וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא צריך לחכות לפתרון הסכסוך כדי להרגיע את האלימות"

16.10.2015 / 21:45

מוקדם יותר, שר החוץ ג'ון קרי שוחח עם נתניהו והבהיר: "אבו מאזן חייב לגנות את האלימות בקול רם וברור". השבוע ייפגשו קרי ונתניהו בגרמניה. מועצת הביטחון התכנסה לדיון חירום בגל האלימות: "ישראל לא יכולה לשנות את המציאות באגרוף הברזל שלה"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הערב (שישי) במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן, לצד נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה, כי "לא צריך לחכות לפתרון כל הסוגיות בסכסוך הישראלי-פלסטיני כדי להרגיע את האלימות בשטח".

לדבריו, "לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה מפני אלימות". אובמה הוסיף כי "סוג כזה של אלימות חסרת אבחנה לא תוביל לשום דבר פרט להסלמה נוספת ולחוסר ביטחון". כמו כן, התייחס אובמה לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני והבהיר כי שרי החוץ ג'ון קרי והילרי קלינטון השקיעו בכך מאמצים רבים, שלא נשאו פרי.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הדקירה, החיילים טוענים: חופש הפעולה לעיתונאים מסכן אותנו
לוחם ביחידת העילית של הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בגבול עזה
חייל נפצע בינוני בפיגוע דקירה ליד חברון; המחבל התחזה לעיתונאי - וחוסל

מוקדם יותר הערב, התקשר שר החוץ קרי לראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר לו כי על פי עמדת וושינגטון, "לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם נגד כל אלימות כלפי חפים מפשע, בעיר העתיקה בירושלים ובכל מקום". קרי הוסיף: "הפלסטינים חייבים להפסיק את ההסתה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חייב לגנות את האלימות בקול רם וברור".

במהלך השיחה, טען נתניהו כי גל האלימות האחרון "נובע באופן ישיר מהסתה שקרית של הרשות הפלסטינית ובראשה אבו מאזן, של חמאס ושל התנועה האיסלאמית בישראל, סביב הר הבית". ראש הממשלה שב והדגיש כי ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו. כמו כן, סיכמו השניים כי ינסו להיפגש בימים הקרובים, במסגרת ביקורו הצפוי של נתניהו בברלין ביום רביעי הקרוב לפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

פגישת נתניהו וקרי בניו יורק, אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת קרי ונתניהו בניו יורק, מוקדם יותר החודש/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, התכנסה היום מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום ב"מצב במזרח התיכון". לפני הדיון, כינס השגריר הישראלי דני דנון את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו במטה האו"ם בניו יורק, ואמר: "גל הטרור השוטף את מדינתי מחייב אותי לדבר עמכם. מועצת הביטחון כינסה הערב עוד פגישה לדון במתח הגואה במדינתי. עם זאת, לא את זה אנחנו צריכים. מה שאנחנו צריכים הוא שהמועצה תכנס ישיבה על ההסתה המסוכנת שמוביל אבו מאזן".

דנון התייחס בדבריו להצתת קבר יוסף ועל אירועי הדקירה האחרונים. "למה שבן 13 יחליט לצאת למסע דקירות ולקחת את חייו של נער אחר?", תהה. "התשובה היא שמעשי טרור כאלה לא קורים בריק. כשנער פלסטיני שב מבית הספר ופותח את הטלוויזיה, הוא לא רואה את ברני או את דונלד דאק, הוא רואה רוצחים שמוצגים כגיבורים. הוא פותח ספר לעשות שיעורי בית, הוא לא לומד על מתמטיקה ומדע – אלא מלמדים אותו לשנוא".

דנון הציג תרשים שמציג "כיצד לדקור יהודי", שנלמד כביכול בבתי הספר הפלסטיניים. "אתם יכולים לראות כיצד הסתה נראית", אמר. "במקום לחנך לשלום ולסובלנות, ההנהגה הפלסטינית שוטפת את מוחם של הצעירים עם הסתה ושנאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ערך מסיבת עיתונאים מחוץ למועצת הביטחון של האו"ם, אוקטובר 2015. משלחת ישראל לאו"ם,
"אתם יכולים לראות כיצד הסתה נראית". דנון, הערב/משלחת ישראל לאו"ם

במהלך הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, הבהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור כי וושינגטון מברכת על התחייבות הצדדים לסטטוס קוו, אולם הוסיפה כי הוא "אינו בר קיימא" לטווח האחרון. לדבריה, "אנו מבכים את אובדן החיים. האירועים הנוכחיים מבהירים את הצורך להגיע לפתרון שתי המדינות בהקדם האפשרי".

פאוור הוסיפה כי "הסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות החריפו את המצב". השגרירה הירדנית דינא קוואר, שזימנה את הדיון, הבהירה כי ירדן "דוחה כל ניסיון לחלק את אתרי הקודש או לשנות את העובדות ההיסטוריות והתרבותיות". לדבריה, "ישראל לא יכולה לשנות את המציאות באגרוף הברזל שלה".

מקבלים את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שובו מעצרת האו"ם, רמאללה, אוקטובר 2015. שוקה כהן
קבלת פנים לאבו מאזן ברמאללה עם שובו מעצרת האו"ם/שוקה כהן

השגריר הפלסטיני ריאד מנסור קרא: "זו חובתה של מועצת הביטחון של האו"ם להגן על הפלסטינים. מתי הכיבוש יסתיים? מתי נגיע לעצמאותנו?". מנסור קרא לקהילה הבינלאומית לספק הגנה לפלסטינים, וטען כי ישראל חייבת לקבל אחריות על האירועים האחרונים. שגרירים נוספים של מדינות המיוצגות במועצת הביטחון של האו"ם, בהן סין, צרפת ורוסיה, קראו לרגיעה והבהירו את מחויבותן לתמוך בתהליך שלום.

(עדכון ראשון: 19:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully