וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נגד ההצעה הצרפתית: השגריר זומן לבירור במשרד החוץ

19.10.2015 / 12:00

המערכת הפוליטית בירושלים הביעה את מחאתה בנוגע להצעה להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית. השגריר מזונאב: "צרפת בוחנת רעיונות שונים בעקבות הקיפאון המתמשך בתהליך השלום". קרי: "לא מעוניינים שגורמים חיצוניים יגיעו למקום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שגריר צרפת בישראל פטריק מזונאב זומן היום (שני) לבירור במשרד החוץ בירושלים, בתגובה להצעת צרפת להצבת נוכחות בינלאומית במתחם הר הבית - כך מסרו מקורות דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. במהלך הפגישה, הבהירו בכירי משרד החוץ כי ישראל "מתנגדת נחרצות" להצעה הצרפתית.

"ישראל מתנגדת לכל מהלך שלא תואם עמה ואשר נוסח ללא שיתופה ונוגע לאינטרסים החיוניים שלה", נמסר ממשרד החוץ. במהלך הפגישה, הבהיר מזונאב כי צרפת "בוחנת רעיונות שונים בעקבות הקיפאון המתמשך בתהליך השלום".

בעקבות גל האלימות האחרון והמתיחות ההולכת ומחריפה באזור העיר העתיקה בירושלים, גורמים בפריז הצהירו על כוונתם לפעול דרך מוסדות האו"ם להקמת כוח בינלאומי שיוצב במתחם. זאת כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים להביא לרגיעה.

עם זאת, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום כי אין צורך להציב כוח בינלאומי בהר הבית. לדבריו, במקום זאת יש לקבל הבהרות בנוגע לשמירת הסטטוס קוו במקום. "ישראל מבינה את חשיבות הסטטוס קוו", אמר קרי במסיבת עיתונאים במדריד. "מה שחשוב הוא לוודא שכולם מבינים את הכוונה של זה. איננו מעוניינים בשינויים, אנו לא מעוניינים שגורמים חיצוניים יגיעו למקום".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו דחה את הצעת צרפת למשקיפים בהר הבית: "ישראל לא הבעיה"
עקב הפיגוע בבאר שבע: נתניהו שוקל לבטל בשנית פגישות עם קרי ומרקל
דני דנון כבר באו"ם - אבל עדיין מחכה לאישור של המזכ"ל באן קי מון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל היא לא הבעיה בהר הבית". ראש הממשלה נתניהו והשגריר הצרפתי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי ישראל דוחה בתוקף את ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים. נתניהו הדגיש בישיבה כי ישראל מכבדת את הסטטוס-קוו בשטח ההר ואינה פועלת לשנותו. לדבריו, "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - אלא הפתרון". נוסף על כך, אתמול טענו בירושלים כי מדובר בהצעה "מופרכת מיסודה" וכי היא הצהרתית בלבד. במקביל, נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, ואת משרד החוץ, למחות על הנוסח המוטה והמופרך של ההצעה הצרפתית.

"אנחנו מצפים שיגנו את אוזלת היד של הוואקף בהר הבית", נמסר מלשכת ראש הממשלה. מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטטוס-קוו. ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו". עוד נמסר כי "ליהודים מותר לבקר בהר על פי הסטטוס-קוו" ומי "ששומר על חופש ביקורים היא ישראל. ההצתה בקבר יוסף מעידה מה היה קורה למקומות הקדושים אם לא היו תחת שליטת ישראל. בדיוק מה שקורה בתדמור ובעיראק".

ביום שישי נפגשה מועצת הביטחון של האו"ם והחלה בדיון בנושא ההצעה הצרפתית. המדינות החברות גינו את האלימות מצד הישראלים והפלסטינים וקראו לשמירה על הסטטוס קוו באתרים הקדושים. "תגובת מועצת הביטחון חייבת לתרום לרגיעה ולאיפוק משני הצדדים", הבהיר אתמול דובר משרד החוץ של צרפת, רומאן נדאל.

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully