וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת החיילים הבורחים: "לטפל במי שלא חתר למגע בפיגועים"

21.10.2015 / 13:10

לנוכח התיעוד של חיילים חמושים שברחו מזירות הפיגועים בבאר שבע, ברעננה ובחברון, אמרו לאולפן וואלה! NEWS חברי הכנסת אייל בן ראובן ואלעזר שטרן, קצינים בכירים לשעבר, כי הם "לא עמדו בדרישה המינימלית. חייל חייב לחתור לסיים אירוע"

עריכה: ניר חן

חברי הכנסת אייל בן ראובן (המחנה הציוני) ואלעזר שטרן (יש עתיד), אלופים לשעבר בצה"ל, מתחו היום (רביעי) ביקורת במשדר וואלה! NEWS על שורת המקרים שבהם תועדו חיילים חמושים בורחים מזירות פיגועים שאירעו בבאר שבע, ברעננה ובחברון.

"החיילים לא עמדו בציפייה המינימלית והבסיסית מהם", אמר ח"כ שטרן. "הם לא עמדו אפילו בשבועה שלהם עם גיוסם שאומרת 'ואף לחרף את חיי'". ח"כ בן ראובן, בעברו מפקד הגיס הצפוני ומפקד המכללות הצבאיות, הוסיף ואמר כי כל חייל שנמצא בזירת פיגוע חייב לחתור למגע ולחתור לסיים את האירוע. "קשה לי לראות את התמונות האלה", אמר והדגיש כי כל חייל שעבר טירונות יודע להפעיל נשק ומצופה ממנו להגיב לאירוע חבלני או אחר. "אם היו חיילים שלא עשו את זה צריך לטפל בהם".

אתמול פתחה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בחקירה בעניין אותם חיילים שלא חתרו למגע. כמו כן, מצ"ח תצטרף לחקירת משטרת ישראל בבדיקת אירוע הלינץ' באזרח האריתריאי בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון, ותחקור חשודים במעורבות בתקיפה. מצ"ח גם תסייע למשטרה לאתר חייל שתועד לכאורה משתתף בלינץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא עמדו בשבועה של 'אף לחרף את נפשנו'", חייל בורח בפיגוע בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ שטרן העריך כי החייל שהשתתף לכאורה בלינץ' אינו לוחם. "הדילמות של מה עושים עם אויב, ועם אויב שלא מסכן אותך, נידונות השכם והערב ביחידות הלוחמות שלנו. כשלוחם מתנהג כך זה מאכזב מאוד. אסור לנו להשלים עם התופעות האלה".

הוא בחר להבהיר את דברי יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, וטען כי האמירה ש"אסור שדוקר ייצא בחיים" משמעו דוקר שמסכן חיים, ולא אחד כזה שנוטרל.

שטרן סיכם עם מסר מרגיע למרות המצב: "כולנו צריכים להנמיך את גובה הלהבות ולהירגע. אנחנו אמנם בתקופה קשה, אבל כבר היינו בקשות ממנה. החברה שלנו מסוגלת לספוג ולהכיל את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully