וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון כבר באו"ם - אבל עדיין מחכה לאישור של המזכ"ל באן קי מון

18.10.2015 / 18:06

דני דנון נמצא בניו יורק זה כמה שבועות, אולם מזכ"ל האו"ם השוהה בחו"ל יקבל ממנו את כתב האמנה כשגריר רק ביום רביעי הקרוב. בינתיים הוא לא יכול לייצג את ישראל בדיונים חשובים במועצת הביטחון ולכן סגנו מחליף אותו

צילום: רויטרס

דני דנון נמצא בניו יורק זה כמה שבועות, אולם מזכ"ל האו"ם השוהה בחו"ל יקבל ממנו את כתב האמנה כשגריר רק ביום רביעי הקרוב. בינתיים הוא לא יכול לייצג את ישראל בדיונים חשובים במועצת הביטחון ולכן סגנו מחליף אותו

במטה האו"ם בניו יורק התקיים בסוף השבוע האחרון דיון מיוחד של מועצת הביטחון על המשבר הביטחוני שהחל בירושלים והתפשט לשאר חלקי הארץ. לפני תחילתו, כינס שגריר ישראל החדש באו"ם, דני דנון, מסיבת עיתונאים ובמהלכה האשים נחרצות את הפלסטינים באחריות לטרור. דנון אף הציג לכתבים איורים מכלי התקשורת הפלסטיניים, שמסבירים כיצד לדקור יהודים.

אולם כאשר החל הדיון עצמו במועצה, מי שייצג את ישראל בפורום החשוב ביותר של האו"ם היה דווקא סגנו של דנון, הדיפלומט הוותיק דוד רוט. הסיבה לכך, מתברר, היא שמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הנמצא בחו"ל, טרם קיבל את כתב האמנה שלו כשגריר, ולכן אין לו בפועל אישור להיכנס ולייצג את ישראל בדיונים חשובים כמו זה שנערך במועצת הביטחון.

לקריאה נוספת:
אובמה: "לא צריך לחכות לפתרון הסכסוך כדי להרגיע את האלימות"
פרושאור: "בארבע שנים באו"ם ראיתי מקרוב את השנאה לישראל"
אושר מינוי דנון לשגריר באו"ם, אקוניס יחליפו במשרד המדע

דיון במועצת הביטחון של האו"ם. רויטרס
עדיין לא יכול לייצג את ישראל. דנון במסיבת העיתונאים בניו יורק/רויטרס

דנון הגיע לניו יורק עוד לפני ביקורו האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם בסוף ספטמבר, אז כיהן בתפקיד רון פרושאור. דנון, אומרים גורמים במשלחת הישראלית לאו"ם, התלווה לקודמו לדיונים שונים והשקיע זמן רב בלמידת נהלי העבודה של האו"ם, אולם כל עוד פרושאור המשיך לכהן בתפקידו, הוא לא יכול היה לקבל בפועל את כתב המינוי של המזכ"ל.

פרושאור סיים את שליחותו ושב לישראל בשבוע שעבר. מאז התברר כי מזכ"ל האו"ם יוצא לסדרת ביקורים בחו"ל, דבר המעכב את כניסתו הרשמית של דנון לתפקיד – בעיני מוסדות האו"ם - בשבוע נוסף לפחות. בסוף השבוע, כאשר נבצר מדנון לקחת חלק בדיון של מועצת הביטחון, שהה המזכ"ל במילאנו, שם לקח חלק באירוע של האו"ם לציון "יום המזון הבינלאומי".

דנון השגריר נגד דנון סגן שר הביטחון

על פי גורם במשלחת הישראלית לאו"ם, המזכ"ל אמור לשוב לניו יורק בימים הקרובים. בהזדמנות זו צפוי דנון להגיש לו את כתב האמנה, ולהיכנס באופן סופי לתפקיד ביום רביעי. במסיבת העיתונאים שערך בסוף בלית ברירה מחוץ לדיון, נצמד דנון לדף המסרים של נתניהו ואמר כי ישראל מתנגדת לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית. זאת למרות שלפני שנים ספורות בלבד, כחבר כנסת וכסגן שר הביטחון, דרש דנון לאפשר תפילת יהודים בהר הבית - בניגוד לסטטוס קוו.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה להצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית, שנידונה בשולי אותו דיון שדנון לא יכול היה להשתתף בו, ביום שישי האחרון. נתניהו אמר כי ישראל פועלת יחד עם ארצות הברית נגד ההצעה זו, והבהיר פעם נוספת שאין בכוונת ממשלתו לעשות כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, בניגוד לדבריו לטענות השקריות של הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully