וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל מאיים להתפטר: "לא אהיה שותף לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית"

21.10.2015 / 14:11

לפי שר החקלאות, במסגרת ביקורו של נתניהו בגרמניה יעלו על השולחן הצעות כמו ביטול הגבלת הגיל על מתפללים מוסלמים ומניעת עלייה של שרים וח"כים להר הבית. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כתב: "לא אסכים. זו בכיה לדורות". עד כה ראש הממשלה סירב להצעות לשינוי הסטטוס קוו

עריכה: גדי ויינשטוק, מאיה בן ניסן; גרפיקה: אביחי ברוך; תחקיר: נועה שוסטרמן

(הח"כים שלמרות הכול עולים להר הבית)

האם הקואליציה עומדת בפני שבר שיאיים על יציבותה? שר החקלאות אורי אריאל שלח הבוקר (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי הממשלה, בו הוא מאיים כי אם ישראל תסכים לשינוי בסטטוס קוו בהר הבית, הוא יתפטר לאלתר מן הממשלה.

המכתב מגיע בצל נסיעתו של נתניהו לביקור בזק בגרמניה, שם יפגוש את הקנצלרית אנגלה מרקל ואת שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, לדיון שיעסוק בדרכים לעצירת גל הטרור. לדברי אריאל, מידע שהגיע אליו מצביע על כך שעל השולחן יעלו הצעות לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, כך שלמוסלמים לא תהיה כל הגבלה בעלייה לשם, ושמנגד - שרים וחברי כנסת ישראלים לא יוכלו לעלות למקום. במכתבו ציין אריאל כי מהפרסומים ומהדיווחים בתקשורת עולה כי הווקף הוא זה שייקבע אילו יהודים יעלו להר הבית.

עוד על המתיחות בהר הבית
ישראל דחתה הצעה ירדנית להחזרת שליטת הווקף המוסלמי בהר הבית
"מודל הוותיקן": היוזמה להשבת השקט להר הבית
על רקע גל הטרור: הממשלה אישרה לערוך חיפוש על אדם גם ללא חשד

השר טען כי מדובר בדרישה של "ממשלה זרה המתערבת בריבונות הישראלית". במכתב לנתניהו שהגיע לידי וואלה! NEWS כתב: "הסטטוס קוו הקיים בהר הבית, הכולל מניעת תפילה מיהודים והגבלת שעות הכניסה הוא גרוע מאוד. זו חרפה שיהודי נעצר בהר הבית על קריאת 'שמע ישראל', אך הסטטוס קוו הזה הוא בן עשרות שנים ולא נקבע על ידך. לעומת זאת, הוויתורים הנוספים לעיל, אם ייקבעו על ידך, משמעותם אחת: יצירת סטטוס קוו חדש בהר הבית, ולזאת לא אוכל להסכים בשום אופן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריאל והמכתב שהגיש לנתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך כתה אריאל כי הסכמה שכזו, אם תינתן, תוביל לפרישתו מן הממשלה: "אישית, לא אוכל להיות שותף ולשאת באחריות קולקטיבית לבכיה לדורות זו", כתב. את מכתבו הוא חתם בדברי חיזוק לנתניהו ובתקווה לכך שלא יסכים להצעות לשינוי המעמד בהר הבית: "ברור לי שאינך חפץ להיזכר כמי שוויתר על הריבונות בהר הבית, פסגת הכיסופים של האומה במשך אלפיים שנה. אני בטוח שאתה שותף לתחושה זו (...) הנני מחזק את ידייך לעמוד איתן מול הלחצים".

למרות מכתבו של אריאל, יש לציין שנתניהו סירב עד כה להצעות לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית. רק ביום ראשון האחרון דחה ראש הממשלה על הסף את ההצעה הצרפתית להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית, ואמר "ישראל אינה הבעיה, אלא הפיתרון".

"אנחנו מצפים שיגנו את אוזלת היד של הווקף בהר הבית", נמסר אז מלשכת ראש הממשלה. "מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטטוס-קוו. ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו". עוד נמסר כי "ליהודים מותר לבקר בהר על פי הסטטוס-קוו" ומי "ששומר על חופש ביקורים היא ישראל. ההצתה בקבר יוסף מעידה מה היה קורה למקומות הקדושים אם לא היו תחת שליטת ישראל. בדיוק מה שקורה בתדמור ובעיראק".

שר החקלאות אורי אריאל בהר הבית, ספטמבר 2015. אביב טרטצקי, מערכת וואלה! NEWS
השר אריאל בהר הבית/מערכת וואלה! NEWS, אביב טרטצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully