וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל דחתה הצעה ירדנית להחזרת שליטת הווקף המוסלמי בהר הבית

19.10.2015 / 13:25

מקורות ערביים מסרו לוואלה! NEWS כי גורמים בבית המלוכה הירדני הציעו ללשכת נתניהו להחזיר אליהם את השליטה בהר, כפי שהיה עד פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. נתניהו ביקש להיפגש עם עבדאללה מלך ירדן, אולם זה עומד בסירובו להיפגש איתו

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ישראל דחתה הצעה ירדנית להחזרת שליטת הווקף המוסלמי בהר הבית, צעד שלטענתם יביא להרגעת הרוחות - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS מפי מקורות ערביים. במהלך המגעים שהתנהלו באחרונה בין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לארמון המלוכה הירדני, הציעו בעמאן להחזיר את שליטת הווקף המוסלמי בהנהלה ירדנית להר הבית, כפי שהיה עד ספטמבר 2000, אז עלה ראש האופוזיציה אריאל שרון למקום.

באותה התקופה, היה זה הווקף שקבע מי ומתי יוכל להיכנס למתחם. בעקבות פרוץ האירועים ואינתיפאדת אל-אקצא, השתנה המצב ולא הייתה שליטה מוגדרת, עד שבשנת 2003 קבעו השלטונות בישראל כעובדה מוגמרת את נוהלי הביקור בהר למבקרים שאינם מוסלמים.

עוד בוואלה NEWS:
הותר לפרסום: המחבל בפיגוע בבאר שבע - בדואי תושב הנגב
המחבל בן ה-13 שינה את גרסתו: "לא דקרתי, זה בן דוד שלי"
ישראל נגד ההצעה הצרפתית: השגריר זומן לבירור במשרד החוץ

עבדאללה מלך ירדן – וושינגטון, 3 בפברואר 2015. רויטרס
רוצה להחזיר את השליטה על הר הבית לירדן. המלך עבדאללה/רויטרס

הגורמים מסרו לוואלה! NEWS כי ישראל דחתה את ההצעה. נתניהו ביקש להיפגש עם עבדאללה מלך ירדן, אולם זה עומד בסירובו להיפגש עם ראש הממשלה הישראלי. ייתכן כי סירובו נובע מדחיית המהלך על ידי נתניהו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

נשיא מצרים לוחץ על אבו מאזן

לשכתו של של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מפעילים לחץ כבד על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. המצרים קוראים להרגעת הרוחות ללא כל שינוי במצב הנוכחי וללא צעדים חדשים, ובכך למעשה פועלים בניגוד לעמדת ירדן, שדורשת את החזרת המצב לזה שהיה לפני שנת 2000.

הירדנים טוענים בתוקף, כמו גם הרשות הפלסטינית, כי ישראל שינתה את הסטטוס קוו בהר בשנים האחרונות ומאפשרת ליותר ויותר יהודים דתיים לבקר במתחם. על פי נתוני הווקף, בעוד שב-2010 פקדו את הר הבית 5,790 מבקרים לא מוסלמים, ארבע שנים לאחר מכן, ב-2014, כבר ביקרו במקום 12,569 מבקרים לא מוסלמים. מספרים דומים נרשמו גם השנה – כלומר, עלייה של יותר מ-100% בתוך חמש שנים בלבד.

מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015. רויטרס
עלייה דרמטית במספר המבקרים הלא מוסלמים. מתחם הר הבית/רויטרס

בתוך כך, שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, זומן היום לבירור במשרד החוץ בירושלים, בתגובה להצעת צרפת להצבת נוכחות בינלאומית במתחם הר הבית - כך מסרו מקורות דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. במהלך הפגישה, הבהירו בכירי משרד החוץ כי ישראל "מתנגדת נחרצות" להצעה הצרפתית.

"ישראל מתנגדת לכל מהלך שלא תואם עמה ואשר נוסח ללא שיתופה ונוגע לאינטרסים החיוניים שלה", נמסר ממשרד החוץ. במהלך הפגישה, הבהיר מזונאב כי צרפת "בוחנת רעיונות שונים בעקבות הקיפאון המתמשך בתהליך השלום".

בעקבות גל האלימות האחרון והמתיחות ההולכת ומחריפה באזור העיר העתיקה בירושלים, גורמים בפריז הצהירו על כוונתם לפעול דרך מוסדות האו"ם להקמת כוח בינלאומי שיוצב במתחם. זאת כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים להביא לרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully