וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה: האם גורמי צבא סייעו לפעילות הסתה נגד גיוס חרדים?

21.10.2015 / 13:10

מצ"ח חוקרת חשד לפיו כמה גורמים חשפו שמות של קצינים חרדים המעודדים גיוס לצה"ל. השמות הופצו בחוברות המשמיצות את אלו שמשרתים בצבא במטרה להתנכל אליהם. "הפגיעה בחיילים חרדים הפכה לאלימה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה הצבאית בודקת חשד שלפיו גורמים צבאיים היו שותפים בהעברת מידע אישי על חיילים חרדים, שפורסם בחוברות שהפיצו פעילים נגד גיוס חרדים. החוברות שפורסמו ביולי האחרון, משמיצות את בני העדה החרדית המשרתים בתפקידים שונים בצה"ל ובעיקר את אלו שתפקידם לגייס חרדים נוספים לצבא ונועדו לעודד חרדים להתנכל להם. סגן שר הביטחון אלי בן דהן חשף היום (רביעי) במליאת הכנסת כי בחקירה שותפה גם משטרת ישראל.

ידיעות נוספות בנושא גיוס חרדים:
לראשונה: חרדי מואשם בתקיפת חייל חרדי
צה"ל מבטל את תפקיד רב שילוב חרדים: "יפגע בגיוס המגזר"
"איטבח אל יהוד": האזינו לאיומים על מגייסי חרדים לצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שלושה חודשים הופצו החוברות תחת הכותרת "הפנים והשמות של ציידי הנשמות" שבהן נחשף מידע אישי על אודות אותם אנשים, בהם בכירים חרדים בצה"ל. הפרטים שפורסמו, נוסף על השמות, התמונות והגילים של האנשים, כוללים מספרי תעודת זהות, כתובות מגורים, מספרי טלפונים ניידים והשתייכות מגזרית. בין הפרופילים הבולטים ניתן למנות את זה של קצין בחיל האוויר, של ראש מדור שילוב חרדי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), ראש תחום שילוב חרדים באגף כוח האדם (אכ"א), מנכ"ל מיזם שילוב חרדים (שח"ר) וראשי מדורים של שילוב חרדים במקומות שונים.

באחד העמודים נכתב שמדובר ב"גייסים חסרי פנים" ועל פעילותם צוין כי הם "עשרות מיסיונרים מקצועיים שהוכשרו בפיקודו של (...) שלמרות שפרש מצה"ל ממשיך במלאכת הציד, ודואג גם שיהיו עוד מקצוענים אחריו". הם, נכתב, "משת"פים אומללים, שמכרו נשמתם לשטן, שלא די להם שנפלו לשאול, מעוניינים לגרור אחריהם עוד. הם מסתובבים בינינו היום, ומהווים סכנה נוראה". יש לציין כי בחוברות מופיעים גם אזרחים חרדים שעובדים בגיוס חרדים למסלולים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי.

"תעודת עניות לממשלת ישראל"

החקירה בנושא החלה בין היתר בשל הוראה של פרקליט המדינה שי ניצן שלפיה יש לפתוח בחקירה פלילית נגד העומדים מאחורי הפרסומים המסיתים בחשד לעבירות של העלבת עובד ציבור ועבירה לפי חוק הגנת הפרטיות. המצב שאליו נחשף בן דהן בפגישותיו עם החיילים החרדים היווה לדבריו "תעודת עניות לממשלת ישראל, אשר לא השכילה להבין את חומרת העניין עוד בטרם הפגיעה בחיילים חרדים, בני משפחותיהם ומפקדיהם, הפכה לאלימה. אני מקווה שמכאן ולהבא אכן הטיפול בפגיעה בחיילים החרדים, ייעשה במלוא הרצינות והחומרה כראוי למקרים אלו".

כמו כן, בחודשים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בטיפול בנושא ההסתה נגד חיילים חרדים. בתחילת החודש שעבר הוגש לראשונה כתב אישום נגד חרדי שתקף חייל חרדי בצה"ל. לתוקף מיוחסות עבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור בגין תקיפת החייל והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully