח קשה בפיגוע דקירה בכיכר אדם ליד ההתנחלות אדם שבבנימין. חברתה לגדוד ירתה באחד המחבלים שהיה במקום, כשניסה להתקרב אליה ולתקוף גם אותה, וחיסלה אותו. חשוד נוסף במעורבות בפיגוע, תושב אבו גוש, נעצר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי למגידיש, שסבלה מדקירה בפלג גופה העליון. היא פונתה בהכרה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, נותחה והועברה במצב קשה אך יציב לבית החולים הדסה עין כרם. בעקבות הפיגוע נסגרה כיכר אדם לתנועת כלי רכב. המחבל שביצע את הפיגוע הוא איברהים מעותז ג'זוואי, בן 21 מהכפר הפלסטיני עזריה שליד מעלה אדומים.

החיילת שירתה במחבל למוות, רב"ט ליחי, היא חברתה לגדוד של הפצועה. ליחי סיפרה על האירוע: "במהלך פטרול רגלי שעשינו על מנת לסכל יידויי אבנים לעבר ציר 60, הגיע המחבל. הוא דקר את דקלה בצוואר ואני מיד יריתי מספר כדורים לכיוונו. הוא התקדם לכיווני ואני המשכתי לירות על מנת להסיר את האיום."

לקריאה נוספת:
סערת החיילים הבורחים: "לטפל במי שלא חתר למגע בפיגועים"
השר אריאל מאיים להתפטר: "לא אהיה שותף לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית"

רב"ט ליחי מלכה, לוחמת גדוד קדם של הנפה הסדירה, שסיכלה את המחבל בפיגוע הדקירה בכיכר אדם. אוקטובר 2015. דובר צה"ל
הלוחמת שירתה במחבל, ליחי מלכה/דובר צה"ל

חובש רפואת חירום כונן, מד"א על אופנוע, אסף בן ארצי, שמתגורר בהתנחלות אדם והגיע ראשון לזירה סיפר: "צעירה כבת 19 שכבה בדרך עפר לצד הכביש דקורה בפלג גופה העליון ואנשים שהיו במקום העניקו לה טיפול ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א". לדבריו, "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית חולים במצב קשה ובהכרה מלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע דקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. הלל סילברס, מערכת וואלה! NEWS
מחבל שחוסל/מערכת וואלה! NEWS, הלל סילברס
כיכר אדם, בנימין. Google Maps, מערכת וואלה! NEWS
כיכר אדם, בנימין/מערכת וואלה! NEWS, Google Maps
זירת פיגוע הדקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום שוטר נפצע באורח קל באירוע דריסה בצומת המשטרה הבריטית ליד ההתנחלות עפרה שבבנימין. עדיין לא ברור אם מדובר בפיגוע או באירוע פלילי. נהג הרכב הפוגע עזב את מכוניתו וברח רגלית. השוטר בן ה-29 פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים.

המקרה אירע במחסום יזום שהציבו שוטרי סיור מתחנת בנימין על כביש 60. למקום הגיע רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית, שזומן לבדיקה שגרתית בצד הדרך. נהג הרכב האט, אך לאחר כמה מטרים האיץ שוב לעבר השוטרים, ובעקבות זאת אחד השוטרים ירה לכיוונו. הנהג המשיך לנסוע מעבר למחסום, ולאחר כמה מאות מטרים עצר בצד הדרך, יצא מן הרכב ונמלט לכיוון הכפר סילוואד. כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות לאיתור הנהג, ובמקביל הרכב החשוד נבדק. סיבת האירוע בשלב זה לא ברורה וכל כיווני החקירה נבדקים.

זירת פיגוע הדקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית
פיגוע דקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. ירדן צברי, מערכת וואלה! NEWS
מחבל נוסף שנעצר/מערכת וואלה! NEWS, ירדן צברי
זירת פיגוע הדקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. הלל מאיר/ TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/ TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully